Den goda rasistens klagan…

 

…läser vi dagligen. De kritiserar (med all rätt) försämringarna i sjukvårdssystemet, höjda avgifter,ökande kostnader för medicin, försämringar i rabattsystem m.m. Men glömmer (medvetet) att försämringarna skapades för att sänka skatterna, främst för landets rikaste.

”De nya skärpta riktlinjerna för sjukskrivningar ska bidra till att betala regeringens skattesänkningar” hävdade dåvarande socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrson i SvD 2007. Högkostnadsskyddet och medicinrabatterna ändrades av exakt samma skäl.

Den ”goda vackra svenska rasistsjälen” som vårdar sin ”faders” arv och som ser endast till sin egen guldkant anklagar givetvis alltid landets mottagna flyktingar/invandrare/tiggare/papperslösa för att vara problemets kärna. De ser inte, vill inte se att försämringarna för sjuka, åldringar, pensionärer skapades av Alliansen för att Alliansen ville värna sig själva och andra av den finare, lite rikare delen av befolkningen genom kraftiga skattesänkningar. Den goda vackra rasistsjälen vill givetvis ha mer skattesänkningar, helst skall all skatt bort från dem och deras pension. Nej den vackra goda svenska rasistsjälen ser bara att det initialt kostar lite att hjälpa flyktingar/papperslösa och andra av de svagaste i samhället. Den vackra goda svenska rasistsjälen vandrar hand i hand med Kristdemokrater (de som vandrar hand i hand med diktatorn där uppe) och de kräver tyst lydnad och acceptans för att de rika måste ha mer för att kunna skapa nya jobb. Att de inte skapar nya jobb utan rationaliserar/effektiviserar så att jobben blir allt färre hör inte till saken. De är finare, står närmre Gud och skall därför ha mer guldkant i tillvaron.

Den goda vackra svenska rasistsjälen kan aldrig kritisera sina högerpolitiska vänner, nej han sparkar alltid och med förnöjsam förtjusning på de längst ner på ”stegen”. Enligt principen sparkar jag nedåt kommer jag själv kanske lite högre upp. Den goda vackra rasistsjälen älskar att sparka nedåt, på de svagaste, helst skall dessa ”parasiter” sparkas ut ur landet, sparkas så långt bort att ingen ser deras lidande, utanförskap och nöd. Ty det som de goda inte ser, det finns inte!

Den goda svenska rasistsjälen är av en bättre sort och född här, inom Sveriges röda tunna linje på kartan, ja inte alltid, den goda svenska rasistsjälen gillar invandrare som tycker exakt som de och vill gärna ha dem som alias på sina listor. Den goda vackra svenska rasistsjälen vandrar gärna hand i hand med fädernas kyrka i kampen mot de onda, de utanför kärleksbudskapet, de fattigaste med mörkare hudfärg och kanske har de också en annan tro än den vackra svenska rasistsjälens av ren egoism ockuperade saga om hur extra fina de själva är och hur nära Gud de står. Den vackra fina och goda svenska rasistsjälen avslutar alltid sin klagan med att ”sparka” på de svagaste, i nedanstående fall de papperslösa.

Den goda fina vackra svenska rasistsjälen bevisar verkligen att människan INTE är Guds avbild, människan är  djävulens avbild och djävulen dog av tristess eftersom han inte kunde mäta sig med människan i djävulskap. Så låt oss vårda hans minne säger SD och deras små följare…
(http://expo.se/www/download/sds_vitbok_Expo_2_2014.pdf)

100_6059

Givetvis är orsaken till Alliansregeringens skattesänkningar på ca 150 miljarder och höjda avgifter den kostnad vi har för några få papperslösa och flyktingarna/flyktingbarnen vi tar emot, eller hur herr Nilsson och ni andra ”goda vackra lite finare” svenska rasistsjälar?

