Inför FK:s cynism ger man upp!

 

Detta är ett öppet brev till det så kallade ”myndighets”-Sverige. Ett Sverige befolkat av de psykopatiska cyniska själsliga ”Allians”-vidrigheter som ofta samlas inom ledningen för sjukvård, Försäkringskassa m.fl. ”myndigheter”…och där de pysslar med sin ömsinta egoistiska skattesänkningsonani (det kallas egenkärlek!) !

Blir man sjuk/multisjuk i dagens Sverige möts man av en vidrig cynism, total brist på holism (ett fint ord att använda under utbildningen), reell vård (rehabilitering) och man ses mest som en ”pryl” som håller igång verksamheten. Läkarna (företagarna) ockuperas av sina diagnoskrav (DRG) och skiter fullständigt i uppföljning/rehabilitering, det är klassat som alltför kostsamt, och det är nog först när du är död som Försäkringskassan verkligen reagerar, då med ett leende: ”-Jaha, va bra!”

Detta är min historia:

Efter att ha ”vårdat” ett barn som blev sjukt och bollades mellan ett landsting och en kommun som båda vägrade ta ansvar (läs här) gick jag in i väggen och drabbades av en allvarlig utmattningsdepression/utmattningssyndrom. Snart kom en mängd fysiska diagnoser. Nu senast, i fredags drabbades jag av en TIA-attack. Det var säkert inte den första, eftersom jag brukar drabbas av ”svimningar”, oftast kallat yrsel, blodtrycksfall (Jag lider av diagnostiserad Hypertoni och äter tre blodtrycksmediciner och blodförtunnande Trombyl). Jag föll för ca tre veckor sedan och skadade min högeraxel rejält och har tidigare fallit i källartrappan m.fl. platser). Nåväl, TIA-attacken gav lite lustiga symtom, fruktansvärd huvudvärk, sned mun, stickningar, yrsel, problem med kroppens högersida, men det gick relativt snabbt över. Jag blev inte nämnvärt orolig, det händer ju då och då. Så jag gick ut en promenad med hunden, köpte några liter rödvin och njöt av dagen. När min dotter kom hem (jag är hennes hundvakt när hon jobbar) så berättade jag om händelsen och hon krävde att jag ringde sjukvården. Hamnade på akuten (hade tagit några glas rödvin och två Sobril för att åtminstone ha kul däruppe!) Mötte trevliga individer som nog tyckte jag ”skojade” lite för mycket, men va fan, man har inte mer kul än man gör sig. EKG var inte okej, hjärtflimmer är ju också en proppmaskin, blodvärdet visade en infektion, men inte kraftig nog för antibiotika. Jag lider av Divertikulit (tarmfickor) som ofta blir infekterade, ger smärtor och enorm diarré, trötthet och drabbas ofta av urinvägsinfektioner vilka två gånger lett till blodförgiftning (sepsis) och akut vård. Dessutom har jag IBS.

Man kollade hjärnan via röntgen men fann ingenting (det är tomt däruppe!). Jag ville röntga axeln men det ville inte de. Lite kraftig smärta i en axel får en karl tåla, speciellt som han samtidigt lider av diskbråck i halsrygg och ländrygg. Därtill förslitningsskador i nacken som gör att den låser sig ibland (nacken alltså!). Smärtsamt, javisst” Enormt smärtsamt, men det fixar några Citodon! Nack- och ryggproblematiken ger smärtor, domningar, kramper, stickningar i armar, händer och ben. Ibland ”tappar” jag händerna helt, så bär jag något så faller även det!

