Vem är jag?

Untitled

Vad är jag? Det är inte samma fråga som: ”- Vem är jag?”

Nyanser, världen, filosofin, tanken…är inte svart och vit. Den är allt!

”Vargkramare” kallar en del mig för, va fan…hur dumma blir folk och av ren medveten vilja? Ingen trovärdig överlevare kramar ett potent rovdjur frivilligt (utan givet löfte från djuret!).

Jag skrattar gott åt de e-mail jag fått till min inkorg de senaste dagarna. Ni vet ”Hamneda”! Där i skogen tycks folk ha stannat vid: ” – Fan ta alla lärare!”

Kunskapsföraktet är enormt på vissa håll och påtalar man detta så kränker man folk, … snart blir betyg olagliga!

Föds det en människa idag så är det med 95% sannolikhet en idiot! (Ingen fysisk kärlek om du inte är steril, tack! ( Tänk om Påven ställde samma krav…tack o herre! 😉  ).

Det finns sju tusen miljoner människor på denna planet…och ca trettiofem tusen Lejon (Panthera leo) …och den för oss trista sanningen är att vår planet mått långt bättre om vi varit hundra miljoner människor.

Stäng ner all sjukvård under några få år (för alla!), låt oss säga tre…så gör vi planeten och allt övrigt liv en stor tjänst! …och mänskligheten behöver en pandemi för att förstå att hen är en del av den natur hen hatar och förstör. Dumheten har gått så långt att detta är det enda ”botemedel” som kvarstår för att vår planet skall ha en chans att överleva, så som vi känner den!

Jag hoppas ebolan sprids…(likt gud hoppas att hen kan reducera sitt misstag?)…

valet3

vacce-sepia1b mellan

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vem är jag?

  1. Kicki skriver:

    hahaha, telepati?, heter det så…har tänkt i samma banor betr. uttrycket vargkramare. När jag läste om det här med ebolan, så var min första tanke..fan, om man skulle anmäla sig och åka ner och hjälpa till. Det borde väl finnas arbete där att utföra. Läser att det krävs specialutbildad kompetens från läkarteam….

    Varför? Det finns ju inget bot ändå, sägs det ju. Vad är då vitsen. Det kan ju vara en fördel att ge sig in i riskområdet, speciellt om man inget har att förlora.. Kanske kan man springa och hämta vatten, läste de behövde vatten… Ramlösa, Loka, Imsdal…. ”Brunnsvatten” på flaska ska ju vara bättre än ngt annat vatten.. har jag hört. (Jag menar.. kranvatten är väl inte att tänka på…)

    Överlever man detta, då blir man ju immun. 😀
    Riskfyllt? Tja, de finns ju mängder av folk som gillar att ta risker.
    Här gäller helt klart:
    Vinna eller Försvinna!

  2. ..... skriver:

    Är tacksam för att du är tillbaks!(om än en liten stund?) Saknat dig och dina kloka texter och vackra konst!! Ja, Vissa arter är utrotningshotade och ändå jagas dom, tänk också på elefanter – fruktansvärt illa!! Ondska! Och se bara hur illa människor som tigger blir behandlade! Attackerade av onda rasister som kommer undan med det! Mig veterligen har ingen blivit dömd! Äckliga sensationslystna kapitalistmedia som tänker bara på pengar och struntar i gatubarnen i Sverige! De vill enbart tillfredställa psykopatrasisterna!! Det enda de gör är att förvara och legitimera rasismen och stämpla motståndet mot det som något kriminellt. Världen är en ding-ding värld! Farbror blå tycks också vara för ofta rasistisk, när inget tycks leda till åtal. Och man jagar och trakasserar dessa stackars människor som tvingas tigga. De är väldigt empatiska varma individer, de romer som tigger, i motsats till många andra tyvärr. Är väl jobbigt för psykopater, att inte få del av värmen och känslor, allt går inte att köpa för pengar!

  3. arrami54 skriver:

    Jo, ordet ”vargkramare” tyder på en absurd verklighetsuppfattning och total kunskapsbrist. Vargdebatten är lika hysterisk från de som vill utrota vargen som medias ebola-bevakning. Ebola är inget större hot, ett värsta scenario är att utbrottet blir lika stort som HIV-spridningen. Illa nog, men inget hot mot mänskligheten i stort…vi ökar med ca 150 000 till 200 000 individer per timme och lär om ca åttio år vara elva miljarder. Det stora problemet är att om åttio år är planeten i princip tömd på många av de vilda arter vi har idag.
    Må gott! 😉

  4. arrami54 skriver:

    Ingenting riktigt äkta kan du köpa för pengar och jag delar din syn…
    Jag är nog inte tillbaka här, bara ett tillfälligt gästspel…men det känns som om skrivklådan växer och det dröjer nog inte länge förrän jag börjar skriva igen.

    Må gott! 😉

  5. Kicki skriver:

    Det är dina sista rader som oroar, de VILDA arterna!!! De inte bara oroar, det skrämmer.

  6. arrami54 skriver:

    …jo, det skrämmer, men dit är vi på väg i en enorm fart.

Kommentarsfältet är stängt.