Cyniska psykopater? (Försäkringskassan).

 

Man undrar om inte Försäkringskassan ”befolkas” och leds av cyniska psykopater? Man stressar nämligen medvetet sjuka för att försämra rehabilitering/läkning och Sveriges läkare ”lallar med” helt oförmögna att skriva godkända intyg och lämna rätt information. De är omyndigförklarade i sin profession av Försäkringskassans infantila byråkrater…och godkänner det!  Allt för att tillfredsställa farbror Fredrik, som vill spara och begränsa skatteuttaget till varje tänkbart pris.

Försäkringskassans personal bryr sig varken om saklighet eller beslutstid och Förvaltningslagen är upphävd av Alliansen. Allt enligt principen: ”En död är billigare än en sjuk!”

Man får inte skriva så här ”piper” vän av ordning omedveten om att vi skapat destruktivt kaos för de sjuka bara för att spara en slant. Och vadå får inte? Jag pekar inte ut någon individ och en myndighet kan inte kränkas, därtill är det dem som kränker individer, ständigt och med njutning.

Försäkringskassans högsta chefer måste medvetet söka obildade, infantila, cyniska psykopater som blint lyder huvudmålet…att knäcka de tärande sjuka så fort som möjligt.

Jag vill inte kränka fågelgruppen Gamar (Aegypiinae) men ordet Gam är också använt som synonymt med girig och Försäkringskassan inväntar girigt patientens död under det att hen nekas sjukpenning. Nekandet är ”lag” idag oavsett om det är rimligt eller ej….och ”gamarna” på Försäkringskassan njuter uppenbart av att de sjuka stressas och lider.

Att Försäkringskassan skrämmer sjuka medvetet för att de skall bli sjuka blir alltmer uppenbart, liksom vilken logik som ligger bakom Alliansregeringens syn på de tärande. Typisk nog drar Försäkringskassan sig tillbaka när media tar upp saken…men alla de som inte får medias hjälp ligger än värre till nu. Att det handlar om medveten elak cynism på psykopaters nivå är uppenbart!

Söker du exempel på renodlad ondska, ring Försäkringskassan!

(Jag gratulerar tjejen som fick rätt, tyvärr är det många som inte får det!)

 

fkassan

vacce-sepia1b mellan

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Cyniska psykopater? (Försäkringskassan).

  1. narhvalur skriver:

    Jag tror att nästan ingen fejkat att vara sjuk. Vissa läkare som går Fredriks ärenden menar att sjukskrivningar är en sociopolitisk åtgärd???? Man har halverat sjukskrivningarna under Alliansens tid.
    Personligen tror jag tvärtom att dagens samhällsklimat ger mera sjuka människor. Det visar många forskningsstudier.
    Det är helt galet att en handikappad och sjuk människa får ut mellan 9000-10000 kronor i månaden inklusive alla bidrag.
    Och det skall sänkas ytterliggare nästa år. Bara hyran ligger på 6000 kronor i månaden i genomsnitt.
    Dessa sjuka bekostar de priviligerades skattesänkningar! Vem tror på humanism efter detta????

  2. arrami54 skriver:

    Det är nog svårt att ”fejka” sjukdom, när analyser, röntgen m.m. talar sitt tydliga språk är det INTE fejk. Det handlar om mentalitet, om att sjuka ses som ickeproduktiva, tärande och bör bort snarast. Alliansens ”byråkrater” har stora likheter med Nazitysklands alla lägervakter som också hänvisade till lag och regler. Det är samma sorts folk som idag sparkar på de sjuka som gasade judar och trodde de var ”nyttiga” när de laddade gaskamrarna, det är cyniskt skolade och makthungriga små själar som agerar, nu som då.

  3. Anna skriver:

    Lätt att engagera sig när man blivit ”drabbad av Fk” själv, vilket jag har blivit, av liknande skäl fast jag inte led av cancer. Min ekonomi har inte hämtat sig än och jag stred och stred till alla instanser men förloppet var detsamma som kvinnan i artikeln. Det gjorde mig utmattad och förbannad – och pank!

