Den stora blå lögnen!

 

De ville värna den svenska välfärdsmodellen pep Alliansen när de via välformulerade retoriska lögner ockuperat ”skafferiet” och samlades runt kakfatet för att hålla sitt Tea party.

Men ingenting hände med värnandet...jo, de själva och rådgivarna blev fetare.

Alliansens ledare dansade kring ”Det sovande folket” och monterade ner det mesta av den så hyllade svenska modellen.” – Vi försämrar allt vi, i diket vi kör !! För ni är ingenting för oss” sjöng de i falsksångens bejublade kör…

Fredrik Reinfeldt har rätt i att han själv och övriga små Alliansblå ”ledare” saknar förmågan att skapa jobb, ( via t.ex. satsningar på bostadsproduktion) men han har fel när han dömer alla andra efter sig själv, sin egen oförmåga: ”Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd.” (sid. 52 i Det Sovande Folket).

mellan

(Har han, Fredrik, (vår ledare och ”herre”), ens läst vår grundlag, som regeringsformen? :

”2 § Den offentliga makten ska utövas med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans frihet och värdighet.

Den enskildes personliga, ekonomiska och kulturella välfärd ska vara grundläggande mål för den offentliga verksamheten. Särskilt ska det allmänna trygga rätten till arbete, bostad och utbildning samt verka för social omsorg och trygghet och för goda förutsättningar för hälsa.

Det allmänna ska främja en hållbar utveckling som leder till en god miljö för nuvarande och kommande generationer. …o.s.v)

Välfärd för Fredrik är = ”Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras.” (sid. 112 i ”Det Sovande Folket) Att han lyckats är styrkt och sjuka nekas sjukförsäkringen, arbetslösa m.fl. sänds direkt in i försörjningsstödets fattigdom och förnedring.

Den blå cynismen är total och skapar low sensitive personligheter (motsatsen till HSP) och dessa utarmas på empati och övriga känslor för andra. Systemet är så uppbyggt att t.ex. Försäkringskassans handläggare aldrig har, ges inte tiden och undviker, personlig kontakt, vilket gör att de aldrig får hela bilden. Då är det lätt att göra även svårt sjuka arbetsföra. Bilden av handläggare som cyniskt avfärdar medmänniskor är densamma inom socialförvaltning, arbetsförmedling och är växande inom vårdsektorn. Hade din rörmokare hanterat vattensystemet i din villa lika illa, genom att lappa och laga (med silvertejp) och dra mängder med ”biflöden” runt proppar och andra problem…ja, du hade garanterat slängt ut honom!

Alliansen har inte byggt vidare på välfärdssystemet, de har skrotat detsamma.

mellan

mellan

En namnkunnig S-märkt skara beskriver de senaste årens utveckling väl genom att peka på försämringarna inom den svenska modellens fyra ”ben” på DN-debatt…läs artikeln!

…och den som inte förstår vad som händer med den svenska modellen är nog, för att använda Fredrik Reinfeldts egna ord: mentalt handikappad!

mellan

Tyvärr är jag ytterst oroad över Socialdemokratins utveckling och dragning mot höger och frågan gnager, förstår de någonting?

Jag har sedan länge själv bestämt mig, är stolt medlem i Vänsterpartiet…rösta på dem du också om du nu verkligen vill värna välfärden!

 6vlogga

mellanTillhör du inte de mer välbeställda så titta för fasiken inte upp efter valet om du röstar på de blå! (…och läs länkarna (blåmarkerat!) i texten tack, Trötter!)

mellan

9abefe854c56c214

mellanVarsågod, ett levande utsnitt ur ”Det Sovande Folket” och ärligt talat, är inte en inblick i Reinfeldts själ tämligen skrämmande?

mellan

mellan

Fredrik vill ha pengar, luft och ljus…och få höra sången igen, den som är likt ett eko av hans själ!

mellan

mellan

mellanvacce-sepia1b mellan b

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Den stora blå lögnen!

  1. Ping: Jag vaknade i vargtimmen idag… | Bilderblogg.se

  2. pybusa skriver:

    HAHAHA! Moderater ringde på för en stund sedan. ”Landsförrädare och Rövhål”! var nog de viktigaste orden jag använde.