Förutom dessa nonchalerbara diagnoser (enligt Försäkringskassan) lider jag av KOL (konstaterat via röntgen och spirometri). Det är jobbigt att andas ibland, svårt att få upp allt slem och man vaknar ofta av andnöd och av smärtorna/kramperna i övriga kroppen. Så diagnosen svåra sömnproblem ligger där också. Men några Sobril, en eller två Citodon och en insomningstablett ger i bästa fall några timmars sömn. Diagnosen KOL tar död på mig till slut, om inte en stroke eller diabetesen tar mig först. (Jag har ställt undan några tablettpaket och en fin whiskey, det blir ett lätt ”Adjö” då!). Diabetes är en lite ”konstig” sjukdom som ger andra sjukdomar och effekter, tänker inte räkna upp allt här…det blir långt nog ändå. Dessutom fungerar man inte så bra på kraftig legal narkotika, vilket man tvingas ta för att överhuvudtaget uthärda smärtorna.

Nåväl, vi gick hem efter ett par timmar, min dotter och jag. Nu skall jag tydligen få halskärlen genomlysta av en transducer i morgon, det gäller att vården får arbete. Men jag funderar allvarligt på att ”skita” i undersökningen, inte lär jag bli bättre eller få adekvat vård, det är för dyrt. (Har avbokat undersökningen nu. Som vanligt svarade ingen på avdelningen men jag lyckas få till en inspelning). Förutom ovan nämnda diagnoser lider jag av prostatit, kronisk hälseneinflamation (vissa dagar är det nästan omöjligt att gå!) m.m.

Det komiska är att enligt Försäkringskassan är jag arbetsför och de nekade mig sjukpenning under 2013 med den motivationen, än mer komiskt är det att de hävdade att jag var sjuk nog för sjukersättning vid ett så kallat avstämningsmöte den 15:e november 2013. Närvarande var förutom representanten för FK, AF, Läkare, m.fl se nedan:

100_6050

 

 

Försäkringskassans representant ändrade sig i efterhand (pressad av FK:s jurister?) och hävdade att konsensus inte finns. De, Försäkringskassans byråkrater (medicinskt skolade?) hävdar i motsats till de läkare som undersökt mig att jag står till arbetsmarknadens förfogande.

100_6049

 

 

Nåväl, jag sände in ansökan om sjukersättning i god tid före den första januari 2014 och enligt Försäkringskassan skall detta behandlas inom max fyra månader, vi har sett sex månader passera och jag har inget beslut fått, ej heller adekvat information. Det tar väl något år till, antar det handlar om bristande läskunnighet och jakt på juridiska kryphål? Enligt Förvaltningslagen skall myndigheter handlägga ärenden sakligt och skyndsamt, antar att Alliansen även avskaffat förvaltningslagen även om en offentlig motivation inte getts.

Att JO-anmäla Försäkringskassan är nog tämligen meningslöst, JO är ju också Alliansstyrd! (Men jag ämnar göra så ändå, ty det roar mig!) Det sakliga i att neka sjukpenning men erbjuda sjukersättning kan tämligen lätt ifrågasättas.

Att jag är sjuk/multisjuk och inte kan jobba, även om jag helst vill, liksom att bli frisk, inser nog de flesta (som inte är myndighetsanställda och därmed har tankeförbud!). Men enligt Försäkringskassan är jag frisk och arbetsför…

Jag lägger inte ut läkarintygen (jag har en hel del!) m.m. av hänsyn till mig själv, inser att jag matat alla illasinnade ”skvallerkärringar”(av båda könen) här i Ljungby (och övriga Sverige) nog nu. Jag kommer att lägga ut mer info, allt för att djävlas med de ”moderater” och myndighetspack som ser mig som en ”fuskare”. Men det kommer tids nog! 😉 Och nej, jag tänker inte ta livet av mig än (den dagen kommer) men jag tänker ”djävlas” så mycket jag kan med Försäkringskassan (de förtjänar det) och andra… och räkna mig gärna som varande kriminell och livsfarlig, det ämnar jag nämligen bli…

Ha det bra därute och bli för fan inte sjuka/multisjuka, då ses ni som ett kriminellt avskum, som en fuskare!

