”…fy fan!”

 

…ni tillber era små gudar (Tetragrammaton, Gud, Allah, Guld, Adonaj, Jahve (kärt barn har många namn!)) och bugar er för ursäkten ”-Ske Guds vilja!”. Det är ondskan som styr världen, som anger ”samtalstonen”(viljan vi följer!), världens ”ledare” är ofta ”mentala kadaver”, hycklande lögnare, girigbukar m.m…. och när de så sällsynt säger någonting klokt, då kallas det i media för en ”tabbe”, ett misstag:

” – Det är en jävel till precisionsoperation, säger Kerry vidare i vad som kan tolkas som sarkastisk kritik mot israeliska löften om att bara slå mot militära mål samtidigt som den palestinska dödssiffran nu överstiger 500 personer”.

Israel bedriver mass-slakt på civila i Gaza med ”precision” och Hamas vill ha mer ”offer” (martyrer) för sakens skull, det är samma ”sjuka” som blir ledare världen över…

Israel är inte ett dugg mindre ”terrorister”, de har skapat ett friluftsfängelse som medvetet används då och då för att testa de vapen de exporterar och tjänar mängder på, det ”folk av Gud” Israel hävdar sig vara, vill inte ha fred. De vill tjäna mer pengar! Världens ledare styrs av dem som äger ”Mammons” guld och makten behöver vapen…så ”ske Guds vilja!” (Sverige och Israel är ungefär lika stora vapenexportörer och vi vet alla var och hur Israel testar sina vapen, Sverige gör det lite mer i smyg…testerna alltså!).

FN är ett fiasko på grund av vetorätten och världens ledare spelar med i tron att vackra ord är av avgörande betydelse (i handling skall världen stå passiv), sanningen är att de som ”klättrar högst upp på makthierarkins stege” är lika störda som den fiktiva huvudpersonen i filmen ”American Psycho”. Det är människor utan känslor, förnuft, medkänsla, empati, medmänsklighet m.m. som låter tragedin pågå, och de är våra ”valda” ledare…

…fy fan!

( Orden ovan är nedtecknade med ”måttfull” vrede! Jag är förfasad, oroad och kan inte stå tyst! ). 🙂

 

 

Det finns en anledning till att jag trivs bäst bland djur, till exempel ett vitt ”spöke” i fönstret som undrar vad jag är…

 

100_6259

 

…eller en skön liten igelkott som kommer knatande så fort hon hör min röst och känner doften av maten…

 

100_6253b100_6267b100_6281b100_6291b100_6298b

…en ”kotte” hycklar inte, hen går rakt på: ” – Du har fixat gott käk och friskt vatten gubbfan…annars kan du dra…”

 

vacce-sepia1b mellan

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till ”…fy fan!”

  1. kyrkis skriver:

    Ibland kan det vara lättare att anknyta till djur än till människor.

    Världsläget är allvarligt. Ukrainakrisen hotar freden. Israels bombrejder likaså. Social nedrustning skapar extremism i vårt land.
    Men låt dig inte förlamas av den vrede som är berättigad. Det är frustrerande att se vart hän det brakar. Tala och skriv. Men för att bli hörd gäller att vara allvarlig men måttfull. Och det är du egentligen ganska bra på.

  2. arrami54 skriver:

    …måttfullhet, vackra/snygga ord…är du inte mätt på det ibland och tröttnar på det pågående hyckleriet? Inte fan hjälper vackra, måttfulla ord…ingen lyssnar ändå på förnuftet, empatin, etiken, medmänskligheten o.s.v.
    Det folk tycks lyssna på är de lögnfyllda primater som stannade kvar i träden!

    ”Ske Guds vilja!” 🙂
    …jag är trött på alla djävla ursäkter för att folk skall få böja sig inför hyckleriet och lite mer ”konsumtion”. Mänskligheten är bara primitiva lögnare!

  3. kyrkis skriver:

    Visst sjutton är jag trött på måttfullheten. Men ballar man ur har ens fiender fått en chans. Och ens bundsförvanter backar. Jag har ballat ur så jag har blivit tvungen att lära mig läxan. Sakligt och lugnt lyckades jag denna gång flytta på mobbaren. Jag kunde vänta ut och säga upp mig först när jag fått ett nytt jobb. Så, ja, vreden måste man känna men man måste tygla den.

  4. arrami54 skriver:

