…sover tryggt, likt konungen!

… trygg och totalt omedveten om människornas tokigheter och ”knugens” dementi, ligger han och sover högt ovanpå kylskåpet…min vän Pepsi.

Personligen bryr jag mig inte om ”knugens” kex till kaffet var av den ljusa sorten eller en chokladpralin, men nog tillhör monarkin en längesedan svunnen tid, ni vet då när Sven Duva vaktade bron till skydd för kung och fosterland… tiden förändras, den moderna svenska demokratin hyllar numer, bunkerbombers effektivare diplomati!

”… jag har börjat tappa greppet om vad som är sant och vad som är osant.”, sade vår knug, föga förvånande, jag menar det hör nog åldern till och visst vill väl alla gubbar ha en söt ”pralin” till kaffet? …eller är drömmen hans en mardröm, en om Sarah Palin?

Jag vet vad Pepsi drömmer om, inte ”praliner”eller ”kex” till kaffet, han är på erotikens altare kasserad, förlåt, det heter kastrerad! (En tanke slog mig nu, men vi stannar där…)…men inte kan man kastrera en kung, eller kan man det?

Han är vaken nu och vaktar likt herr Duva, men vid dörren, min Pepsi. Blänger surt på mig och avger sin standardorder: ”Koppla mig husse, vi skall ut!”

Snipp, snapp, snut, nu var detta blogginlägg slut…jag bara undrar när kungens sagor också där vid änden hamnar och gubben genom slottsdörren för gott, går ut?

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till …sover tryggt, likt konungen!

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Det var uppenbart att han ljög. Vilken vittnespsykolog som helst skulle kunna rada upp alla ”Fel” han gjorde för att verka trovärdig…

    Ska han låtsas vara dement nu??

    Hemikramar och kela lite med Pepsi från mig och viska i hans öra, att Hemi är avundsjuk. Jag har fått goda reaktioner från de andra i gruppen. De välkomnar dig.

    Hemikramar ♥

  2. arrami54 skriver:

    …ja du, tonen var dement och han spelade lite för mycket för att få sympati. Jag tror inte på honom, men i sak kvittar det…monarki skall vi INTE ha! 😉

    …tack, det låter bra och visst skall jag kela med Pepsi, han ligger oftast i mitt knä när jag sitter vid datorn.. 😉

    Kram.

  3. Jinge skriver:

    En liten kattsäng i värmen ovanför kylskåpet? Gulligt! Men den ser liten ut, sängen..

  4. arrami54 skriver:

    …exakt, en säng väl uppvärmd uppe ovanpå kylskåpet och du vet, alla katter gillar att ligga högt (likt kungen?) 😉
    Helt rätt, sängen är lite liten, men mina tre katter turas om att knöla ner sig i den och de älskar den!

  5. Britta skriver:

    Kungen har ju alltid sett lite yrvaken ut eller grimaserat på foton, jag kan inte se någon direkt skillnad nu:-) men han verkade inte riktigt säker. Det är jobbigt när fasader faller, men vi vet ju inte om det är sanning – ännu.
    Kram

  6. arrami54 skriver:

    …jo, kungen verkar alltid yrvaken och vi vet nog alla att problemen går genetiskt djupare än dyslexi.
    Jag tror inte för ett ögonblick att han är dement och svaret är nog snarare det så enkla…lögnen är ett tillfälligt skydd. Att ”bilderna” finns vet vi alla men äktheten är en svårare fråga…men även det svaret kommer, liksom att sanningen visar sig med tiden.
    Jag gillar INTE monarkin men känner sympati/empati med individen ”kung Kalle”, han lurar nog mest sig själv idag och att han har urusla rådgivare säger nästan sig självt.

    Kram.

  7. mariadesuede skriver:

    Fast min président är ju inte bättre, men makt, sex och pengar är en dàlig kombination.

    Fast Berlusconi ska vi inte prata om…

    Jag vet hur det är att ha en katt i knäet när man sitter vid datorn, fast jag hade en pà tangentbordet och den andra i knät när jag studerade biologi i Eskilstuna.

    Örnkramar

  8. arrami54 skriver:

    …jo, ”din” president och Frankrikes är väl ett avskräckande exempel och är inte hans maktkåthet en av de tyngsta orsakerna till NATO:s krig i Libyen idag?
    …och Berlusconi är århundradets politiska skam i Europa och hur var det nu med hans vänskap med Libyens ledare?

    Men vad säger att Sverige behöver ta upp och följa en tradition av presidenter, vi har en talman i riksdagen som även formellt kan bli statschef och övriga av ”knugens” uppgifter kan fördelas i regering och riksdag.

    Det blir varmt och lätt obehagligt att ha katten i knät länge, speciellt som han markerar att jag inte får sluta klappa honom…då kör han klorna djupt i mitt lår! 😉

    Varm kram, hoppas du mår bättre än gott!

  9. karinochurban skriver:

    Kan, kan man väl. Kastrera kungen alltså, men det vore nog ganska onödigt idag.
    Nej då är det väl bättre att kassera han istället, på stället?
    Blev ju ruskigt detta 😀
    Söt katt 🙂

  10. arrami54 skriver:

    🙂 …jo, det blev visst lite ruskig humor av det hela, men visst påminner ”knugen” om en välskött stamkatt av hankön som vällustigt lever och gör lite som den behagar?
    Egentligen är frågan om monarkin för seriös för denna typ av inlägg men jag kunde inte låta bli när jag så tydligt, såg likheterna med min hankatt.

  11. Pingback: Hans Furuhagen, Bibeln och arkeologerna | Jinge.se

Kommentarer är stängda.