…on a rainy day.

 

Vad gör man en regnig dag? Skall jag tro mina älskade boparasiter så kan man alltid sova! Lägg märke till att hunden har full koll, det är bara ett öga och ett öra som sover…att smyga iväg efter kameran fungerar aldrig…

mellan

Zahara och Sixten mini

Nej, sova fungerar inte, rygg och nacke försöker dräpa mig när jag lägger mig ner, som tur är finns ”daddy’s little helper (små vita ”dunderpiller” som tar bort smärtan!), därtill finns nätet, musik, penslar och färg m.m. …så även en regnig dag har sin tjusning!

mellan

Tyvärr läser man lite för mycket och ingenting får min puls att stiga som de obotligt obegåvade slentrianpatriarkerna man hittar på normalfördelningskurvans vänsterkant. Fy fan för rasisterna som gömmer sin tomma retorik bakom floskler, fördomar, falsk ekonomi och illa dolt hat. Som ett led i rehabiliteringen sade jag upp min prenumeration på lokaltidningen idag. Det är bra blodtrycksmedicin att slippa herr Nilssons rasistiska insändare i Småklänningen…det blev fel, Smålänningen heter tidningen, men felstavningen blev lite kul, så den får stå där.

Tidningen ville veta varför jag spolade prenumerationen, frågan ställdes såhär:Av vilken anledning vill ni säga upp tidningen? Vi för lite samlad statistik över slutorsaker, det är därför jag frågar.

Tack på förhand!” Snäll som jag är avgav jag ett svar: Anledningen till att jag avslutar prenumerationen är den att tidningen ger mig alltför få “kunskapshöjande” artiklar, för mycket sport och nyheterna sedan länge är gamla. Informationsutbytet via “nätet” går tusen gånger snabbare och ger långt mer. De pengar jag idag betalar för en prenumeration på Smålänningen gör bättre nytta om jag lägger dem på t.ex. en ideell miljöorganisation.

(Svenska Rovdjursföreningen kan få lite extra varje månad!)

mellan

Sverigedemokrater är ofta ett lite ”lustigt” folk, de hyllar verkligen revirtänkandet, ”jaget” och guden guld. Jag vet inte riktigt hur jag skall benämna folksorten och de obotligt obegåvade slentrianpatriarkerna på normalfördelningskurvans vänsterkant blir lite väl långt som ”namn”. Nu gillar inte herr Nilsson stadens fåglar, som duvor och kajor, så jag väljer benämningen SD:s ”brevduvor”. (Herr Nilsson tycker fåglarna skräpar ner, men han har tydligen inte sett nedskräpningen stadens verkliga fyllekajor, ”alikor”, står för?)

SD och lögnens ”brevduvor”… eller snarare helvetets ”brevduvor”, är de ynkliga små som sprider rasismens missaktning över folk på grund av ursprung. De försöker alltid ”kuttra” förtroligt och med en ton som om de ägde kunskapen. Men bakom de ytliga ordens krackelerade fernissa finns alltid den unknaste av budskap, hatets!

En dylik tönt presenterade sig i dagens nummer av vår lokaltidning, Smålänningen, han skrev under rubriken: ”De talar inte sanning om sin ålder”. Det denna hatets ”lilla kuttrande duva” vill hävda är att ensamkommande flyktingbarn alltid ljuger om sin ålder, de är hitsända för att senare ta hit släktingar som föräldrar och syskon (grundidén hos SD är att de smyger in folk bakvägen för att ”ta över”. SD har en komisk konspirationsidé som kallas Eurabia).

De hävdar att man kan åldersbestämma dessa flyktingbarn via tand- och handledsbens-röntgen m.m. och att barnen ofta och medvetet ljuger om sin ålder. Nu är det inte dessa barn som har den medvetna lögnen i sina gener, utan de små utklädda ”duvorna”. Barnen vet ibland inte sin korrekta ålder eftersom det saknas tillförlitlig folkbokföring i hemlandet och åldern anges på ett ungefär. (Svårt för en ” obotligt obegåvad slentrianpatriark på normalfördelningskurvans vänsterkant” att ta in kanske?).

Dessutom är medicinsk åldersbestämning verkligen på ett ungefär. Studerar man vad många barnläkare säger så faller ”åldersbestämningen” säkerhet till ett plus-minus två till tre år.

”– Metoderna är alldeles för osäkra. Om man lägger ihop resultaten av flera undersökningar så hamnar man ändå på felmarginaler på plus, minus två – tre år när man är uppe i 18-års åldern. Det är alldeles för osäkert och vi säger helt nej till åldersbestämningar i den åldersgruppen, säger Urban Tirén som är verksamhetschef vid barnkliniken på Östersunds sjukhus.”

mellan

Det gör ont i dessa små hatiska ”duvor” att deras skattekronor går till att hjälpa t.ex. ett barn som flytt från krigets alla fasor i Syrien. De ondgör sig dessutom offentligt över att undertecknad finner dem etiskt fattiga.

Tyvärr sprider sig denna fattigdom över landet, det är lika lätt att hitta hatets små ”kuttrande duvor” i detta de skadade själarnas politiska skafferi, som sand vid närmsta sandstrand.

Deras hat mot invandrare/”främlingar” är så starkt att de nu ofta talar om krig:

Johnny: Sverige och Europa har drabbats av en extrem vänster våg som drabbade samhället 1968. Anti-fascisterna är de nya fascisterna idag som använder våld, nu kommer mot reaktionen. Folk vill inte ha globalism, feminism, massinvandring, utan jobb, fred, frihet och låga skatter. Men utvecklingen har spårat ur och nu blir det krig.”

mellan

Signaturerna herr Nilsson och ”Johnny” ovan vill inte ha massinvandring, globalisering, feminism och tycks drömma om ett ”renande” krig för att skapa ett svenskt nationalistiskt reservat där världen stängs ute och kvinnan vet sin plats…

…personligen har jag svårt att värja mig för tanken att planeten verkligen behöver en riktad pandemi!

Avslutar med lite god musik … och med att be alla duvor om ursäkt!

mellan

mellan vacce-sepia1b mellan b 

Det här inlägget postades i Min syn på SD!, Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.