”It was like shooting a jaguar”.

 

Det var som att skjuta en jaguar”…mördarens ord om skottet som dödade Chico Mendes.

Nästan alla de jag sett som ”hjältar” har blivit mördade, varför är goda människor de som ses som de farligaste?

Du kan läsa lite mer om Chico Mendes här och här...hans minne är värt att vårda och framförallt är hans kamp värd att föra vidare över hela vår planet.

Vill du värna vår natur, Östersjön m.m.? Välj då bort Alliansen i höst och börja med det grundläggande ansvaret att välja kunniga och någorlunda ärliga ledare. Välj alltså V, MP eller FI! Personligen väljer jag givetvis V som i Vänsterpartiet!

(Läs länken jag lagt i ordet Jaguar ovan också!)

mellan

mellanvacce-sepia1b mellan

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ”It was like shooting a jaguar”.

  1. narhvalur skriver:

    Jag brukar inte rösta men kan tänka mig V. Jag tycker inte om vinster i vården. Vården är en mycket viktig faktor liksom miljön.

  2. arrami54 skriver:

    Personligen har jag alltid röstat, gjort min ”demokratiska värnplikt” (fem år av politik på heltid) och har vandrat från S, till MP och nu till V (när fan blir gammal blir han religiös!) 😉 Vården är viktig och får inte säljas ut till vinst för fåtalet! Skolan, åldringsvård m.m. får inte heller vara ”till salu”! Miljön är i grunden den viktigaste frågan, men tyvärr ser de flesta inte detta och förstår inte vårt beroende av de ekologiska systemen, eller hur ömtåliga dessa är!:-(

  3. pybusa skriver:

    Överlevnadsgrund får inte säljas ut till privat girighet. Det som inte är överlevnadsgrund får gå i Darwinismens spår. Frisk natur och miljö, skola, sjukvård, transport av nödvändigheter får inte bli ett privat alternativ! Resten av mänsklig aktivitet får väl släppas fri om reglerna för att vi ska gynna framtida generationer följs. Tycker det låter som ett parti att rösta på. Men var finns det och vad heter det partiet?

  4. arrami54 skriver:

    …bra mål och en sund inställning. Partiet håller på att formas, den politiska och etiska evolutionen pågår! 😉

Kommentarsfältet är stängt.