 

vacce-sepia1b mellan b

 

Det här inlägget postades i Min syn på SD! och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Den goda rasistens klagan…

  1. jorden skriver:

    Träffande som vanligt! Ta tex om man googlar ” rasism” vad dyker upp om mest då? ”rasismen mot svenskar” det finns väl ingen annan rasism, egentligen? och att rasismen inte är så utbredd i Sverige?! Det är så hela tiden, dygnet runt hotas och förnedras invandrare på tex sajten ”flashback” dom gör sig skyldiga till brott, tråd efter tråd där, och all misshandel, hatbrott mot invandrare utan att någon döms!! Ändå ser rasisterna alltid sig själva som oskyldiga och som offer vad de än själva gör! snart påstår dom väl också att de var mest svenskar som gasades ihjäl i koncentrationslägrena i nazityskland! det tycks inte finnas några gränser för idiotismen och lögnerna de sprider, som de delar med alliansen? de tycks dela liknade människosyn, människor sorteras som duglig eller icke duglig arbetsmaskin där även ytan är av vikt?, enbart ngt som skall nyttjas, och går inte detta, skall man alltså lämnas att dö eller få påtvingad ”dödshjälp” via tex nazisternas gaskammare? Så generöst. *ironisk*

  2. narhvalur skriver:

    Tandvården är jättedyr. Jag åt ett chokladkex med nötter från Marabou och en av nötbitarna var som sten och två tänder sprack.
    För två implantat fick jag betala nästan 40 000:-. Jag hade tur som just fått lite pengar från mina föräldrars arv, annars hade man kanske gått tandlös! HU!

  3. Anders Åberg skriver:

    Tråkigt om ett inlägg som detta inte når längre än din blogg. Du sätter verkligen fingret på det så oerhört vanliga men alltid lika idiotiska att underklassen hellre sparkar på varandra än ger sig på sina verkliga fiender. Det är bedövande trist att se hur överhetens verktygslåda religion/rasism/nationalism fortfarande fungerar och fortfarande får vanligt folk att sprattla precis som makten önskar. Det jävligaste är nog att det här idiotbeteendet knappast kommer att ändra sig särskilt mycket utan att en riktigt rejäl kris drabbar oss, en kris som tvingar folk att ifrågasätta allt vad makten säger. Ett sådant scenario innefattar naturligtvis också att även rasismen stärks, men lik förbannat är det det enda som kan förändra samhället i grunden. Utgångspunkten när nästa stora kris kommer är dock bättre än den varit tidigare, åtminstone i ett land som Sverige. Religionen är kraftigt försvagad, jämfört med tidigare kriser, rasismen och nationalismen också, även om det finns gott om sådana exempel som du beskriver i artikeln.
    Ingen mer än vapenindustrin önskar kris och elände, men det är inbyggt i kapitalismen och en dag är det över oss, vi kommer inte undan. Den dagen kanske det visar sig att debattinlägg som det här faktiskt har haft betydelse hos en del av dom det har nått, även om det kan kännas hopplöst just nu.
    Slutsats; fortsätt vara en kardborre i arslet på överheten och fortsätt arbetet med att plocka sönder deras verktygslåda.

  4. arrami54 skriver:

    Trist men tur du fick tänderna fixade. Det är sant att tandvården är extremt dyr och jag står frågande inför varför inte samma regler gäller tandvård som övrig vård. Vi vet ju att tänderna är viktiga för hälsan i övrigt.

  5. arrami54 skriver:

    Jo du har rätt och din ironi är träffsäker…tyvärr blir rasismen alltmer rumsren dag för dag iochmed att SD kröp in i vår Riksdag.

  6. arrami54 skriver:

    Att det kommer fler kriser vet vi och vi vet även vilka som grundlägger dem. Tyvärr äger de också makten över vapnen… du har helt rätt och det enda man kan göra är att fortsätta vara ”en kardborre i arslet på överheten”. Hur mycket nytta det gör, det får vi se en dag. 😉
    Jag sände inlägget, lite modifierat till lokaltidningen, men det är en centerpartistyrd tidning och de mörkblå vill gärna samarbeta med SD här i staden så den lär aldrig publiceras, insändare som herr Nilssons däremot älskas av tidningen och du läser dylik ”skit” i princip dagligen. Du vet ”redaktionen” sovrar medvetet!

