The Blues Can Make You …….Happy!

 

Det är den 1:a Maj idag, lägger därför ut en länk till en favoritbloggare vars bilder gör mig…lycklig!

Jag hade lovat mig själv att aldrig sätta på mig en politisk ”tagg” igen, men utvecklingen går fel väg…miljö-/klimatkrisen, den globala kapitalismens misslyckande, ojämlikheten, klyftorna och iskalla högervindar tvingar upp många av oss på ”barrikaderna” igen. Min demokratiska värnplikt var inte över, den börjar om nu igen…

…men idag lyssnar jag, iakttar, ser och går in i ”the Blues”…

The Blues Can Make You…….Happy!.

mellanbolmen blues

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till The Blues Can Make You …….Happy!

  1. narhvalur skriver:

    Läste just en skrämmande artikel om Alliansen. Dom vill minska djurskyddet, införa mer bekämpningsmedel i jordbruket och skogsbruket och även ha genmanupulerade grödor ( GMOs). Dessutom alla sociala orättvisor , där dom som redan har ska få mer pengar etc, som tas från sjuka människor.

  2. arrami54 skriver:

    …inte förvånad, det är så deras politik ser ut, allt endast för kortsiktig ekonomisk vinst. De saknar all respekt för djur, andra människor och miljön, se bara på Östersjöns negativa utveckling p.g.a. övergödning och den kemiska cocktail vi släpper ut. Alliansen måste bort och S pressas att ta ansvar för en snabb och hållbar förändring/utveckling. Vi behöver en grön revolution nu (helst igår!)!!

Kommentarsfältet är stängt.