…det kom ett brev från en Sverigedemokrat.

 

Denna Sverigedemokrat, från Västerås, ville varna mig, inte hotfullt vilket är det vanliga, nej han var rädd jag skulle bli utskrattad lokalt p.g.a. en debatt mot SD i lokaltidningen…jag ler ödmjukt och tackar dig för ett mycket gott skratt Kenneth! 😉 Att du sänder mig brevet och de bifogade stadgarna och valmanifestet för 2010 för ditt parti, tolkar jag som att min argumentation mest skrämmer er och ni vill ha mig på er störda sida. Du, det är inget jag tar som en komplimang, det är snarast skrämmande att någon är dum nog att tro att jag någonsin kan tänka mig stå på er sida!

Han skriver att jag är verbal, ( språklig, muntlig, ord-; ordagrann, bokstavlig; vara verbal ha lätt att uttrycka sig), vilket jag erkänner att jag är känd för, men har du hört mig tala Kenneth? Därtill vill jag hävda att jag kan skriva, även med skrivstil, snyggt och lättläst, vilket tyvärr inte gäller alla.

Jag lägger ut ditt brev, exakt så som jag erhöll det. Varför? Jo, som en markering att jag inte vill ha fler dylika! Kuvertet roar mig, efter mitt namn kommer adressen och den är lite av ett post-pussel, (jag beundrar ”brevbäraren”). Det står : Harabergsgatan ?, Ev. Ryssby, Ljungby och det kom fram!

Så här skriver Kenneth och handstilen berättar en hel del:

Den text Kenneth varnar mig för och som han tror jag blir utskrattad för är den följande:

SD, även ni har ett ansvar!

Replik på Anders Johanssons insändare 2012-02-17.

Att jag förringar problematiken med våld/trakasserier mot SD får stå för herr Johansson och jag finner det lite häpnadsväckande att han inte tycks förstå att jag finner det oacceptabelt med våld/trakasserier mot någon, oavsett åsikt. Det är också tämligen uppenbart att SD överdriver problemet. Det är t.ex. inte trakasserier när fackförbund utesluter medlemmar i SD, detta eftersom många organisationer, inklusive fackförbunden, har stadgar som tydligt säger att rasism/främlingsfientlighet inte accepteras. Uteslutningarna har en orsak, nämligen att många invandrare/flyktingar utsätts för våld/trakasserier/mobbning på arbetsplatserna av just SD-medlemmar och sympatisörer. Vi har t.ex. kända mobbningsfall från Ljungby med rasistiska förtecken, som omnämnts i riksmedia.

De ”skränande hopar försedda med visselpipor” Anders Johansson nämner är ibland små barn som SD utsätter för trakasserier i form av offentlig uthängning. Det sexåriga barn jag nämnde i mitt förra svar till herr Johansson var ett exempel och jag finner det smått roande att SD kände sig hotade av detta barn. SD:s ordförande i Landskrona, Stefan Olsson, tyckte inte att det var fel att på en bild peka ut en sexåring som odemokratisk.

– Nej, det är för att visa hur barn i vissa kulturer fostras att göra uppror mot oliktänkande och sätta sig emot samhället från första början, menar han.”

Detta barn är en av dem som polisanmälts av SD för att de deltagit i en motdemonstration mot SD, en av de som hotat/trakasserat SD.

Vad det gäller Anders Breiviks massmord på socialdemokrater förstår jag att Anders Johansson inte vill se kopplingen till Sverige. För extrema blågula-nationalister är gränserna tydliga och inte ens brödrafolk räknas, inte ens om många socialdemokrater i Sverige kände offren i Norge. Var Breivik hittade den ideologiska basen för sitt massmord är också det lite pinsamt för SD och ingen kan ha missat att han använde exakt de sagor om Eurabia, de falska bilderna om det muslimska hotet m.m. som SD för fram. Alltså exakt den retorisk och ideologisk sörja man finner bl.a. på SD:s sajt Avpixlat, deras övriga hemsidor, skrifter.