  7. Eaqhan skriver:

    Att käften i politiska sammanhang är skild från kroppen är för mig en gåta. Men jag gissar att överklassen tycker att fattigdom ska synas och vara stigmatiserande.

    Och alla stigman är säkert icke-svenskars fel, liksom fattigdom och att politiker skiljer käft från övrig kropp. Det är nog invandrarnas fel, fast långt bak i tiden. För mycket av vår överklass har sina rötter helt eller delvis utomlands. Se bara på monarkin!

    Kända invandrarfamiljer: Carnegie, Chalmers, Dickson, Gibson, för att bara skrapa på ytan. Hela etablissemanget hyllar dem och inte ens SD och rasister säger ett ont ord om dem. Men det är ju skillnad … Ja, alltså på ”folk och fä”!

    Eller för att vara lite mera allvarlig så handlar allt om klass och klassamhälle. Överklassen lever på alla andras bekostnad. Utan alla vi vanliga knegare skulle de svälta ihjäl. Och så länge vi låter föda och göda dessa parasiter, kungahus och kapitalister, så ska vi inte knorra för att vi hjälper flyktingar och andra invandrare. Alla dessa utanifrånkommande kommer småningom att etablera sig och rota sig, samt sälla sig till oss andra som bär upp överklassen. Det vill säga att de kommer att dra sitt strå till stacken, trots att lasset är tungt.

    Rätt vore att vi kastar av oss bördan och gör det gemensamt med invandrarna. Låt överklassen försörja sig själv om de klarar av det. Annars får de väl stå sitt eget kast, såsom de låter oss göra nu!
    Men innan dess bör vi komma till insikt om att invandring är en nettoförtjänst även om de allra flesta kan kosta lite granna initialt, men inte en kostnad som kan mäta sig med kostnaden arbetarklassen har för överklassen.

    Njut i sommarvärmen!
    /Skvitt

  8. arrami54 skriver:

    Exakt, det är alltid det arbetande och fattiga folket som får betala överklassens lek, ett klassiskt exempel är alla de gånger storbankerna gått ner på knä och bett oss(staten) om hjälp. Men folket förstår inte att de utnyttjas i överklassens spel, de sparkar hellre nedåt än mot den verkliga fienden, som sitter högt där uppe, nära Gud! 🙂
    Det är hög tid att städa nu…att ta en dans med Anna-Karin, 47 år och njuta av livet och sommarvärmen! 😉

  9. Eaqhan skriver:

    Och vem är hon?

    Eh?
    Aha!
    Javisst, så klart, så rätt! 😉

    Och pang på rödbetan fast den är blå! 😉
    Tjo faderittan Limbo och hej vad det ska dansas bara vi kommer igång! 😉

    /Skvitt

  10. arrami54 skriver:

    …haha…du förstod! 🙂

  11. Eaqhan skriver:

    Jo, det är klart, ett skjut fattar jag ju. 😉 Det borde alla göra!

    /Skvitt

  12. arrami54 skriver:

    …haha, trodde det mest handlade om att känna, inte så mycket att förstå egentligen. 😉