    Fienden greppar ständigt chansen och ”bundsförvanterna” står oftast tysta och vill alltid att någon annan tar striden, den svenska folksjälen är djupt feg och ”tisslande” (du vet). Vreden är en vild stridshingst, den tyglar du inte, du rider kanske med under tystnad ett tag och funderar på hur du flyr din ”mobbare”/fiende. Lyssnade nyss på Israels ledare och FN:s högsta ”mes”, snacka om lögnburna undanflykter!
    Jag skulle aldrig vänta ut ett ”nytt jobb”, möter jag en skitstövel så går jag oavsett om ”stöveln” är min chef, så har jag alltid gjort och kommer alltid att göra, jag ställer mig inte i tjänst hos någon dylik ”mobbare”, hycklare eller lögnare. Det har kostat en del att göra så, men jag har aldrig sålt min själ och kommer aldrig att göra.
    Våldet föraktar jag, bortsett från nödvärnsprincipen…men att stå tyst är inget jag gör och varför skulle vi göra det i en demokrati. Vi värnar inte demokratins ideal via tystnad. Jag vet att ord kan ”döda” lika effektivt som svärdet…och jag föredrar alltid ordet. Men oftast talar vi med rädda själar, själar så styrda av konventioner, tystnadens regelverk och med så stora kunskapsluckor att du lika gärna kunde pratat med en själsdöd eller en igelkott…
    Den här värden är oftast vidrig endast därför att folket nöjer sig med lite ”bröd och skådespel”, den som håller den tysta medelklassen materiellt nöjd vinner… spelet är enkelt att se, vilket inte gör teaterstycket mindre vidrigt.
    Idag är det vreden som bär själens vind, någon tillit till människan som art har jag inte kvar och alla falskt uppbyggda illusioner är brutna…jag är fri och trots vreden så ler jag oftast och ser fram emot de möten som ger mig något.
    Som att måla en bild ihop med en god vän, lära en annan det hen vill lära sig. Njuta av lite god mat och dryck…och varje kväll möter jag ”världen” via en lång, lång promenad med min älskade ”vita varg”…
    …jag är harmonisk, men vreden bär mig och kokar ivrigt.
    …och den handling som släpper fram min vrede i full blomning, hoppas jag att jag kan undvika. Idag räcker det med att någon ”idiot” av nöje krossar en glasflaska på gatan för att jag tar strid och jag lovar dig att hen plockar upp varje glasbit…då hen vet alternativet. 😉
    Vi har blivit ett smågnälligt sockermissbrukande folk som tappat allt och halkat tio år efter i den ”goda” utvecklingen, vi tillber Guld och ”kändisar” och har slängt etik, empati m.m. på soptippen. Rasismen växer, liksom dumhetspandemin och jag är så in i xxxxxxx trött på hyckleriet så jag vet inte ens om jag vill tygla vreden med ”måttfullhet” och tomma ord. Vad tjänar det till, allt jag trodde på har visat sig vara en lögn…människan är bara ett primitivt djur, styrd helt av girighet och biologisk kemi…världen ÄR en tragisk plats för den som hör, ser och känner och ingenstans kan du fly undan, överallt riskerar du att möta någon av det dummaste djuret av dem alla, homo sapiens, det djur som benämner sig Guds avbild…jag kan bara skratta åt sörjan. 😉

  5. Kicki skriver:

    Jag gjorde som du, och det var det största misstag jag gjort. Jag skulle gått direkt. Förbannad kan jag bli, men jag svalde istället. Teg o led. Fy fan

  6. Kicki skriver:

    Inl. var till kyrkis.

  7. Kicki skriver:

    Jag dog som barn, men reste mig igen och blev en hyfsad stridis, men då jag även miste min bror, så förändrades jag till det sämre, för att så småningom våga mig in i en ny relation, samma sak…jag sjönk ganska djupt men lärde mig, detta gjorde att jag vågade öppna munnen igen. Men så längtade jag tillbaka till v-kusten och mina barn, men då hade jag förändrats igen… Jag tappade nästan helt stridslusten

  8. arrami54 skriver:

    …jo, vi förändras över tid och livet är en ”berg och dal”-bana…det går upp, sedan går det ner, sedan upp igen…och upp än högre! 😉

  9. kyrkis skriver:

    Jag har tagit mig ton några gånger. Det har kostat mig ett antal anställningar. Jag blev t o m ett ärende för domkapitlet.
    Det jag lärt mig är att går man fram så förlorar man. Den strid jag nu har bakom mig har jag stridit med andra medel. Det jag gjort har varit att vara tydlig, saklig och förankra hos styrelse m fl. Jag vann den striden till min egen förvåning. Jag ballade inte ur, men det gjorde han när han blev provocerad av min tydlighet.
    Man kan naturligtvis tycka att det var en felaktig vinst. Det hade möjligen varit ärligare att skälla, säga upp mig eller nåt. Men då hade jag stått utan försörjning. Vid min ålder är det smått ett under att få ett nytt jobb. I synnerhet om man inte får referenser.

  10. arrami54 skriver:

    Saklig tydlighet hjälper inte när människor bara bevakar sin prestige och position, du känner på den ”etiska doften” att du har ett osakligt mentalt kadaver framför dig…då hjälper sällan strid, då går man därifrån och vänder dem ryggen. Jag är glad över att du fick nytt jobb och att du verkar trivas.

  11. kyrkis skriver:

    Mot psykopaterna hjälper inget. Det har jag också mött. De får alltid till det för egen vinning. Men hut går oftast hem. Förr eller senare trillar dom dit. Men på vägen har många offrats.

  12. arrami54 skriver:

    Problemet och tragiken ligger just i: ”Men på vägen har många offrats.” Satt nyss och läste i lokaltidningen Smålänningen att Markaryds kommun vägrar en ung kvinna försörjningsstöd trots dom i Kammarrätten och Högsta Förvaltningsrätten som ger henne rätt till det. Markaryds kommun styrs av Kritdemokratin, som tycks hävda att föräldrar är försörjningspliktiga alltid oavsett ”barnets” ålder och de struntar i högsta domstolens beslut, ett tydligt exempel på prestige, högmod och ”psykopati”.

  13. kyrkis skriver:

    Cynism brukar sånt kallas…

  14. arrami54 skriver:

    Jo och tyvärr är det en vanlig ”sjuka” i dagens samhälle.

Kommentarsfältet är stängt.