Jahve ha-b’rakah avra kehdabra avada kedavra abra abrakadabra!

 

Rubriken är den ordsalva jag brukar utropa när jag slagit mig på tummen. Jag fick lära mig som barn att svordomar fick man inte använda.

Men ljuga får man, fast bara om man är frälst och tillhör rätt religiösa stam. Vilken som är rätt stam är däremot svårare att förstå, personligen gav jag upp efter trettiotvåtusenfyrahundratio olika tolkningsförslag. Jag kan förstå att religion skapar förvirring! Ni kan byta ut namnet Jahve i rubriken till Gud, Herren, den arabiska namnformen Allah eller använda namnet Adonaj. Skit samma liksom, ni vet vad jag menar…

Nu får jag aldrig chansen, men om den litterära fantasifiguren Gud faktiskt hade funnits så finns det bara en fråga jag skulle vilja ställa till hen. Frågan lyder: ” – Är ni dum på riktigt?”

För det ÄR ju faktiskt så att när man till exempel studerar de imamer som förespråkar islamisternas krigiska jihad-terror så förstår man det gamla ordspråket: En sådan herre, en sådan hund!

Man ler lite ”roat” när man läser om vanvettet i till exempel Aftonbladet, orden om ”jannah” – paradiset och om hur paradiset fungerar: ”När du kommer till himlen, kommer du att ha en hel affär med kläder och juveler där du får plocka allt du vill. Du kommer att vara så vacker”.

Men den ”roade” minen övergår till ren avsmak när man läser om ”martyrernas” totala vanvett och totala avsaknad av respekt för andras liv. Som vätten sade: ” – Sickna hialost vettlosa djavla rovhal!”

Religion är uppenbarligen en varierande form av sinnesförvirrade vanföreställningar och det intressanta är att vi behandlar den infantila sagan med respekt. Man blir minst sagt lätt förvånad över hur präster och imamer tillåts lura i folk i princip vad som helst.

Går det inte att ”fånga in dem” och placera dem på en för allt övrigt liv mycket trygg plats?

Vi har till exempel gott om väldigt djupa gamla gruvor där de kunde få bo och odla svamp.

( ” – Nej, det går inte!” säger Säpo! ”- Vi saknar tekniken!” ).

Man förstår att dessa små förvridna ”islamistmartyrer” och deras ”ledare” är enormt livskåta, vad är det annars som lockar med tanken på alla väntande jungfrur i ”jannah”, eller så är de motsatsen till pilska, jag menar med en snopp sprängd i miljoner småbitar har man väl ingen större sexuell förmåga? Eller…? …abra abrakadabra, i ”jannah”(paradiset/himlen) får de en ny superkropp och en extra stor och uthållig ”pinne”?

De religiösa sagorna är roande, magiskt roande vid sidan av det vidriga/det djupt tragiska och jag har alltid undrat vad profeterna rökte…inte fan var det vanlig tobak! Eller det var kanske någon ”kul” rot eller svamp de knaprade på när de mötte ”Gud” och ängeln Gabriel med flera fantasifulla figurer?

Nåja, vi får kanske göra som hunden nedan för att markera vad vi verkligen tycker om all religiös sagomagi. Jag såg dansen utföras av en djupt religiös herre i min hemstad som samtidigt pinkade i min brevlåda, enligt honom själv för att han saknade mig så mycket.

De är både roande, avskräckande och sjuka, ”hallelujahensarna”! (Får man ens böja ordet hen så, undrar nu den prudentliga?)

 

För övrigt anser jag att de småpojkar i manlig klädnad som ger sig på Zara Larsson borde skämmas ner till hälen. Djävla töntar! Ni ligger på en lika låg nivå som Islamska staten och psykologiskt är ni att likna vid en mycket liten individ, som ledsen, töntig,”våt” och kåt, sitter ensamma på havet i en gummibåt! …och du ”Günter” bör skämmas och rodna i varenda cell i din kropp, du är nog fan Sveriges största supertönt!

Avslutar med en passande låt:

 

vacce-sepia1b mellan

 

Det här inlägget postades i Religionskritik och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jahve ha-b’rakah avra kehdabra avada kedavra abra abrakadabra!

Kommentarsfältet är stängt.