Religiösa människor…

 

…är tysta människor, om det inte gäller den falska kampen för en köpt plats i ”himlen”.

” Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad.”

tyst2

 

Titta bara på Sveriges tysta kristna minoritet ( saklighet och kamp för mänskliga rättigheter är inte deras styrka!), ISIS krigare och USA:s extremhöger (kriget i Gaza får bara fan att jubla)…de ÄR djävulens krigare utan minsta spår av etik.

För ett intensivt och sakligt krig mot religionen och alla dess hycklare, den enda sanna religionen är friheten från religion.

Det finns bara en väg mot verklig fred, att vi befriar människorna från religionerna!

 

 

Fantasin om Gud/Allah är fan själv i mänsklig skepnad! …och givetvis skall man inte hata rasism, slaveri och extremhögern...det är okristligt. Man skall älska hatet, enligt DN:s skribenter, de älskar orättvisor…men givetvis skall ondskan bekämpas med alla till buds stående medel, även med våld i nödvärn. Religionen och ”högerfolket” försöker alltid ockupera etikens landskap, de glömmer medvetet etikens grundtes:

”Ingen är oumbärlig, var och en är oersättlig”.

 

 

”Imagine there’s no countries
It isn’t hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too …”

 

Inget är fulare än att ”etikettera” medmänniskor och göra dem sämre eftersom de inte tillhör ”din” grupp…och vilka är duktigast på just detta?

Det finns ingen mänsklig ”kultur” som skapar så mycket hat som religion och det finns ingen ”kultur” som så effektivt används av makthungriga dårar för att springa bort ifrån freden och för att bygga hat…

 

den fria flyger detalj b

 

 

 

Glöm aldrig att det en gång var lagligt att döda judar, bara för att de var judar! (Du kan lätt byta ut ordet ”jude” mot Tiggare, Rom, Muslim, Kristen, Ateist, Fräknig…ja, du förstår nog min tanke!).

 

 

vacce-sepia1b mellan b

 

 

Det här inlägget postades i Religionskritik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Religiösa människor…

  1. Kicki skriver:

    Jo, när de vill ha in sina skatteintäkter. Guden mammon, du vet…

    Visst finns det historiska källor som nämner mantalsskrivningar som beordrades av kejsar Augustus. Augustus var faktiskt känd för sina folkräkningar. Det var knappast något märkligt att han – liksom andra romerska kejsare – ville veta hur många invånare rikets olika provinser hade, hur många män i varje del av riket som kunde kallas in till krigstjänst (judarna var undantagna detta), och hur stor skatt varje provins kunde ge.

    källhänvisning:
    http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/provins.htm

    och här för de som vill läsa mer…skriven av :Rune Berg

    http://runeberg.org/bibeln/42_02.html

  2. arrami54 skriver:

    Skatt har inget med Mammon (privat girighet) att göra, skatt är en förutsättning för att överhuvudtaget kunna organisera ett samhälle. Hur skulle ett samhälle utan beskattning se ut, jo den rike kan betala sjukvårdsavgiften, den fattige får dö…
    Etik och religion är två särskilda ting, även om de religiösa alltid försöker ockupera etikens landskap. Bibeln/Koranen/Tanak m.fl skrifter…är sagor för de obildade och barnsliga.

  3. Kicki skriver:

    Historien går inte ihop…Det var ju judarna som fick betala med sina liv, för sådant de själva varit med och byggt upp?! Därefter blev de av med allting och de giriga tog över…

  4. Kicki skriver:

    samma för indianerna.. de fick offra sin frihet för den vite mannens skövlingar.. De levde i ett med naturen tillsammans med djuren. Sedan sattes detta naturfolk i reservat.

  5. arrami54 skriver:

    Girighet finns överallt där människor finns och judarna är inte det enda folk som drabbats av hatets myter och våld.

  6. arrami54 skriver:

    …exakt. Den ”vite mannen” var lite finare (med Gud som ursäkt) och utplånade i princip indiankulturen med sitt hat, sina sjukdomar och alkoholen!

  7. Kicki skriver:

    Nej, det vet jag nog. (Jag agerade själv ilsket igår) Men fick tillbaka med ränta.

  8. Kicki skriver:

    Önskar indianer och vita kunde leva i samklang, där inget våld skulle råda… men det verkar vara helt omöjligt. har gjort en del tabbar de senaste dagarna som gett negativa konsekvenser. Jag slog en man… det har aldrig hänt tidigare, (och fick tillbaka med ränta av polisen) något senare (i en annan kontrovers) De bröt min arm så illa att jag fick en otrolig svullnad. Önskar jag kunde styrt mitt agerande under dagen och bara sagt ifrån. Våld löser ingenting, snarare tvärt om. Det skapar bara smärta för båda parter. Jag ångrar jag inte nöjde mig med att bara säga ifrån på skarpen.

  9. Kicki skriver:

    Du har givetvis rätt. Jag är så himla påverkad efter den senaste veckans, dagarnas händelser så jag kan knappt tänka klart.

  10. Kicki skriver:

    Men samtidigt tyckte jag så synd om hunden som låg i sin bur i värmen…

  11. arrami54 skriver:

    …slå gör man bara om det krävs för självförsvar.

  12. arrami54 skriver:

    …ilska brukar betalas med ränta.

  13. Kicki skriver:

    Jo, jag märkte det. Brukar aldrig slåss, (det hörde barn och ungdomsåren till)

  14. Kicki skriver:

    Jo, jag vet, lär nog få mitt straff i sinom tid. Erkänner att jag är rädd

  15. arrami54 skriver:

    …du är kvinna, ringa misshandel och det blir nog bara lite böter och kanske 5000 i skadestånd till personen du slog, (Lite beroende på omständigheterna)…så rädd behöver du inte vara, men konsekvenserna får du ta.

Kommentarsfältet är stängt.