Jag tycker mig höra LRF yla: ” – Swexit!”

Jag läser med glädje följande inne på ”jinges” blogg:

”Igår fick jag tillgång till EU-kommissionens yttrande till ”Konungariket Sverige” som de så högtidligt skriver, ett yttrande som i sin helhet kan läsas – här.

Yttrandet är nitton sidor långt och inne-håller en uppräkning av kommissionens kontakter med den svenska regeringen och de frågor och svar rörande vargen och de fem-sex vargjakter som företagits trots att Sverige borde ha följt EU:s habitatdirektiv, vilket de olika regeringarna har valt att låta bli. Att läsa alla 19 sidorna är lite på-frestande, yttrandet är förmodligen skrivet på ett annat språk och sedan översatt i EU till svenska. Den översättningen har inte gjort texten mer lättläst. …Gå in och läs!

EU:s kritik är på alla nivåer helt korrekt och de svenska politikerna har på ett ytterst korrupt vis lagt sig platt för jägarkåren, LRF och medvetet förvanskat vetenskapliga fakta.

Jag tycker mig höra gnället inom LRF och jägarförbunden stiga till ett rejält yl nu. ”Swexit” ropar de snart i kör, får vi inte jaga vargen som vi vill och tvingas stängsla, ja då djävlar skall vi inte vara med i EU, menar de…

Fakta är att de konservativa och okunniga inom LRF och jägarförbunden är det största hotet mot en levande landsbygd. När de skyller på vargen kan jag inget annat än att skratta hånfullt åt deras kollektiva okunnighet och dumhet: https://varghjarta.wordpress.com/2015/04/21/vargfakta-varg-ett-hot-mot-landsbygden/

Personligen ler jag roat och ser med spänning fram emot konungariket Sveriges svar. Dessutom tycker jag lite synd om miljöpartiet som sitter fastskruvade i de modernt ljusblå betongsossarnas knä, hur skall ni kompromissa er ur det här?

Bilden på de avslutande orden i EU:s yttrande har jag hämtat hos ”jinge” och återigen: Läs hans blogginlägg!

kommissionen

Vinden kanske vänder nu och vi får en verklig chans till en livskraftig svensk vargstam?

vargen_jag.jpg.rZd.137378

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Vargdebatten: och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.