Lite taggigt!

 

Mitt föregående inlägg var nog lite taggigt, men Försäkringskassan förtjänar djävligt tuff kritik, de som jobbar där och leder verksamheten ÄR galna cyniker med dragning till sadism och psykopati. Vilket har bevisats gång på gång…men skattesänkningarna måste finansieras ”krona för krona” ler de ”Nya” mörkblå Moderaterna (Alliansen) hånfullt! Men tystnar och slutar le varje gång media berättar om hur det drabbar…men bara då!

Men det finns som jag tidigare berättat trevliga taggisar också, som min återkommande igelkott. Ikväll kom hon samtidigt runt knuten som jag steg ut för att fylla på hennes mat. Hon pinnade på och gav mig ett stort, stort leende: ”- Du är faktiskt en trevlig och lydig gubbe du, som serverar maten utan väntetid!” …tycktes hon säga och sedan skrattade hon…

Tyst tänkte jag för mig själv att det hade varit trevligt om man blivit lika vänligt bemött som sjuk av Försäkringskassan, men det kräver nog väpnad revolution och det har jag ingen lust med…

…än. Licensjakt på mentalt inkompetenta och småfeta ………, ja varför inte?, hellre det än på varg!  Det sistnämnda sade jag tydligen högt, för ”Taggis” började skratta rejält! 😉

 

100_60318907

vacce-sepia1b mellan

 

Det här inlägget postades i Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.