Facebook och de lågbegåvade.

Det finns en typ av feghet som är vanlig i det tysta svenska samhället, en feghet som öppnar dörren för korruption, nepotism och som normaliserar allehanda oetiska beteenden. Denna feghet yttrar sig oftast i att man skyddar vännen, står lojal mot ”hen” och negligerar lagen och vad som är etiskt rätt.

Det finns ”värnare” som helst skyddar de lägsta varghatarna och som naivt försvarar dem oavsett vad de skriver. Jag citerar en:

Jari kan uttrycka sig väldigt korkat ibland…speciellt när han blir förbannad. Han retas gärna för att få andra upprörda…men han är inte den som skulle förgifta vargen eller skjuta den illegalt. Han skrev så för att reta sig Thomas.”

Hon fortsätter: ”Du vill bara ha ryggdunk Thomas och du klarar inte att ta kritik.”

Orden hon benämner som varande normal och saklig, faktabaserad kritik lyder så här:

Jari Rahm · Vän med Lisa Karlsson och 1 till
Du kära Thomas, vi som lever i verkligheten matar vargen med bly eller förgiftat kött.
Det ger liksom ett in i helvete bra resultat.
En helmantel i buken och låta den gå sin död tillmötes är höjden av välbehag.
Gilla · Svara · 4 tim
Jag har erhållit kommentarer från samma källa förr och som anses okej av denna kvinna:

Jari Rahm: Nääää det är helt jävla omöjligt när ni har smygrunkare som Thomas Alm i gruppen.
Sparka ut idioten, ni kan väl inte ha medlemmar vars föräldrar är syskon med varandra, snacka om att det är värre inavel än vargen. ”

Jari Rahm: Kan ingen få tyst på idioten som tycker om att höra sin egen röst och sitter och smårunkar i ett hörn när han läser i sitt tycke, sitt egna fantastiska alster till jävla skitsnack, näää du Thomas själv så tycker jag nog att du bör genomgå en total lobotomi och bli kemisk kastrerad med en härlig tvångströja och en diciplinboll i truten.
Och alla ni andra så önskar jag en god helg

Jari Rahm: Thomas Alm du är dumknullad på riktigt, är dina föräldrar syskon med varandra?
Jag känner foliehattarnas vindar blåsa.

Jag svarade henne så här:

…jo, jag har förstått att du känner honom och värnar om hans rätt att uttrycka sig som han gör. Att hans ord är bortom det acceptabla tycks du inte bry dig om och att hans personpåhopp ligger bortom alla gränser likaså. Jag insåg när ni ”administrerade” hans påhopp att ni skyddar honom och började fråga mig om vi inte här har en ”värnare” som spelar falskt? Svaret fick jag nu! Du kallar det ”tjafs” och skyddar honom, det säger mig att du ÄR på samma låga nivå. …och ja, jag tänker se till att han får problem. Det är exakt din sort, de här små ”värnande” själarna som via naivt ”modershjärta” normaliserar den skit vi ser växa fram från herrar som Jari, små män totalt oförmögna till ett sakligt argumenterande och som sprider rasistiskt hat, som häthatar kvinnor, uppmuntrar till jaktbrott o.s.v.. Du är så naiv (eller falsk) så att du placerar dig själv på en nivå under honom.

…och tanten började läcka koncentrerad svavelsyra, så sur blev hon! 😉

Det som gjorde att den ”goda kristna modern” reagerade var att jag agerade, jag sände en anmälan till åklagarmyndigheten (vilken de vidarebefordrade till polismyndigheten) om misstänkt jaktbrott, uppmuntran till dylika och ifrågasatte personen (Jaris) lämplighet att inneha vapenlicens. Dessutom informerades individens arbetsgivare om hans olämpliga tonläge på Facebook.

16265270_1398037506922044_1483721833677147400_n

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Vargdebatten:. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Facebook och de lågbegåvade.

  1. Marie Dalerstedt skriver:

    Denna fjant Jari har totalt terroriserat mig med kärleksbetygelser och hjärtan via PM och SMS efter att ha rotat upp mitt mobilnummer.Bett honom dra åt helvete flera gånger men han fattar inte så jag har varit tvungen att blockera hela honom. Knäppt idioten på näsan många gånger!

  2. Thomas Alm skriver:

    …tydligen en jobbig typ? Mig gav han inte direkt några kärleksbetygelser och jag tycker att den kvinna som så ihärdigt skyddar honom nästan är värre. Att hon lurar folk att tro hon är en värnare är lite trist att se, då så många luras av hennes falskhet.

  3. Marie Dalerstedt skriver:

    Lisa är en hycklare på högsta nivå det vet jag av egen erfarenhet och Jari har knappt några hjärnceller men vilka jägare har det!

Kommentarsfältet är stängt.