Applåderar U21-laget!

De svenska superhjältarna hade för länge sedan vunnit alla svenska hjärtan som fanns att vinna. Men det fanns mer. ” skriver Johan Esk i DN och jag håller med honom. Det var en kul resa att följa, den U21-landslaget gjorde och jag hoppas att få se mer av dessa kraftfulla fotbollskrigare.

u21

Jag applåderar deras glädje!

Det finns en skön allmänsymbolik i lagets framgång, mixen av spelare, hur de samarbetade och lyfte varandra. ”Jinge” fångar den politiska poängen i symboliken bra och ett Sverige styrt av SD skulle helt missa kraften i detta positiva och välmixade samarbete.

Ett lag byggt på individer måste alltid samarbete i samma riktning, alla är bra på något och alla skall med. Sverige kryllar tyvärr av urdåliga ”tränare” om man studerar det politiska landslaget, tanter och farbröder som hyllar ”hästskitsteoremet”, som bara vill gynna vissa ”spelare”. Skulle till exempel Annie Lööf eller Ebba Busch Thor tränat U21 gruppen, så skulle det gått käpprätt åt ……

Jag applåderar alla i U21-landslaget och bugar mig!

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.