…allt är kvinnornas fel!

Jo, kanske, nog är det så och vem klarar ens deras förvirrade och medvetet oklara språk? Ett bevis på att han har rätt vår eminente men enligt Svenskt Näringsliv ”slöstuderade” Carl -Johan Vallgren, är moderat-tanten som trots att hon varnade för effekterna drev igenom sjukförsäkringsreformen…hon vet allt om sjukdom eftersom hon botade sin utbrändhet med tre dygns sömn!

Vad säger ni om det i Svenskt Näringsliv, tre dygns sömn (”Jag sov i tre dygn och sedan började jag arbeta igen.”)…är inte detta ”slöstudier” och man undrar om det var i tredygns-drömmarna idén om reformerandet av sjukförsäkringen föddes?

Stackars Fredrik Reinfeldt, vi får antaga att han mötte många tredygns-soverskor under den vilda studenttiden och inom partiet ”De nya moderaterna” eftersom hans framtida eftermäle lär bli den infantila romanen:”Det sovande folket!”

…och jag undrar, ordet ”nya” framför Moderaterna, betyder det att de vaknar snart?

Man förstår varför Svenskt Näringsliv börjar tala högt om ”slöstudier”!

…ja, allt är kvinnornas fel!

 

 

…eller, är det bögarnas fel?

 

 

Nu har folk svårt att bestämma sig, så drabbade av en allvarlig släng att förvirrad fördumning ropar ett par hundra tusen svenskar med en blåsippa i handen, att: Allt är invandrarnas fel!

Ser att SverigeDemokraternas kvinnoförbund (finns det ett sådant?) föreslår begränsningar i aborträtten…antar deras kvitter är inställsamt till påvens twitter och att de kräver nolltolerans visavi aborter enligt katolska principer (eller är det ”fädernas kyrkas” principer?).

Antar tanterna i SD vill bevaka andras sexliv också, så att kondomen verkligen träs på, speciellt när fel folk ”pippar” och att svensk avel alltid sker utan de begränsningar som hindrar ”fröcellernas” intima möte!

Om nu allt är invandrarnas fel och dem skall bort… så måste den svenska aveln intensifieras, de gravida bevakas och då, först då, går vi en ljushyad, småfet framtid till mötes!

…men tänker man efter och lyssnar lite vaket på dessa långsovande svenska SD-tanter så hamnar man på ruta ett igen! Det ÄR faktiskt så att: Allt är kvinnornas fel!

…och nej, NEJ, ingen kan någonsin skylla på oss män, vi är fostrade av tanterna!

 

PS: DN har tillfälligt eller permanent tagit bort artikeln om Svenskt Näringslivs idiotförslag om sänkt studiebidrag för ”slöstudier”… jag förstår att DN lite skamligt raderat denna information och inser att tidningsägarna inte i sin tidning vill visa hur långt den svenska fördumningsprocessen gått inom svenskt näringsliv! (En länk fungerar igen, DN hade tydligen flyttat artikeln?)DS.

 

 


Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till …allt är kvinnornas fel!

  1. doktorinnan skriver:

    Mycket intressant tanke att både förbjuda preventivmedel och sen övervaka att kondomen träs på… Skulle kunna bli det perfekta sättet att dubbelbestraffa…

  2. arrami54 skriver:

    …ja, men enligt dessa SD-kvinnors retorik är en abort oftast en form av preventivmedel (vad de nu fått det ifrån) och deras argumentation bygger på idén att sena aborter är vanliga, vilket de inte är och väger man in deras syn på invandrare så blir min beskrivning helt adekvat…tror ”doktorinnan” följer med så långt i mitt resonemang…;-)…därtill har jag tillagt den otydlighets-gen som är bärande i kvinnlig SD-logik och kanske i venus-språkets vanligtvis otydliga ton och ovanpå allt ligger den fördumningsutveckling som t.o.m. numer Svenskt Näringsliv företräder…

    …och bilden blir tydlig, vi skyller på någon annan enligt tre normativa grupperingar:
    A: Allt är kvinnans fel!
    B: Allt är bögarnas fel!
    C: (Den idag vanligaste ursäkten!) Allt är invandrarnas fel!

