En skadad och trasig ängel…

…har landat i min trädgård. Sagan om vem hon är, var hon kommer ifrån får du väva själv.

100_6498100_6511100_6501100_6504 Det är många av oss som blir lite trasiga, får ärr på kropp och i själ. Några står inte ut med varats olidlighet och går själva. Andra drabbas av krigets fasor och fattigdomens plågsamma överlevnadsstrategier.

Tänk dig in i situationen där du tvingas välja mellan att tigga eller att stjäla. Ytterligare andra drabbas av andra människors hat och våld. Några förlorar älskade nära i olyckor… …och aldrig blir tiden här densamma igen.

Hon är trasig den lilla ängeln, ena armen är borta, hon är bränd och vingarna är skadade.

Hon får stå där hon står tills vingarna blåst bort och tiden täckt henne med mossa och alger. Hon får stå där som en liten påminnelse om hur vi bör behandla varandra under den korta tid vi är här.

100_6520

mellan

mellan”Ängeln” är tillverkad av sand/småsten blandad med ett transparent lim (cementliknande), armerad. Håret är av bland annat koppartråd och vingarna av trä. Jag vet inte om hon tål frost eller att stå ute överhuvudtaget. Det hela får ses som ett lekfullt experiment…

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Min konst! och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till En skadad och trasig ängel…

  1. Eaqhan skriver:

    Jag gillade och delade inlägget på facebook.

    /Skvitt

  2. arrami54 skriver:

    Tack! 😉

  3. varelse skriver:

    Du borde vara multimiljadär vid det här laget!! Du är helt otrolig, ett geni som sagt♥ Mäktigt imponerad av din konst i all dess form du skapat! Många är nog väldigt avundsjuka på dig! Hoppas allt är bäst med dig!! Kul att se att du skriver igen också! Läste du skrivit om vargen och började gråta. Så vacker och fin varelse. Läste om annat också men får för mk ångest, är en väldigt rädd person också tyvärr, vi bär alla på en personlig historia försöker oftast vara modig, men mycket kamp ibland blir det övermäktigt, sjukdom, rasism osv, som för många av de stackare som tigger och flyr från krig..😢

  4. arrami54 skriver:

    …jo, det finns många trasiga och skadade ”änglar” på vår jord.
    Jag tackar för dina ord men jag tjänar inga pengar på min konst, av den enkla anledningen att jag vägrar sälja den. 😉

  5. tras skriver:

    Övergreppen mot de människor som tigger fortsätter och en idiot på ”Flashback” skriver om en tiggare som blev påkörd att: ” det var ju bra, nu behöver han inte fejka handikapp längre” Vad har tagit åt folket egentligen, hur kan man vara så känslokall? Jag har själv mk insyn, kunskap i vissa sjukdomar, skador osv så jag VET att vissa saker går inte att fejka! Och de jag har träffat på som tigger, som är sjuka eller har handikapp, vet jag har inte fejkat! Sedan kanske någon gör detta, men inget jag personligen stött på iaf. Men om nu någon skulle fejka handikapp/ sjukdom, varför ska det gå ut över de som faktiskt är sjuka på riktigt?!! Jag tycker även att det är läkare/ sjukvårdspersonals skyldighet att intyga detta, att i de flesta fall är det så illa som det ser ut, så dessa illasinnade rykten kunde ebba ut en gång för alla! Och även om nu några faktisk är så desperata eller dumma så de fejkar, kunde man förvänta sig bättre omdöme av folket att de inte drar alla över en kam! Tyvärr verkar det kunna finnas rasism inom vården också, förhoppningsvis rör det sig om en väldigt liten klick? Vet inte hur pass utbrett det är..Men om Sverige och andra länder hade hjälpt dessa människor hade ju ingen behövt bli besvärade och klagat, för då hade ingen behövt tigga! Tacka alliansen vars politik spelat rakt in i SD’s händer..

  6. arrami54 skriver:

    Jo, här i Ljungby har vi ett moderat kommunalråd som blir illa berörd av att se fattiga tiggare, inte av hänsyn till dem, utan till sig själv så vill hen nu förbjuda ”organiserat tiggeri”. Han sprider i sin barnsliga narcissism samma rykten om tiggarna som spreds under 1930-talets Tyskland. Hur det gick där vet vi, först fick tiggarna en egen symbol att bära på kläderna, en svart triangel, sedan dödades de enligt industriella principer.
    Ca 1.3 miljoner svenska utvandrade till USA på grund av fattigdom, alltså av samma skäl som EU-migranterna kommer hit och tigger.
    En fråga jag ofta ställer mig här i Småland när man besöker dessa utvandringsbygder är: ” – Vad fan var det som blev kvar?”
    Sverige håller på att utvecklas till ett i mycket obegåvat litet lala-land och de som går främst och driver den utvecklingen är de obegåvade små rasisterna i SD, följda av de narcissister som hävdar att ekonomisk socialdarwinism är högsta moral.

Kommentarsfältet är stängt.