  3. pybusa skriver:

    ”Giriga As”! Kom jag på nu, att jag också använde. Med trevligt tonläge på rösten.

  4. arrami54 skriver:

    …;-) ..hit ringer de inte, mest för att de inte får tag i mitt nummer..men de vet nog också vem de i så fall skulle ringa till. …och jag ligger långt ifrån din belevade inställning och ordval! 😉

  5. arrami54 skriver:

    …det är så, du kan säga vad som helst till hunden, bara tonläget är trevligt så viftar de på svansen och tycker husse är ”go”! 🙂 Så som man talar till hundar, så talar man också till Moderater!
    😉

  6. pybusa skriver:

    Nyttjar alltid ett tillfälle att träna röstläge. En mycket viktig punkt i metoden att bota stamning. En viss form av rening uppstår när man får tala sanning till de som inte begriper så mycket utan att ha en fastställd diagnos. Skulle naturligtvis aldrig nyttja handikappade. Men? Ingen av dom har jag sett på exempelvis ”Särskilt boende”, Sluten vård eller andra platser där förståndshandikappade vårdas.

  7. arrami54 skriver:

    …bra knep, jag gör detsamma, men av lite andra skäl. Moderater ser bara alla andra som varande ”mentalt handikappade”, själva går de hand i hand med Gud som varande en del av härskarklassen. De är oftast människor som ser andra som ”medel” för egna mål. Sann känsla, empati är dem totalt främmande…

  8. pybusa skriver:

    ”Bubbelvärld” Tänker jag på. En mycket begränsad liten världsbild. Pengarnas enkla njutning och status att ha. Är ju faktiskt trevligt för stunden. Dom tänker nog bara för stunden. Hänsynslöshet är starkt sammanfogat med behovet att bli rik på pengar. Att fetbuken växer och skiten luktar illa märker inte en begränsad i tankeindivid. Det märker jag på mitt arbete. Det ser ut som soptippar runt omkring, för många företag här. Vinsten lyser i blick och tanke. Planeringen sträcker sig inte många timmar framåt. Amen.

  9. arrami54 skriver:

    …exakt. Det handlar om kortsiktigt och primitivt kvartalstänkande!

  10. pybusa skriver:

    Vad tror Du om att presentera en Självkränkande dikt? Ta den nya rädslan till helt nya nivåer. Vi måste bli medvetna om hur yttrandefriheten börjar ruttna längst ute på kanterna. Denna ide har jag skissat på länge. Dra den nya ”Kränkereligionen” till sin spets och yttersta gräns. Eftersom jag struntar i vad som säges om mig så struntar jag ju också i vad jag säger om mig själv. Logiskt? Eller hur? Kan man bli åtalad för kränkning av sig själv?

  11. arrami54 skriver:

    …god idé och nej, man kan inte åtalas för att man kränker sig själv! 😉 Kör på…!

  12. pybusa skriver:

    Det är ju en tolkningsfråga. Skriver man tjusigt nog så går det säkert att hitta omvänd betydelse. Och naturligtvis är det ju ett delmål. Raljera oåtalbart. Kränka och sänka! HAHAHA!

  13. arrami54 skriver:

    Har läst din dikt nu, ja det vet du ju! 😉
    Skrattade gott och tänker beskriva mig själv med samma teknik…det blir nog lätt att hitta en riktig skitstövel i min själ, jag är ju besläktad med antikrist har jag hört… 🙂

  14. pybusa skriver:

    Hej jinge! I nordligaste Sverige där få vill bo och kylan får en att piggna till. Där sa vi ”Socialmodekrater”. En Sosse var höger. KD ? Ett skämt med noll röster. FP? En partikel utan mening. Centern? ????????? . Moderat? ”GIRIGA RÖVHÅL!!! VP? För snälla. KFML(r)? Stalinvänner! Politik? Nä Tack! He löser sej me tin av se själv.

  15. Ping: Någonting har hänt… | Varghjärta

Kommentarsfältet är stängt.