 

8907

 

Att söka vård är meningslöst du bollas omkring och blir sedd som ett ingenting, en fuskare, en tärande kostnad…någon som snarast bör dö! Så ”vården” skiter jag härmed i och ger upp…

Det är hög tid att väcka rovdjuret nu!

 

vacce-sepia1b mellan

 

Det här inlägget postades i ...det är om hösten drömmar dör... och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till Inför FK:s cynism ger man upp!

  1. accer accer skriver:

    Att tigga är en protest mot korruption !
    Snart ska jag tigga på det samma grunden…………….i Danmark I Norge…………..

  2. arrami54 skriver:

    haha…lycka till med ditt tiggande. Akta dig för SD folket, de hävdar att de skall bli aggressivare.
    http://www.svt.se/nyheter/val2014/sd-vi-ska-vara-valdigt-aggressivt
    …köp ett järnrör!

  3. narhvalur skriver:

    Ge inte upp Arrami! Din icke vänner blir då väldigt glada!

  4. kyrkis skriver:

    Din berättelse är stark. Tyvärr är du inte den ende jag hört liknande berättelser från. Gav idag en nödhjälpskasse till en kvinna, med inte samma historia som du, men en liknande. Det är så lätt idag att bli totalt utlämnad.
    Sen tänker jag att vi har ju inte ens det som finns i många fattiga länder att man ställer upp. Man hjälps åt.

  5. arrami54 skriver:

    Det blir de säkert och visst är det bra att glädja folk. Det finns gränser för vad man orkar och jag är mätt.
    Det är inte akut, dör nog inte i morgon och jag kan mina sjukdomar och min medicinering bättre än läkarna, det var t.ex. jag själv som lyckades ställa in blodtrycksmedicinen rätt. Den vårdande holismen och rehabiliteringen får du ändå stå för själv idag, medicin har jag ett par år framåt och inte fan behöver jag fiender som inkompetent sjukvård och en Försäkringskassa som friskförklarar alla enligt ”löpande bands principen”…nä en bra karl reder sig själv.;-)
    …och döden kan faktiskt vara en befrielse.

  6. narhvalur skriver:

    Säg inte så!
    Jag har också varit suicidal, gjort oerhört allvarliga , självdestruktiva saker, bla står det i min journal från IVA, att närmare döden kan man inte komma.

    Men ändå är jag ganska lycklig idag att jag lever!
    Kanske du kan tala med någon positiv människa, kan dock vara svårt att hitta sådana!

  7. arrami54 skriver:

    Jag skulle aldrig ta emot en ”nödhjälpskasse” eller tigga…jag skulle helt enkelt ta det jag behövde från noggrant utvalda ”svin” i samhällstoppen. Jag behandlar människor så som de behandlar mig och vänder inte kinden till. När man har förlåtit LBFS-folket sju gånger sjuttio gånger tröttnar man på vänlighet, den utnyttjas bara av majoriteten och ger dem anledningar att leka ”finare” i sin moralistiska och spelade hjälpsamhet. I Sverige hjälper ingen, de använder ”hjälpsamhet” som metod för att ”tvätta själen” lite renare och för att utåt framstå som goda. Det är ett falskt djur, människan och ärligt talat hoppas jag 99.5 % (minst) drabbas av en dödlig pandemi…då skulle planeten och allt övrigt liv må långt bättre. Den ”moderna” svensken utvecklas alltmer till att bli ett riktigt vidrigt djur, du ser själv hur skattesänkningsonanin sprider fattigdom, klyftor och du ser hur hatet mot flyktingar/invandrare/tiggare växer…det tror fan att ”djävulen” dog av tristess, han kunde inte mäta sig med människan i djävlighet.
    …och djävligast av alla är en del ”vårdare” och Försäkringskassans ”härskarklass”.

