Game of Thrones.

 

Jag satt trollbunden redan efter det första avsnittet och såg alla de fyra första säsongerna på mindre än en vecka. TV-serien efter fantasyromansviten Sagan om is och eld av George R.R. Martin är det bästa jag sett i genren sedan filmtrilogin Sagan om Ringen och det märks var författaren hämtat en stor del av sin inspiration. Jag gillar fantasygenren men viktigast är alltid hur trovärdigt skådespelarna lyckas gestalta sina rollfigurer, och här lyckas de…utan att gå in i detalj kring alla karaktärer så vill jag gärna nämna Peter Dinklages prestation som Tyrion Lannister. Överlag är skådespelarnas prestationer allt från superbt till mycket bra, jag finner inget att klaga på och det lär bli en jobbig väntan innan jag kan inköpa säsong fem. Abstinensen är redan kännbar!

Den här serien lär jag se om, flera gånger…

Serien är brutalt våldsam och har en tydlig erotisk ton. Intrigerna och sveken är vardag och den svekfulla karaktären Walder Frey tillhör de ondskefullaste. För att vara en tv-serie är den väldigt påkostad och animeringarna är lysande. Hela sagan och framför allt karaktärsbeskrivningarna (rollprestationerna) ger en rättvisande och god bild över mänsklighetens mörka sidor.

Jag formligen älskar Came of Thrones och rekommenderar dig att se serien!

Betyg, fem vargtassar av fem möjliga! 😉

Jon-Snow-on-the-Iron-Throne-with-Ghost-Game-of-Thrones

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Sagor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.