  13. Ping: Man är inte så tuff… | Varghjärta

  14. Inhuman Sverige skriver:

    Flera borde gå samman göra anmälan nu mot rasisterna och deras sajter!! det har börjat trappas upp för mk nu!! Du och ditt skrivande behövs verkligen på sajten flashback nu! Där det pågår alldeles för mk hatbrott och hot mot romer som tigger! om du går till ”aktuella ämnen” och ämnet högst upp. Och söker på ”tiggare” och ”invandrare” tex där, kommer du förstå vad jag menar! problemet är att du kommer bli motarbetad av rasistiska moderatorer där som kommer radera ibland och stänga av, men då kan man påpeka detta i sina inlägg, -” att om jag blir avstängd vet ni varför, för att det är en lögn att det är yttrandefrihet här, moderatorerna är rasister osv. sedan tycks ingen våga(?) granska det gigantiska monstret ”flashback” vilka som har hand om denna sajt nuförtiden, som gör sig skyldig till så mk brott mot invandrare. den ligger tydligen på en utländsk domän, så då kommer de undan svensk lag, påstår dom. ibland måste man kanske gå ned i ormgropen, tyvärr, för en förändring. fler som går samman där.

  15. arrami54 skriver:

    Har redan prövat och är avstängd från alla rasistiska sajter…alla! 🙂

  16. Kicki skriver:

    Jag skrev rasistiskt där några gånger då jag bodde i Sthm. Jag var så förbannad på hela systemet och för att grabbarna inte fick jobb och bostad. Det positiva med att jag slutade köra, var att jag fick börjat läsa bloggar, träffa folk i tvättstugan etc. Då började jag fatta grejen. Dessutom har jag träffat på mängder av bra människor från utlandet i mitt jobb. Så himla goa. Vi hade flera där jag jobbade också, de var kanon.

    Det är inte människor överlag det är fel på. Det är hela det förbannade systemet som vill SKAPA rasism och utanförskap, människor emellan. alltså DE människorna med onda sinnen.

    Jag avskyr det jag skrev på Facebook när jag skrev där, men då var jag inte insatt alls, i mer än ytligheter. Är så glad att jag började läsa, din, svante, kaos och skvitts bloggar. Även om jag blev sne på vissa där, så kikar jag ändå in i bland. Synd att svantes blogg försvann. 😦

  17. Kicki skriver:

    Jo, men man kan lära sig att leva itan, även om det är tufft ibland om man vill le. Jag skulle aldrig vänta in mina föräldrars arv. Aldrig. Jag skiter i arv. Det kan asgamarna gotta sig med. De som vurmar för pengar. Jag kommer inte ens gå på nån begravning. För det enda jag ville ha av dem var lite kärlek. Och det fick jag aldrig. Jo förresten farsan var snäll, han jävlades aldrig, men så var han väldigt sällan hemma också… men idag kan jag förstå honom på ett sätt.. Men ibland undrar jag om hans omtanke var äkta?.. tror kanske inte han ville ha barn… Men mina ord är spekulationer, vad jag tror, för de har inget sagt, men däremot visat avståndstagande… Ja, jag har lagt ner hela processen, blir dum i huvudet av att tänka på min släkt..vilka dom nu var – som personligheter???!

    Men farsan har aldrig slagit mig eller gjort mig illa när han bodde hemma, däremot väldigt avståndstagande efter separationen från morsan…Fattar noll
    Ja,ja..släpper den skiten nu. Punkt!

  18. Kicki skriver:

    Rättelse: …”tror kanske inte han ville ha barn” med MORSAN från början. Ska det stå, och inget annat. Han har aldrig förgripit sig på oss barn i alla fall, sen vet jag ju inte vad morsan trackaserade han med??.. förutom att svärta ner han totalt..man visste aldrig vad man skulle tro…

  19. arrami54 skriver:

    Att skriva/tala i ogenomtänkt affekt/ilska är ett fel vi alla gör. Rasism är ett tankefel, en oförmåga, en diagnos.
    Jag saknar också Svante ibland.

  20. arrami54 skriver:

    Du kanske påminner honom om en förlorad kärlek, den till din mor…? Svårt att veta något om personer man aldrig mött eller talat djupare med, så jag avstår att orda om detta.

  21. arrami54 skriver:

    Saknad, bitterhet, sorg är ofta en stor del av ”svärtan” människor sprider. En sprucken kärlek kan skapa ”hat”. (Det har jag själv upplevt och fått som ”returgåva”).

Kommentarsfältet är stängt.