…all over Sweden!

 

Höjer vi glasen och utbringar en skål till livet och den nyfödda.

– Som ni alla förstår har vi ett väldigt stor behov av att vara bara vår lilla familj nu. Ni är väl med på det, att vi vill ta vara på det som hänt, sade prins Daniel till den samlade presskåren”, när han berättat nyheten.

Jag hoppas verkligen medias ”gamar” respekterar deras önskan. Undertecknad gör så och hoppas prinsessan får ett vanligt liv, ett liv bortom konungahuset. Det är ingen bra symbol för en demokrati med en monarki, även om den är politiskt maktlös på pappret. Men Sverige är lite märkligt, vi öser hundratals miljoner över våra dyraste familj av bidragstagare, trots att de är mångmiljonärer, men lämnar t.ex. Tobias därhän, under paroller om ”arbetslinjen”.

…jo, i Sverige är alla människor lika mycket värda, speciellt en del av oss!

Denna text uttrycker det så oerhört bra och beskriver den hierarkiska lögnen perfekt!

Smuttar på min tolvåriga Aberfeldy, en Scoth Whisky, trots att jag normalt är irländare vad det gäller smak för Whiskey…nåja, skål ta mig fan. Kul att det gick bra!

…men jag kan inte låta bli att tänka på samhällets ökande klyftor, rika blir rikare och de fattiga än fattigare. En kurs i överlevnad är kanske ett bra tips att förmedla i vår ojämlika tidsanda där alltfler ställs bredvid, utanför?

 

VARNING!

Följande ord är absolut ingenting för känsliga och äckelmagade individer. Bara en snabbkurs i överlevnad. Bra att veta info för alla som drabbas av Alliansens ”arbetslinje” och hamnar i utanförskap i form av arbetslöshet, sjukdom m.m. och får en minimalt skral kassa.

Lärde mig en gång i tiden att överleva på det naturen ger via ett par överlevnads-kurser. En proteinkälla är larven av Noshornsbaggen, som ni finner i gödselhögar, komposter, sågspånshögar…de är lätta att finna i landets södra delar och är lika lätta att gräva fram! De flesta insekter är proteinrika och ätbara. Anledningen till att jag nämner Noshornsbaggens larv är att den blir stor och är rejält mättande om man inmundigar några stycken. Den smakar lite salt och påminner om kaviar. Bit av huvudet och sug i dig innandömet!

Den ser ut så här!

Inte världens vackraste djur kanske, men en hyfsad måltid!

 

 

Naturen har också många växter och rötter som är ätbara, en favorit är soppa på spröda nässlor. Samla och torka! Det blir också ett gott grönt te, liksom björkens späda blad. En viktig kunskap är den att kunna göra upp eld…utan tändare, tändstickor och brännbar vätska.

Det finns ett antal bra kurser att gå…googla på överlevnadskurs.

De som har tålamod kan invänta den nya politiska given från Centerpartiet…de startar överlevnadskurser tillsammans med Arbetsförmedlingen till sommaren. De tyckte det var ett mer passande entreprenör-alternativ än soppköken.

Jag har startat mitt framtidsföretag, jag föder upp silverfiskar. Jag har lyckats få dem så stora, genom avel, balanserad temperatur kring ca 25 grader, hudrester, hår, naglar och gamla bomullsskjortor m.m., att det räcker med ett tiotal för att få en närande soppa som ger dagsbehovet av protein m.m.. (Exakt hur aveln går till måste förbli en affärshemlighet, men en del i hemligheten är att de äter på mig när jag sover, inget farligt, lite döda hudrester, håravfall och mjäll går åt!).

Lite grönsallad till, som soppa på torkade späda nässlor och du kan ligga kvar i vindskyddet hela dan och behöver bara underhålla elden och batteriet.

Så här stora är mina silverfiskar!

Blogga lyckas ni med via en ombyggd motionscykel som laddar ett bilbatteri om ni trampar på då och då…som i sin tur driver laptopen!

Det är gott att veta hur/kunna överleva oavsett hur framtiden ser ut och tro mig, all kunskap är nyttig kunskap!

 

 

Jo, jag ljuger lite på skoj…om silverfiskarna! Resten är seriöst och på allvar, även om det smög in några rader av ironi. Silverfisken på bilderna är små skulpturer min dotter (hon är mästerlig, redan!) gjort och kring vilka jag delvis roade mig att bygga detta inlägg.

Önskar er alla en skön helg med god mat, trevligt sällskap och någonting gott till kaffet! Till alla våra nyfödda skriver jag: Lycka till!

 

 

Detta inlägg publicerades i Allmänt om politik.. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till …all over Sweden!

  1. Svante Svensson skriver:

    Slutklämmen på detta har med överlevnad att göra.

    Svante

  2. arrami54 skriver:

    …ha ha, jo han är superb! Men ”mossa”, bästa överlevnadsknepet är humor! 😉

  3. Svante Svensson skriver:

    Det är så jag överlever besvikelser, och annat negativt. Att hitta något roligt, som förtar det tråkiga man råkar ut för, och att aldrig gå i polemik med människor, som redan bestämt sig för vem jag är. För jag är den jag är, och det ändrar ingen på.
    Svante

  4. arrami54 skriver:

    …sant, vi förändras i vår egen takt och inte för att andra så vill. Men förändras, det gör vi, oavsett om vi vill eller inte, miljön är av större betydelse än arvet.
    …och visst är det så att humorn är överlevnadens största och viktigaste källa, utan den dog vi snabbt!

  5. Pingback: Victorias & Daniels dotter är mer värd än alla andra barn som föds idag! » HumanLabRat bloggar

  6. Pingback: Att folk lät sig luras av det ”nya” arbetarpartiet? | Jinge.se

Kommentarer är stängda.