Det är något speciellt med religiösa…

 

…människor! De är nog (ofta) inte riktigt kloka, det kryllar liksom av trista exempel om man studerar de som säger sig följa Gud/Allah och ”religiösa” värderingar (etiken glömmer de allt som oftast!). Det finns ”tosingar” som säger sig väcka döda, det finns linjeavlade som skiter i lagar och förordningar. En förälder är för evigt försörjningsskyldig för sina barn, klarar en KD-politiker detta så klarar alla det! (Det säger GUD!).

”– Jo, men som förälder ska man väl ta hand om sin dotter? Jag har många barn och skulle direkt ta hand om alla, oavsett ålder. Vi kommer att kämpa för att få rätt.”

Den som inte vill arbeta får inte heller äta”, säger ett bibelord och för de bokstavstrogna Kristdemokraterna gäller detta alla sjuka, arbetslösa m.fl. (i den skapade fattigdomen/utanförskapet), av ”högerfolk” kallade de tärande på samhällskroppen.

Lilla Småland har relativt gott om linjeavlade/inavlade stollar, jag såg t.ex. tre i bomberjacka  och militärkängor idag i högsommarvärmen i Ljungby City. Jag följde efter en stund för de kastade glåpord mot en äldre man med rollator och gick mot tiggaren (lovligt byte enligt det kristna Sverige!) utanför systembolaget. Men utanför Hemtex, en bit innan systemet, sprang de på en lokal ”blondinbella” och jag orkade inte invänta deras framfart i värmen…jag gick hem efter min kamera. När jag återkom var de borta, typiskt! Jag lekte lite med tanken att försöka provocera dessa små inavlade ”nassar”, vilket givetvis hade varit meningslöst…

en taggig liten sverigedemokrat b

 

…men jag bär ett frustrerat mörker i min själ som gärna vill ”leka av sig”. Antar det mest beror på den stress och frustration Försäkringskassans små ”gamar” framkallar. Antar ”högsta gamen” på den myndigheten är bokstavstrogen kristen, så ineffektivt och slött som de ”arbetar”. De bär sina pärmar (yrar runt) med beslutsunderlagen från ”rum” till”rum” och undrar ständigt vem som skall ”hitta på något”… http://www.youtube.com/watch?v=5boC7G4dcPo

Nåja, världen är full av dårar, det är inte bara här hemma det kryllar av krigisk inavel som vill andra illa. En del skjuter ner civila flygplan, andra bombar sjukhus sönder och samman…med Guds och nationalismens rätt.

 

Jag föredrar igelkottar framför de flesta människor, nog är igelkotten ”taggig” men på ett långt trevligare vis än arten homo sapiens.

 

100_6161bkotte d

vacce-sepia1b mellan

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Det är något speciellt med religiösa…

  1. Anna skriver:

    Men jag är ju ”religiös” – och jätteklok! Fast jag håller med om inaveln i Småland.
    Fina kottar!

  2. arrami54 skriver:

    Kan man vara religiös och jätteklok? Okej, jag gör ett undantag för ”en trevlig tjej”, hon har i alla fall en hög etisk nivå! 😉
    Inaveln, eller linjeaveln i Småland är ett stort problem för Småland!
    Visst är ”kotten” fin, ”nassetaggis” är långt mindre fin, snarare ful som ett mentalt kadaver, men skit i dem, igelkottar är enormt söta…trots taggarna!

  3. Anna skriver:

    Bra.
    Och jag antar att du vet var en viss präst är uppvuxen och alltjämt bor..

  4. arrami54 skriver:

    …nej! Inte en tosig smålänning till! Fabian…dags att fly mitt älskade landskap nu! 😉

  5. arrami54 skriver:

    …du är förlåten, inte ditt fel, men jag hade helst inte vetat detta. 😦

    😉

  6. i intet skriver:

    Tycker man får tro vad man vill så länge man inte gör illa någon annan. vetenskapen har också sina baksidor. till syven o sist handlar det om människors brist på empati och intelligens när man väljer att använda sig av en bok, politisk inriktning, eller vetenskap, i syfte att skada andra människor. för egentligen är det ju inte ”boken” som är ute och skjuter folk, inte heller dess innehåll, utan människor som väljer att använda sig av den för att försvara, legitimera krig mot andra människor. liksom inte vetenskapliga upptäckter i sig kanske skadar, (om vi inte inräknar skrämselpropaganda då, som även används av vissa religiösa.)utan de människor som utsätter andra människor och djur för vetenskapliga experiment. och kapitalismen som följd ,som också skördat många människoliv.allt kan bli för extremt. gillar varken när man påtvingas vare sig det gäller religon eller vetenskap, ateism. det handlar nog om balans. personligen tycker jag man ska respektera varandras tro eller ateistiska hållning,inte tvinga på.

  7. arrami54 skriver:

    ”Tycker man får tro vad man vill så länge man inte gör illa någon annan” …exakt, men vetenskap/kunskap utvecklar främst, det förstör inte om inte kunskapen används till just att förstöra, som vid vapenproduktion, m.m.

Kommentarsfältet är stängt.