  4. Kicki skriver:

    Jag känner att mitt liv kommer att avgöras vid valet. Jag anser mig inte sjuk, men blir ändå sjukskriven. Jag kommer att få börja jobba snart… vet inte om det är fas 3. Men det är det nog.

    Jag har en hyra på nästan 6000 och har ca 10000 i månaden beroende på hur många dagar månaden har. Hyran höjs och sänks som den vill. Det är skitjobbigt då man inte kan planera. Har den dessutom på Autogiro…så man får kolla vad som dragits. Det är lika med elen… har blivit ansluten till elbolag jag inte bett om…etc…etc… det är strul på många områden, men jag lyckas tråckla ihop det så gott det går… käka gör jag på LP stiftelsen tre dar i veckan för en tia. Och ibland tar jag mig ner till stadsmissionen i gbg… men jag skäms när jag gör det, för de är bostadslösa, och jag gör allt för att inte förlora min lägenhet. De undrar säkert varför jag går dit när jag har pengar till lägenhet och andra utgifter. Oftast har jag mellan 1000-2500 att leva av per månad. Det är surt, men det får gå. Är så rädd att mista bostaden.

  5. arrami54 skriver:

    Sitter själv i den sitsen nu, har varit sjuk i över ett år men får ingen sjukpenning, däremot erbjöd F-kassan mig förtidspension vid årsskiftet…samma kroniska sjukdomar, men jobba kan jag när jag ansöker om sjukpenning, men samtidigt anses jag för sjuk för att jobba och erbjuds sjukersättning(sjukpension). Logiskt? Jo, sjukersättningen är lägre än sjukpenningen! 😉 Det skulle ta max fyra månader för Försäkringskassan att ta beslut, vi har passerat sex månader nu och ”de däringa” superbyråkraterna är fortfarande tysta. Jag vet vad du gick igenom.

  6. arrami54 skriver:

    Tyvärr lär Socialdemokraterna bedriva nästa exakt samma politik och söka sig en borgerlig samarbetspartner…inget lär förändras! Håll i pengarna, du lär inte få det bättre.

  7. accer accer skriver:

    double moral I Sverige ?? Lita inte på politiker http://www.exponerat.info/reinfeldt-sade1993-lita-inte-pa-politiker/

  8. arrami54 skriver:

    Nej, inte skall man lita på Reinfeldt, ej heller på SD, de är bara ynkliga rasister som bytt bomberjackan mot slips och kavaj…retoriskt är de lögnare och småfega. Dubbelmoral finner du dessutom överallt!

  9. Anna skriver:

    Det är för jävligt helt enkelt och jag tror inte du ska våga hoppas på något bättre beslut från FK, tyvärr.

  10. Kicki skriver:

    Jag vet att det inte blir bättre. Kan det här livet. Man blir hänvisad att begå olagligheter vare sig man vill eller inte. Det är tydligt att det ska va så, för då blir man kallad kriminell med. Ytterligare saker att fylla på i citt nya CV

  11. arrami54 skriver:

    Det gör jag inte! 😉

  12. arrami54 skriver:

    Frågan är om inte ”makten” oftast är de verkligt kriminella? Majoriteten av landets politiker och byråkrater har aldrig haft ett verkligt jobb, de gynnar främst sig själva och de likartade. Du vet: ”Kliar du min rygg, så kliar jag din!”

  13. Kicki skriver:

    Nä..det vet jag inte för jag kliar inte nåns rygg!!! Kan möjligen hjälpa till att ta bort nåt som kliar. Men ingen ska klia min rygg!!!

    och du har rätt. Makten är de kriminell!!. Men man kan också bli småkriminell, för att makten utsätter de fattiga (som de själva skapat) för förtryck och utsugning. Det tvingar människor till att ibland begå snatteri. Det känns för jävligt. Men man måste ju käka. Visst, man kan sätta sig och tigga, men det blir ju inte så många kronor. Jag brukar ibland ge dem nåt gott istället för en peng. och när jag har – då ger jag ibland lite mer. Men det är lika illa för alla som inte har jobb, som hamnat i underklassen.