    De är inte värda starka känslor (som hat) eller sympati, dylikt ger jag idag bara till andra djur, som t.ex. mina hundar, katter, igelkotten som kräver mat, kvarterets fåglar m.fl. men jag ger också av det jag trots allt har till tiggare, de som tvingas förnedra sig så i vår ”välfärd” är värda respekt. Men skulle någon moderat säga till mig att jag gnäller och kan jobba, då skulle jag slå honom hårt och njuta av varje slag…så stark är mitt förakt mot det mentalt handikappade uppsvällda sidfläsk som idag skriker om faran med solidaritet och ett jämställt samhälle där sjuka faktiskt får vård och ett värdigt slut.

    Jag är tydlig i mina åsikter ”kyrkis”, men än är det inte kriminellt! 😉

  8. accer accer skriver:

    jag tror att det finns en koppling………….”som metod för att ”tvätta själen””

  9. arrami54 skriver:

    Jag är inte självmordsbenägen, du missförstår…när KOL-sjukdomen gått så långt att jag vet att det som ligger framför mig är en långsam kvävningsdöd, då vidtar jag egna åtgärder och avslutar mitt liv. Något jag har rätt till, det är inte olagligt och vem vill dö långsamt på en vårdinrättning där personalen ser en som en jobbig del av arbetsdagen… nä, fy fan. 😉
    Det tar ett tag innan jag är i sista fasen av KOL, vem vet, jag kanske upplever ytterligare en sommar? 😉

    Jag är psykiskt så stark att jag kan välja min egen väg.

  10. arrami54 skriver:

    Visst, människor hjälper endast av den orsaken! 😉 Liksom de som jobbar inom vården gör det som ett jobb som ger lön, du tror väl inte de verkligen bryr sig, det skulle få orka på sikt och cynismen växer även hos dem efter några år och det enda intressanta blir nästa lön och kommande semester…

  11. narhvalur skriver:

    KOL är en mkt allvarlig sjukdom, vet inte riktigt prognosen.

    Ja, och äldreboende/ sjukhem är vekligen ingen höjdare.

    Jag försöker kämpa ett tag till, men jag tvivlar också på att leva till pensionsåldern ärligt sagt!

    Men absolut ett tag till!

  12. Ping: Jobb åt alla | kyrksyster

  13. arrami54 skriver:

    Jo KOL är allvarligt och en enkel förkylning försämrar prognosen varje gång jag drabbas av en, jag ligger idag på mellan två och tre på den fyrgradiga skalan så än har jag lite tid. Du tycks förstå mig nu…glädjer mig! 🙂

  14. kyrkis skriver:

    Det är ok att du är tydlig.
    Men något oroar det mig att du hellre skulle bli kriminell än ta emot ”allmosor”. De flesta tycker att det är mindre skämmigt att få hjälp av oss än att gå till socialen.Vi registrerar inte, vi ger oss tid med samtal. Peppar och vid behov följer vi med till soc eller kronofogden.
    Mina kollegor och jag kan inte vända världen. Vi kan säga ifrån. Vi kan lindra akut nöd och ibland ge den där lilla guldkanten som gör livet värt att leva. Men de stora organisatoriska frågorna står vi maktlösa inför.

  15. arrami54 skriver:

    Det handlar inte om att det är ”skämmigt”, det handlar om att ”kyrkan” accepterar orättvisor, att de står tysta, att de inte tar politisk ställning utan hänvisar till en saga om ett bättre efterliv, om att den hjälper makten i att bevara orättvisan. Titta på t.ex. den ”präst” du och en ”en trevlig tjej” nyligen rykte ihop med…du förstår vad jag menar. Ingen står maktlös, vi accepterar att stå maktlösa och det är någonting annat.
    Mitt liv har lärt mig att människan är INTE Guds avbild, hon är djävulens barn.
    😉

