”….men vi tänker krossa er i alla fall.”

Jag läste nyss en oerhört intressant intervju i DN med den avgångne grekiske finansministern Yanis Varoufakis. Det finns ingen anledning att betvivla sanningshalten i hans ord och man kan verkligen fråga sig vilken demokratisyn en del av EU:s makthavare har? Har de överhuvudtaget någon känsla för demokratin?

Att de saknar all känsla för solidaritet är uppenbart!

”– Den fullständiga avsaknaden av några som helst demokratiska skrupler hos de påstådda försvararna av Europas demokrati. Den ganska klara övertygelsen om att vi är överens på ett rent analytiskt plan – något som självklart aldrig kommer att bekräftas. Men ändå: att ha mycket mäktiga figurer som ser dig i ögonen och säger: ”Du har rätt i vad du säger, men vi tänker krossa er i alla fall.”

EU och ”trojkan” förödmjukar Greklands folk medvetet och tycks njuta av att fördjupa fattigdomen i landet.

Vad fan har vi i EU att göra?

171271ac-6e0c-4ba9-9941-549f0767a845-2060x1236

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ”….men vi tänker krossa er i alla fall.”

  1. styvmorsviol skriver:

    Din avslutnings fråga, ”VAD FAN HAR VI I EU ATT GÖRA” ställde jag mig vid EU omröstningen, och röstade nej. Jag ansåg då, och jag anser nu att EU inte har något med demokrati att göra. Jag anser att Sverige ska gå ut ur detta spektakel, detta trots att EU vill bevara Vargen. Har du sett denna.
    http://www.helahalsingland.se/halsingland/ljusdal/tv-vargen-jagade-jesper-aldrig-varit-med-om-nagot-ackligare-i-mitt-liv
    Svante

  2. Eaqhan skriver:

    Delade på fb + twittrade.

    /Skvitt

  3. arrami54 skriver:

    …okej, tack! 😉

  4. arrami54 skriver:

    Svante:
    Sant, det demokratiska underskottet i EU är enormt och jag är rädd att den korrupta kulturen sprider sig hit…antar att det är det man kallar EU-harmonisering? Jag häpnade för ovanlighetens skull när jag läste intervjun, att de hånade den nationella demokratin så öppet förvånar. Vi får antagligen se EU spricka upp, en Brexit blir liksom inte mindre sannolik nu. Själv jobbade jag heltid med att försöka stoppa en svensk EU/EMU anslutning under några år och även då häpnade jag över lögnerna och demokratiföraktet från ledande svenska politiker. Ingenting har förändrats till det bättre därvidlag, tyvärr!

    Vad det gäller vargen som jagade Jesper ställer jag mig tveksam, hur betedde sig han?… är nog den första fråga jag ställer mig. Vargar ser inte människor som bytesdjur och allt pekar mest mot att det var en nyfiken ungvarg som följde efter Jesper. Tyvärr kunde jag inte se filmen, ”tyade” ( = orkade) inte att vänta emedan den laddade. Nätet är segt idag! 😉

Kommentarsfältet är stängt.