    …så, jag tycker min analys är solklar och retoriskt klockren. Antar ni finner exakt samma tydliga utveckling i Puskallaviks samhälle?
    😉

  3. Britta skriver:

    Inte för att jag har varit utbränd, men jag tvivlar starkt på tredagarskurer. Kanske var det så för socialministern, men undantaget kan nog inte vara norm för regeln. Om när man pratar om normer, så är mannen fortfarande norm i samhället, den typ av människa som man utgår ifrån, trots att denna typ bara är 50% av befolkningen. Kvinnan har blivit beskylld för mycket och varit den som ska stryka medhårs, foga sig, forma sig efter de 50%-iga männen. Jag har aldrig förstått varför. Kanske har det blivit så eftersom männen suttit på pengarna, medan kvinnorna snutit barnen.

    Det finns män som blir oerhört provocerade över när kvinnor gör samma sak som de själva gör eller när kvinnor helt fräckt bara tar plats och petar ned dem från tronen. Jag önskar verkligen att alla skulle få känna sig hela som människor och inte stympade på grund av att könet är ”fel”, något som man föds som, eller att den läggning man har är ”fel”.

    Jag tror att den förtvivlan jag känt ibland i mitt liv, faktiskt varit kopplat till det att jag inte känt att jag varit nog som människa på grund av mitt kön. Ändå är jag från och till en underbar person, men dukar under av mina inre krav att jag ändå inte är bra nog – för att jag är kvinna. Så präglad är jag. Av min uppväxt, av skolan, av tv, av tidningar, av alla subtila signaler.

    Det har skett en förändring och utvecklingen går åt rätt håll, men när jag läser om kvinnor i höga positioner, ensam bland män. som säger att ”jag har aldrig känt mig udda eller motarbetad eller förbigången för att jag är kvinna” så tror jag de ljuger. För att det är det mest korrekta och smarta att säga, behöver det inte betyda att det är sant. Kvinnlig list.

    Det blev en lång kommentar det här, men jag gick ju som igång på rubriken:-)

    Ha det så bra! Kram
    .

  4. arrami54 skriver:

    …förstår att rubriken kan kännas lite provokativ om man är kvinna, men du inser min ironiska ton, lite humor, lite allvar!
    Jag driver med idén att utpeka grupper, beroende på kön, sexuell läggning eller etnicitet som problemorsaken…det blir liksom barnsligt att t.ex. hävda att allt är kvinnornas fel eller att allt är invandrarnas fel, eller hur? 😉
    Sen tror jag inte för en sekund att man botar utbrändhet med en tredagars sömnkur…verklig utbrändhet leder till djupare och långt mer svårläkta diagnoser.
    Att jag driver med moderaterna, SD och Svenskt Näringslivs idiotförslag att nedvärdera studier i humaniora tror jag framgår tydligt! (Hoppas jag, men ironi är svårt och jag är nog inte den duktigaste på den konstformen heller! ;-))
    Trist att du känt så till och från under livet, men du vet att kvinnan du citerar ljuger och det vet vi nog alla…tyvärr ser man t.ex. på lönebilden att kvinnor fortfarande värderas fel och lägre än män.
    Först och främst är vi människor och som sådana varandras jämlikar, könet är sekundärt även om det är viktigt…
    …en dag når vi förhoppningsvis verklig jämställdhet och först då kan demokratin nå full blom…
    …det är bara att jobba vidare och du, jag hoppas verkligen du känner dig som en hel och fullt likställd människa med gruppen män i din omgivning, för det ÄR du!

    Kram! 😉

  5. Britta skriver:

    Det är klart att jag förstod ditt inlägg och ironin:-) Jag fick bara en släng av plötslig skrivklåda och blev inspirerad av ämnet. Hoppas du får en underbar dag! Och faktum är – att jag tror att jag lider av viss hybris, för ibland känner jag mig nästan för bra för att vara sann:-) Kram!

  6. arrami54 skriver:

    …jag vet och du, du är nog lite väl bra för att kunna vara sann…så hybris är det nog inte, bara självförtroende och livsglädje!
    Hoppas morgondagen ler mot dig! Kram.
    😉

Kommentarer är stängda.