    Ett exempel från Alliansens goda samhälle, bl.a. styrt dit med hjälp av Kristdemokrater…vad är kristet i detta: http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/evafranchell/article19205605.ab
    De verkligt kriminella, är de ”demokrater” som monterade ner välfärdssamhällets principer för att ge de verkligt rika mer ”guldkant”, men dessa verkligt kriminella typer värnas och vårdas (även av kyrkan) som ett lite finare folk…men kyrkan har alltid kramat djävulen och krävt folket på både liv, uppoffring och böjt huvud. Historiskt och idag är det kyrkan som står med den största skammen, de är verkligen hatets, orättvisornas och förtryckets vakthund.
    Kyrkans ”nödmatkassar” hade haft ett annat värde om ni verkligen hade tagit kampen mot orättvisorna samtidigt…

  16. kyrkis skriver:

    Kyrkan har väl i alla tider delats av viljan att bevara och att utmana.Kyrkan är ingen åsiktsgemenskap. Men inte opolitisk för det.Det har kämpats mot utslagningen.

  17. arrami54 skriver:

    …vi ser olika saker, jag ser mest en vilja att bevara, att oavsett form skydda ”makten” mot folket och hjälp ges (här i Ljungby) bara till kyrkans medlemmar, de som är tysta, lydiga och står med böjt huvud inför prästens ord. Jag har aldrig sett en politisk kyrka! Själv har jag uppmanat stadens församlingar att ta striden mot rasismen, men de sitter tysta i sina församlingsrum och ber…det är tyst, vidrigt tyst och aldrig har jag sett kyrkan hjälpa t.ex. en romsk tiggare här.
    Jag hoppas du kan särskilja sak från person, det är inte dig jag kritiserar ”kyrkis”, det är den organisation du jobbar inom, den är för tyst inför orättvisorna…kriminellt tyst. Någonstans på vägen började kyrkan förakta rebellen Jesus ord om medmänsklighet, föraktet startade med tystnad och kyrkan står tyst än idag.

  18. arrami54 skriver:

    ”Kicki”. Du skrev en lång kommentar som jag står tveksam till att publicera därför att jag tycker du lämnar ut för mycket kring ditt liv. Vill du verkligen att jag publicerar den kommentaren?

  19. Kicki skriver:

    Gör som du vill Arrami, jag är helt tom i bollen. Begriper ingenting längre. Ska strax cykla till psyk. Vet att min tid snart är förbi. Orkar knappt mer.
    Sköt om dig i alla fall. Gillar dig, du är stark, önskar jag vore detsamma. Stå på dig och Kram

  20. Rädd Anonym skriver:

    Vågar knappt läsa blir Väldigt rädd och ledsen!! Du får aldrig ge upp du är verkligen en jätte fin människa och du behövs verkligen!! du borde publicera det du skriver här, även i pressen för det är inte så lätt att hitta till denna blogg, när man googlar kommer ju mest rasistsidor upp, borde även göra ngt åt detta med sökmotorn om det går och du orkar. har själv ngt väldigt hemskt, förmodligen obotligt,( vill vara anonym) men inte så bekräftat, fast jag är väldigt väldigt dålig. kanske därför blir utslängd på gatan, men skulle inte överleva ett dygn på gatan, är för dålig. jag hoppas ändå på ett mirakel att du blir bättre. ta hand om dig och stå på dig!! jag beundrar verkligen dig, du är ett geni! du borde kunna tjäna miljarder enbart på din konst foto och skrivande!!!

  21. arrami54 skriver:

    Var rädd om dig! Kram.

  22. arrami54 skriver:

    Tråkigt att läsa att även du är sjuk och du tycks mig rädd för framtiden dessutom. Även om jag saknar tillit till myndigheterna så vill jag uppmana dig att söka hjälp.
    Jag klarar mig även om jag vänder sjukvård och Försäkringskassan ryggen, de vill att man plågas, jag vill må så bra som möjligt den tid jag har kvar. Jag är inget ”geni”, långt ifrån, men jag kan nog hanka mig fram på något vis. Tack för dina ord och var rädd om dig.