  14. Tarmo Lindholm skriver:

    Redan 2007 ”råkade” dåvarande minister Husmark Persson tala om ( innan hon blev utbytt mot ” rötägget ”Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) ) att de Sjuka får betala Jobbskatteavdraget för dom som Jobbar…! Det har fortfarande inte kommit till folks kännedom riktigt, att det är på det sättet,,,, och det tack vare den tystnad som råder i den Svenska Borgerliga Median. Den här sjukförsäkringsreformen har med Reinfeldt Regeringens goda minne en helt avgörande roll, vad det gäller de Sjuka, som har råkat mycket illa ut, som har fått sina Liv förstörda, m.m
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skarpta-sjukregler-ska-betala-lagre-skatt_253673.svd

  15. arrami54 skriver:

    Givetvis är det så och vem blir förvånad över den borgerliga medias tystnad. Ägarna tjänar ju på Alliansens ”renlighets”-reform…de städar ju bort de sjuka som dör fortare. Kristdemokrater och övrigt pack jublar och talar om Guds straff. Blir du sjuk är du förbrukad och bara en kostnad. Antar Alliansen jublar över varje dödsannons och ger Försäkringskassans personal bonus varje gång de ”blåser” en sjuk på vård och rehabilitering…arbetslinje kallas det, men egentligen handlar det om att finansiera skattesänkningar. De ”Nya” Moderaterna är lika empatiska som ett augustijäst kadaver och lika ”vackra” mentalt om man ser till mental doft och allmän vidrighet! De pratade om effektivare rehabilitering, vad hände, all verklig rehabilitering försvann, sjukvården införde ett nytt system, DRG, och nöjde sig med att ställa diagnos. Vård och rehab är för dyrt!

    Utdrag ur artikeln du refererar till:
    ”Skärpta sjukregler ska betala lägre skatt
    De nya skärpta riktlinjerna för sjukskrivningar ska bidra till att betala regeringens skattesänkningar. Det säger socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson.
    Regeringen letar nu efter pengar som ska betala den skattesänkning som planeras inför budgeten i september.
    Ett bidrag kan komma från socialstyrelsens nya riktlinjer för sjukskrivningar, samt insatser för företagshälsovård och för långtidssjukskrivna.

    – Det kommer att resultera i att resurser frigörs och de kan vi använda till att sänka skatten för dem som har låga inkomster, säger socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrson.
    Socialstyrelsens omdiskuterade nya riktlinjer för sjukskrivningar handlar om ett 90-tal diagnoser, däribland utbrändhet och depression.

    Husmark Pehrson understryker att regeringen inte har gjort några ekonomiska beräkningar av hur mycket pengar riktlinjerna kan ge till statskassan. Hon säger också att syftet inte har varit att spara pengar, utan att riktlinjerna är vetenskapligt motiverade.”

    Husmarks ”vetenskapliga motiveringar” var motiverade av politiska beslut, inte vetenskap!

  16. arrami54 skriver:

    Det är exakt så kriminalitet skapas, via klyftor, utanförskap och vrede.

  17. Kicki skriver:

    Jo, jag vet nog hela processens gång…

  18. arrami54 skriver:

    …jag också, men jag vände släkten ryggen och gick…det är länge sedan nu.

  19. Kicki skriver:

    Du var stark du. Mina har gjort detsamma med mig. Det är jag som är problemet.

    Har kämpat för mina grabbar i alla fall under många år, men det gick inte själv när det ff kunde lösas.. 😦

    Allt spårade ut till sist..

  20. arrami54 skriver:

    Det handlar mindre om styrka, mer om att inse när det är meningslöst att försöka skapa verkliga relationer. Ibland får man inse att uppgiften är att likna vid att be en sex ton tung sten flytta på sig av egen kraft…omöjligt! 😉

  21. Ping: Orsaken till varför jag ger upp. | Varghjärta

  22. Ping: Brödraskapet. | Varghjärta

Kommentarsfältet är stängt.