”Victory”…

 

”Victory”/seger är fel ord, det ligger ingenting positivt i att vara sjuk, snarare känns det som en befrielse, eftersom jag äntligen är utsläppt från Försäkringskassans eviga väntrum. Men nu slipper jag i alla fall den långa negativa stress det innebär att vänta på F-kassans beslut och tro mig denna negativa stress innebär ingen lättnad eller rehabilitering, snarare förstärktes nog min sjukdomsbild.

 

 

Nu kan jag fokusera på min rehabilitering, försöka må bättre. Men jag tycker synd om alla andra sjuka som nekas sjukpenning m.m. enligt den politiska ”profeten” Reinfelds ord om närande/tärande i ”Det sovande folket” m.fl, skrifter/beslut. Att Alliansen/ ”De Nya Moderaterna” besegras i höstens val är en grundförutsättning för att sjuka verkligen skall få rehabilitering/vila/vård. Det är en förutsättning för att nya jobb skall kunna skapas, tågen skall gå, skolan skall fungera och att offentlig sektors alla viktiga arbetare skall få en hygglig lön och för att välfärdsstaten skall kunna byggas upp igen…

…så rösta på de rödgröna (gärna V ).

 

Nu skall jag vila ut några dagar ”under eken”, men vi ”läses”!

 

träd

 

vacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Min konst! och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till ”Victory”…

  1. accer accer skriver:

    ”Nu kan jag fokusera på min rehabilitering, försöka må bättre.”
    Sen du kan soka jobb !
    cool stockholm syndrome

  2. arrami54 skriver:

    😉 …nej, söka jobb blir det nog aldrig tal om igen, fel sjukdomar och fel prognos för det.

  3. kyrkis skriver:

    Gott om du känner lättnad…

  4. arrami54 skriver:

    Tack! Jo, nu kan jag släppa F-kassan och fokusera på att försöka bli friskare, må bättre.

  5. narhvalur skriver:

    Ett bekymmer mindre! Hoppas att du känner dig lite bättre och kan njuta av livet!

  6. arrami54 skriver:

    Tack …;-) …och ja, det var en lättnad!

  7. Tarmo Lindholm skriver:

    Det är en stor lättnad att slippa Myndighet Akrobaterna, hoppas det ordnar sig för dig..
    Har själv stor erfarenhet av dj-vulskapet med Myndighetsövergrepp, då jag själv blev Nollklassad redan för 15 år sedan från Försäkringskassan med väldigt konstiga orsaker, som de själva hittade på..!
    Och det kostade mig allt, och då menar jag precis allt, men som sagt är det över och ja slipper dom.
    Lycka till med din Rehabilitering…!

  8. arrami54 skriver:

    Jo, myndighetssverige tycks vara en destruktiv fälla för många idag och det bästa man kan göra är att strikt undvika dem, men som sjuk/multisjuk har du tyvärr inte den möjligheten.
    Tack!
    😉

Kommentarsfältet är stängt.