…ur mitt livs arkiv.

 

Det är kul att studera de första bilder man gjorde som tonåring. Egentligen kom mitt aktiva konstintresse in ganska sent i värdegrundsbygget. Mitt idrotts och naturintresse dominerade, men sedan förstörde jag mitt högerknä via fotbollsspel och konsten smög in i mitt liv.

Bilden nedan har kvar sin aktualitet, världen är samma galna skådespel om man studerar homo sapiens teater. Vi ser alla utvecklingen i Ukraina och det som sker i Syrien. Dessutom är majoriteten (speciellt ”ledarna”) totala ekologiska analfabeter, vilket lär få svåra konsekvenser. De som medvetet blundar för och förnekar miljö-/klimatproblematiken är mer än naiva, de väljer okunnighet som ursäkt, vilket borde vara kriminellt.

mellan

Du kan nog se vad som sker

men förstånd är en galen människas idé.

Öppna ögonen!

Det är försent när himlen brinner

och färgerna lämnar oss.

mellanen dåres idémellan

Ingenting förändras och min ungdoms värdegrundsbygge blev stabilt, än idag oförändrad, bilden är densamma liksom min syn på världen.

Mänsklighetens etiska landskap är fortfarande lika torftigt och våra ledare har främst en ton av ytlig och ekonomiskt styrd narcissism. Man gör i grunden ingenting för att motverka de klyftor fattigdom, rasism, krig och nationalism skapar, man förstärker istället problematiken och ser till egen vinning.

Det har ingen betydelse om du studerar världen i stort, eller lokalsamhället. Du hittar alltid små ”ledare” som ställer ”vi mot dem”, som underblåser missaktning, rasism, hat…

De använder ekonomisk retorik för att dölja sin rasism och sitt förakt för världens alla ”barfotabarn”, i grunden har det ingen betydelse om det handlar om flyktingar, arbetslösa, sjuka ( andra ”tärande”) o.s.v. De narcissistiska och etiskt fattiga små riddarna är sig alltid lika…oavsett tid och rum. När de använder ord som ”välfärd”, ja, då tänker de uteslutande på sin egen … andra behöver inte färdas väl genom livet.

mellanrolandmellan

Mänskligheten har ofta en otrevlig förkärlek till gruppen homo homini lupus som talar så falskt om välfärd.

mellan

Det här inlägget postades i ...det är om hösten drömmar dör..., Allmänt om politik., Min konst!, Min syn på SD! och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till …ur mitt livs arkiv.

  1. pybusa skriver:

    Kalasverk! Skitbra!

  2. arrami54 skriver:

    …haha…”kalasverk”, jag kom direkt att tänka på tårta! 😉 Nja, jag skulle arbetat bättre med perspektivet, fötterna skulle varit något större för att få bra djupverkan och där är en hel del att arbeta vidare på…men när jag hittade den så väcktes en lust att göra en ny version nu. Jag gillar de leende stenarna under det döda trädet!

  3. pybusa skriver:

    Vid Sarons djupa ängar! haha! jag har börjat använda gamla uttryck jag kommer ihåg. Denna bild är ”råare” än vad Du gör nu idag. Du har blivit snällare på gamla dar, gamle mästare.

  4. arrami54 skriver:

    Jag snäll? Fråga vilken frireligiös Ljungbybo som helst och du får veta att jag är ateisternas version av antikrist (nästan fan själv)…men det är sant att jag gjorde råare bilder förr.
    🙂
    …tror jag skall bli rå igen!

Kommentarsfältet är stängt.