Människans starkaste känsla är…

 

rädsla!

Titta bara på de fortsatt ”trädlevande primater” som röstar på SD och andra rasistiska grupperingar, får de syn på en mörkhyad medmänniska eller en muslim så klättrar de genast upp så högt de kan, i trädet igen…hela kroppsspråket och ansiktsyttrycket uttrycker rädsla (och en väldigt lågfungerande hjärna!). Lågfungerande rasistiska individer som älskar järnrör tycks dras till SD som nattfjärilen till gatlyktan…och lika förvirrade är de! De livnär sig på myter och falsk propaganda, så speciellt feta är de inte, där de sitter så rädda i våra träd…”herr Nilsson” och gänget.

Visst är sexualdriften och de hormoner som styr den starka, men fa….bian (vågar inte svära här!) vet om inte rädslan slår allt? Du läste kanske om den ungvarg som blev nyfiken på en robotgräsklippare…en nyfikenhet som fick de rädda att ropa ”skyddsjakt”! Snälla, hur dumma får människor bli och ändå gå lösa? Jag blev nyfiken den första gången jag såg en robotgräsklippare (de borde kanske gjort så, utlyst skyddsjakt på mig då?).  Nyfikenhet är av godo och lärorikt! Tyvärr förstår inte vargar att människor är rädda, okunniga och extremt lata…kanske tur det?

…nåja, lat blir man i tropikvärmen och inte bara jag. Mina katter och hundarna har legat i princip still hela dagen, men nu när kvällningen kommer är de på bushumör. Min vän ”Whiskey” är lite extra ”tosig”, hon vägrar äta annat än svenska köttbullar, kalv- och svinfilé, insjöfisk och det jag äter. Kattmaten rör hon aldrig, oavsett märke, snacka om lat och bortskämd!

100_6302b

” -Vad vill du nu?”

För övrigt så…jo, jag klättrar också i träd, t.o.m. i lyktstolpar! Det var länge sedan, (gubben är lat!), men när t.ex. en väninna i gymnasiet (det är länge, länge sedan) skulle ta körkort, köra upp, så fick jag syn på henne…lekte skräckslagen och klättrade upp i närmsta lyktstolpe. Jag ropade samtidigt: ” – Titta, fröken xxxxxx Andersson kör bil, livsfara!” Hon klarade uppkörningen, men jag låg ”risigt till” dagen efter!

Min kära kvälls-”date” var sen idag, hon gjorde mig lite orolig…men jag fann inga pannkaksplatta igelkottar i grannskapet (stressade bilister skiter som bekant i vilket, även om de är ensamma på vägen och kör en Blatte Mobil Wulgaris). När hon väl kom , fick jag svar ”på tal”.

100_6281b2…jo, jo, visst gör du det!

På tal om himmel och pannkaka, så såg jag en ”Ny Moderat” idag, det börjar bli sällsynt. Ler lite roat åt dessa samhällsbyggare, skolan är i kris, lärarna vill ha högre lön. Polisen ställer bilarna och undrar om det är värt det (jobbet alltså!), sjuksköterskorna vill ha mer…och hela systemet är på väg att krackelera. Denna ”Nya Moderat” såg stirrig ut, inte så konstigt, hur skall de nu lyckas låna till mer skattesänkningar? Offentlig sektor liksom välfärdssystemet går åt…skogen… och vår lilla gudfader Fredrik ler fånigt nöjd: ” – Bara vi privatiserar statens finanser, så blir det nog bra!”

Jag skulle vilja privatisera honom jag. Tänk att ha en privat liten hushållerska här, som fick skura och feja dagen lång…tanken är ren njutning, speciellt om jag fick ”rå om” honom! Jag skulle njuta som fan själv. Men seriöst tror jag inte han passar till jobbet, varken som betjänt, inom hemtjänsten eller vården. Jobb som kräver lyhördhet och respekt för äldre, sjuka är nog fel för honom, kanske inom Försäkringskassan…

På tal om fan, möt ”Sångsvanen från helvetet!”

100_6306 cJag tror varken på fan själv eller Gud, men jag tror på filmtipset jag fick idag…”Black Sheep” eller på originalspråk: ”Violence of the Lambs”. Enligt min älskade dotter handlar det om får som får droger för att bli mer och större får, givetvis går det åt helvete och fåren blir ”muterade freaks med en obeveklig drift att döda”. (Får man tro SD så är det förklädda muslimer, inte får!)

Nåja, filmen låter ”sjukt kul” och vad går upp mot ett ”splatterkalas” framåt natten? Vadå sömn? Är du knäpp?

Sover gör min hjärna gärna när jag mediterar och meditation är detsamma som måleri, så det så! För målar gör denna ”grönsaksätande djävla kommunist till batikhäxa” (citerar en SD-snubbe jag känner, han är enbent, har en halv hjärna och röker morötter). Nåja, sov gott och kryssa lugnt därute i sommarnatten…

100_6308b

vacce-sepia1b mellan

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Min konst! och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Människans starkaste känsla är…

  1. tengileye skriver:

    Pff- nu tycket jag du är orättvis- jämföra dem med primater- en orättvis jämförelse för primaterna. Och då menar jag de främlingsfientliga, inte muslimer- även om jag ibland funderar på att det bästa vore att nuka mellanöstern och göra om det till parkeringsplatser eller nåt sånt

  2. arrami54 skriver:

    …jo, jag är orättvis mot de trädlevande primaterna i min text, illa av mig…men inte skall vi göra om hela MÖ till parkeringsplats, var skall alla ökendjur då ta vägen?

  3. tengileye skriver:

    Sant… de bebodda delarna då… av tvivelaktiga mänsklga arter.

  4. arrami54 skriver:

    …jo, de bebodda delarna kan asfalteras! 😉

  5. tengileye skriver:

    Eller bli skog eller nåt annat. ..

  6. arrami54 skriver:

    …gärna skog eller djungel. Men torkan har sitt pris, så det blir nog mest öken av resterna.

  7. tengileye skriver:

    Mm.. men vattenledningar genom europa så…. vi har ju så det räcker och blir kvar

  8. arrami54 skriver:

    Vattnet räcker om det hushållas och t.ex. södra delen av Arabiska halvön har en underbar natur tack vare det vatten havsvindarna för med sig.

Kommentarsfältet är stängt.