…ikväll var de fyra!

Fyra igelkottar alltså! Jag benämner dem ”de fyras gäng”. Kontot för kattmat utökas och katterna var lite upprörda när jag kom hem. De hade sett gänget från första fönsterparkett och samlades nu vid ytterdörren: ” – Husse, har du sett mobben där ute?”

Tyvärr gav min vita varg till ett kraftfullt skall och skrämde ”gänget” så de lekte ”borta med vinden”. De skingrades …du ser två ryggar på första bilden, bild nr två visar en som gömde sig i grönskan och bild nummer tre visar en knappt synlig igelkott (snett bakom den lilla väktaren (fågeln)) ser du en antydan av henne…

100_7301b100_7302100_7300 pil

Det var relativt mörkt och min kamera är lite så där vad det gäller kvalité (jag skyller på den!).

Min ”kotte”, fröken Jekyll, var först lite skrämd även hon. Rädsla är ju även kollektivt och mentalt smittsamt, likt religionerna.

Men hon lugnade snart ner sig, min röst är välbekant och innebär som alltid god mat. Ni ser att hon är tveksam till min smekning över hennes panna, hon drar ihop ansiktet lite…

100_7296

För övrigt var det en typisk svensk sommardag, regn, duggregn, mer regn och gråmulet (liksom utvecklingen i Mellanöstern), tur man har dessa kvällsbesök och sol i sinnet!

Lite musik hjälper också alltid…

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.