Jag har full respekt för individers frihet att välja och uttrycka åsikter, men ingen kan tvinga någon att respektera åsikten i sig. Förstår man inte den distinktionen bör man avhålla sig från att yttra sig. Jag är tydlig med att våld är oacceptabelt och förringar inte våldet mot Sverigedemokrater, våldet mot er är lika oacceptabelt som allt annat våld. Däremot ser jag era åsikter ofta vara rasistiska/främlingsfientliga, de bär en ton av Josef Mengeles själ, en ton som smutsar ner Sverige, en ton som påminner om Europas historiska hat-trauma som drabbade judarna och som får tiotusentals invandrare/flyktingar att må dåligt dagligen. De drabbas av trakasserier, kränkande ord, överallt, på arbetsplatsen, på gatan och de utsätts för ett psykologiskt våld bara genom vetskapen att ni är ett reellt hot mot deras trygghet och de rasistiska/främlingsfientliga hatbrotten ökar i Sverige. Skall vi debattera våld/trakasserier kan vi inte blunda för det våld ni orsakar när ni sprider er smitta, även om det oftast är ett psykiskt våld och inte alltid fysiska hatbrott.

Jag avskyr den främlingsfientlighet, den rasism och den primitiva nationalism SD för fram, den har ett tonläge som ökar klyftorna mellan människor, som polariserar, förfular debattklimatet och det är inte ovanligt att ni tangerar och går över gränsen för hets mot folkgrupp. Det våld ni drabbas av är givetvis oacceptabelt, men ni är inte alltid oskyldiga till att ni bemöts så, eftersom ni är fullt medvetna om att ni provocerar fram våldet med er primitiva vi mot dem-retorik. Det finns många som önskat att nazisterna hade stoppats i tid, innan allt det fruktansvärda hände.

Då var det judarna som mötte hatet, i dag är det muslimer, romer, somalier m.fl. grupper som möter ert hat, er ringaktning. Hatet mot Judarna började inte med utrotningslägren, hatet började med ord, ord liknande de vi finner i er s.k. ideologi, på sajten Avpixlat m.m. Detta hat, ni sprider, får konsekvenser, en är att ni riskerar att bli bemötta så som ni och era sympatisörer bemöter andra.

Anders Johansson skriver att det var 17 år mellan morden som drabbade socialdemokratin och att tidsfaktorn har betydelse, jag vill replikera att det gått 67 år sedan de få överlevande judarna bars ut från Auschwitz. Utrotningslägren får inte upprepas, om det så går ytterligare några år, vi får inte glömma, utan motverka allt hat mot folkgrupper, oavsett tidsfaktorn!

Även ni har ett ansvar! ”

Givetvis är det så att även SD har ett ansvar, ett ansvar större än hävdandet av den egna yttrande- och åsiktsfriheten! …och jo, SD är rasister, små sketna rasister, som ligger herrar som Breivik nära!

Avslutningsvis är det INTE så att jag blir lurad och utnyttjad av hemska vänsterdrägg i Ljungby, Kenneth…jag är en av dem du försöker avhumanisera som varande ”vänsterdrägg” (miljöpartist eventuellt framtida vänsterpartist!) och ja, jag tror verkligen på alla människors lika värde, vilket du skall vara tacksam för.

Jag ringde upp dig, vi var överens om er svans av extremhögerextremister och jag hoppas verkligen ni ökar uteslutningstakten…tills ni blir noll små tagghudingar kvar!

 

Det här inlägget postades i Min syn på SD!. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till …det kom ett brev från en Sverigedemokrat.

  1. Svante Svensson skriver:

    Om de skrattar ut dig i Ljungby, får de skratta ut mig i Kårböle också.
    Svante

  2. arrami54 skriver:

    …jag har inte hört några skratt, tvärtom brukar Sverigedemokraterna bli väldigt tysta när de får svar på tal! 😉 Oroa dig inte, jag bryr mig inte om skrattande asätare, den typen av folk är lite väl små för att påverka mig.

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Jag skrattar… fast inte åt dig utan den stackars vilseledde saten som verkar totalt ha tappat verklighetsuppfattningen…

    Hemikram

  4. arrami54 skriver:

    …ja, världen är otäck för de små, det finns monster överallt, som hemska vänsterdrägg som är verbala, gillar olika, kunskap och är skrivkunniga!

    Kram.

  5. Ping: …och dagen fortskred i irritationens tecken. | Varghjärta

  6. Ping: …ibland blir jag bara nedstämd! | Varghjärta

  7. Ping: …det kom ett e-mail från en varghatare! | Varghjärta

Kommentarsfältet är stängt.