…om belönad kriminalitet.

Det är det vi gör, vi belönar de kriminella, men bara de som sitter onåbara i ”toppen”. Studerar man den pågående VW-skandalen och vilka som är inblandade och hur de belönas så inser man att följande ord är mer än korrekta:

Bara en hopplös förlorare i damstrumpa skulle komma på tanken att råna en bank utifrån.

Ett proffs bär designerkostym och titeln bank-vd på sitt visitkort.”

(Läs gärna Andreas Cervenkas ekonomi-krönikor i SvD!)*-

Den omhuldade ”finanseliten” flinar givetvis när de går ut från bankerna och att de ser oss som mentalt retarderade idioter som fegt beundrar dem och slickar rumpa är nog mer än uppenbart. Det jag frågar mig är hur fan ”folk” kan fortsätta acceptera skiten….

4903911b

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till …om belönad kriminalitet.

  1. arrami54 skriver:

    Förklaringen på ordet ”voodoo-ekonomi” framkommer om man läser länken här: http://www.svd.se/bara-i-voodoo-ekonomin-far-alla-mer/om/hostbudgeten-2015

    …och tänker lite! 😉

  2. Matilda skriver:

    Alla accepterar det inte. En del väljer att ta samhället på mindre allvar och göra som de vill. Skita i ekonomin och leva efter andra värden…

  3. Matilda skriver:

    Men, de är ju inte så många…

  4. arrami54 skriver:

    Det är sant att det finns de som försöker frigöra sig, men vad hjälper det när den stora massan leker ”trogen slav” och bara blint följer med i vanvettet?

  5. arrami54 skriver:

    ….sant, men förhoppningsvis blir de fler!

  6. Matilda skriver:

    Ibland verkar du så arg och bitter. Jag tycker du är väldigt klok, därför följer jag dig, men vissa inlägg blir jag alldeles matt av att läsa. Jag antar att jag försöker säga att jag uppskattar dina insikter och de flesta av dina värderingar, men ibland får du mig att vilja flytta till en koja i skogen och aldrig mer höras ifrån… Det är både på ett bra och ett dåligt sätt. Om jag var så politiskt insatt som du ger intryck av att vara, så skulle jag aldrig förmå känna glädje över en igelkott i trädgården eller någon liten fågel på besök (eller om den var på väg att flytta, kommer inte ihåg) och sådana saker. Hur gör du? Jag behöver liksom bara se på nyheterna en gång och så börjar jag planera att säga upp mig från samhället och bli ett ufo som lufsar omkring i skogen…

  7. arrami54 skriver:

    …oj, ”arg och bitter”! 😉 Jag inser att jag kan uppfattas så, men det handlar nog mest om att jag ibland passionerat skriver av mig min vrede, värre är det inte. Jag vet inte heller om jag är så klok, jag strävar efter mer kunskap hela tiden och läser enormt mycket fakta, politik, miljö med mera. (…så en dag blir jag kanske lite klok?).
    Att jag kan pyssla så mycket med trädgården, värna och vårda insekter, fåglar och små däggdjur som igelkottar förutom min hund (och min dotters) och mina fem katter…handlar nog om att jag kanaliserar min vrede här i blogginläggen ibland. Att världen är tämligen ”sjuk” är vi tydligen överens om och för mig är det en överlevnadsinstinkt att skriva av det negativa…det är så jag blir av med min vrede (…lite bättre än fysiskt våld, eller hur? 😉 )

    Gubbjäveln är egentligen tämligen snäll och vänlig (men låt detta vara en hemlighet!). 😉

  8. Matilda skriver:

    Hihi, jag förstår nog att du inte är så bitter eftersom du gör de där gulliga blogginläggen emellanåt. Jag skulle behöva kunna vara lite mer så jag med. Ja, jag tycker du är klok. Vifta inte bort det! Jag ska testa att skriva av mig jag å. Fast i hemlighet, min hjärnas inre domäner tål inte att skådas på internet (jag är lite galen). Jag har nog gjort lite tvärt om ibland – försökt ”läsa av mig”. Det blir ju så mkt intryck! Kanske är bättre med avtryck =)
    Tack i alla fall för en intressant blogg!

  9. arrami54 skriver:

    …att man är lite ”galen” är ett sundhetstecken och nog är det så att alla intryck också måste ge avtryck. Du vet, vad det än handlar om är balans det viktigaste ordet.

    Tack själv!

Kommentarsfältet är stängt.