  23. Ping: Polisen sa ”KÖRFÖRBUD”! | eaqhan

  24. kyrkis skriver:

    Trist att man i Ljungby inte ställer upp. Känner inte så många där längre, sen min svärfar dog. Vet inte ens om man kan begränsa sin hjälp till enbart medlemmar. Det är inte i kyrkans intention i alla fall. Att man i Ljungby väljer en sån policy borde ju diskuters rejält. På de flesta håll frågar man inte efter medlemsskap. Många gånger är det ju flyktingar som får hjälp.

    Kyrkan skulle kunna vara mer höggjudd om orättvisorna. Vi brukar tala om ”profetisk diakoni”. att påtala på olika vis, skriva artiklar o s v. Men det mesta vi diakoner gör rör ju enskilda människor och det märks ju inte utåt.

  25. arrami54 skriver:

    Det är rumänska, jag kan inte det språket väl nog för att översätta texten, men det börjar med en fråga: ”Sverige ett paradis eller ett helvete för själen?”

  26. arrami54 skriver:

    Jag har under ett par års studier och debatt med kyrkorna om bl.a. flyktingarnas situation och den växande rasismen, sett en enda offentlig mening riktad mot rasism. Jag känner och hjälper några invandrare, ingen av dem har fått hjälp eftersom de inte är medlemmar i kyrkan. Debatt undviker man, de enda som talat högt är några frikyrkor, den svenska kyrkan är tyst, mycket tyst. Lika tyst som den katolska kyrkan var under 1930 och 1940 talen i Tyskland. …och när kyrkorna tystnar inför rasism och andra orättvisor, då vänder man kyrkan ryggen, bespottar den och kallar den för det den blivit, fans redskap.

    Som enskild diakon gör du säkert nytta, men organisationen du representerar kan man inte ge så många goda poäng.

  27. accer accer skriver:

    Tack men jag ska fortsätta att kämpa motdem somkränker de mänskliga rättigheterna !

    samt en process i europadomstolen ska vara

    tyvärr men svenskarättsväsendetinte är oberoende ochfungerar genomnazisternas politik

  28. arrami54 skriver:

    Lycka till!

  29. kyrkis skriver:

    Har kollat Ljungbys församlings hemsida. Upptäckte att jag känner en av prästerna. Vill du att jag ska förmedla en kontakt? Du kan mejla mig så behöver vi inte fixa detta för öppen ridå.
    Kanske han hakar på dina tankar. Han är rejäl.

  30. arrami54 skriver:

    Det får du gärna göra, inte för mina personliga problem men för kampen mot rasismen och för att se om vi kan göra något för tiggarna och invandrare/flyktingar som behöver stöd här lokalt (jag har lite kontakter). Jag ställer gärna upp med allt jag kan bidra med, även om kassan är skral så finns det mycket annat jag kan hjälpa till med. Men du bör informera hen om vem jag är (vidarebefordra gärna bloggadressen), en ”tossig” ateist som främst bryr mig om mänskliga rättigheter, mindre om religion. Har du inte min e-post så kommer den här: tom.launy@hotmail.se
    Rejäla människor gillar jag…även om jag är lite kräsen och ställer krav! 😉

  31. Ping: Man är inte så tuff… | Varghjärta

  32. kyrkis skriver:

    Skrivit mail till prästen i Ljungby, men fick autosvar han är på semester in en bit i juli.

  33. arrami54 skriver:

    Okej, han svarar kanske senare då! 😉

    Må bättre än gott !

  34. Ping: Det är något speciellt med religiösa… | Varghjärta

  35. arrami54 skriver:

    Svensk regeringsmoral av idag lämnar sjuka vind för våg och spenderar miljoner på att PR-mässigt putsa sin falska fasad. Försäkringskassan har blivit de cyniska byråkrat-parasiternas främsta tempel!

  36. Ping: …angående att Alliansen vill se sjuka döda. | Varghjärta

Kommentarsfältet är stängt.