…inlägg nr 600. (Junselevargen är död?).

 

Jag lovar att inlägg nr 666 kommer att bli lite speciellt. Detta inlägg tillägnas Junselevargen och jag hoppas en dag få uppleva att varghatarna dött ut, men tyvärr lär den dagen dröja…

Men vem vet, man kanske får chansen att hjälpa dem?

Läser man kommentarsfältet här blir man lite mörkrädd över den oetiska syn på rovdjuren en del har. Heder åt dem som försvarar vargens rätt att vandra här…

(Gratulerar den norska polisen som tydligen tagit ett STG-gäng, hoppas bevis kan säkras och att tjuvjägarbuset får sitta av sina elva år.)

mellan

En annan sak som gör mig lite oroad är det mörker jag känner växa i mig. Det fanns en tid när jag kunde känna tillit till majoriteten av mina medmänniskor, men så blev jag sjuk…allvarligt och verkligt sjuk. Vad hände, jo Försäkringskassan sände sina jurister på mig och hävdade att alla läkare har fel…

…nu sitter jag här, drabbad av samma hat som Junselevargen, utförsäkrad och utkastad i ett totalt ”ingentinget”…

…och ni tror jag därmed blivit ”ofarlig”?

Untitled

Sverige har blivit otroligt ”sjukt”, iskallt och styrs idag av dem de ”oroliga” de som är rädda för kunskap, de som ställer frågan:

Kan det vara fysiskt farligt att läsa för mycket? Omständigheter tvingar mig just nu att läsa och skriva minst sex sju timmar om dagen”.

Antar frågeställaren ”Orolig” är student (eller sjuk. Båda grupperna har tid att läsa) och jag bara älskar svaret hen fick i DN:

Ja. Överdriven läsning kan vara extremt hälsofarlig. Utöver att du riskerar att bli intelligent, vilket i sig leder till depression, tar själva kroppen stryk. Det har givetvis med stillasittandet att göra. ”

Okunnighetens myter, rädsla och bekvämlighet tycks mig förgifta nationen och återknyter jag till vargen så är bilden av fördumningspandemin tydlig. Varghatarna har extremt stort släktskap med fotbollens huliganism, liksom med våra rasistiska partigrupperingar…

…det tycks mig som om Sverige blivit en trist avstjälpningsplats för en tilltagande och medvetet vald okunnighet, eller kan det vara dumhet med i bilden också?

Untitled

Frågan får stå…men söker du utsökta exemplar på medvetet vald okunnighet, individer som står ytterst på normalfördelningskurvans vänsterkant och som medvetet skolkat under hela sitt liv och aktivt undvikit alla former av skolning…så sök bland varghatarna!

Vargen tillför bara, inget att frukta eller hata…den art som är värd avsky och fruktan kallar sig själv ”homo sapiens”! Det finns grupperingar inom nämnda art som inte är värda dagens skydd, en grupp är renägande samebyar.

mellan

De renhållande Samebyarna missbrukar och vantolkar medvetet FN:s konvention om ursprungsfolk, för egen vinnings skull och beter sig exakt som de giriga gruvbolag som vill utvinna ”guld” på deras hävdvunna marker. Skillnaden är bara den att den destruktiva naturpåverkan sker genom att Samerna skjuter Varg, Björn, Lo, Järv, Kungsörn…både legalt och illegalt. Bara för att skörda sitt ”guld”.

Ett naturfolk beter sig inte så, ett naturfolk respekterar sina medresenärer i livet och utrotar inte ”konkurrenterna”. Ett naturfolk bedriver inte djurhållning industriellt med hjälp av helikopter, snöskoter, motorcyklar, långtradare och enorma krav på bidrag.”

Untitled

Jag väljer det positiva tills jag med säkerhet vet och hoppas/tror att Junseletiken har fått en skara valpar och att hon medvetet drog sig undan hatarna i tid…

Untitled

Untitled

Det här inlägget postades i Vargdebatten: och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

103 kommentarer till …inlägg nr 600. (Junselevargen är död?).

  1. narhvalur skriver:

    Tiveden vargarna verkar också skjutna!

  2. arrami54 skriver:

    …jo, men STG-gänget där fick bra spårningshjälp också av myndigheterna:
    http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2013/09/tivedenvargarna-nu-pa-vargwebben/
    …trist om det är så att även de är skjutna!

  3. Kicki skriver:

    😦 Håller tummarna och hoppas de dyker upp igen…

  4. arrami54 skriver:

    Hoppas detsamma…men chansen är nog liten, i det närmsta obefintlig. Vargparet mötte så mycket hat att de antagligen skjutits av en eller en grupp varghatare eller samer. Att båda skulle fallit offer för naturliga olyckor är liten…

  5. pybusa skriver:

    En som är rädd för något som inte är farligt. Vad har en sån person för diagnos? ………..Fobi! Kallas det väl. Att dessutom vara rädd för något naturligt och verkligen engagera sig våldsamt mot objektet för fobin? Då har fobin övergått till något allvarligare. Absolut ett fall för behandling. Traditionell vård är väl det humanaste. Samtal om faran med vargar och de ”enorma” skador vargar orsakar bör vara tongivande i den första terapin. Hjälper inte det så får väl en kombination med meducin sättas in.

  6. arrami54 skriver:

    …exakt, rädslan handlar om fobi och det tillståndet kräver alltid behandling. Men tyvärr är fobierna sällsynta i sammanhanget, varghatet och den påstådda ”rädslan” handlar om girighet, bekvämlighet, okunnighet, oförstånd och ren dumhet. Rovdjurs-hatande (varg främst) individer är de mentalt lägsta, de är helt synonyma med girighetens värsta dofter.

  7. pybusa skriver:

    Jag misstänker att rädslor och fobier kommer först. En rent fobisk person går att bota. Men den allvarliga formen av fobi ger symptom som Du beskriver. Vi har ju rena fobier såsom svarthalkefobi, fartfobi, sanningsfobi, dödsfobi, sexualaktsfobi, och sist, som exempel kränkefobi. Ingen av dessa är direkt kopplade till den allvarliga sinnessjukdomen girighet. Vargfobin verkar vara kopplad till denna sinnessjukdom. Inte bara vargen. Järven, lodjuret, rovfåglarna, ormarna. Dessa djurarter blir ”Den Gode Fienden”. Den enkla LBFS-typen måste ha en fiende som inte kan försvara sig. Den enkla LB:en vågar inte ta itu med de verkliga farorna som hotar den personliga ”Rikedomen”. Graden av girighet visar hur långt sjukdomen gått. I många generationer har egenskapen för denna sjukdom spridit sig fritt. Ett exempel. – Älgjägaren som inte ser den nya skogsaverkningen som ett hot mot sin verksamhet. Vad har skog och Älg gemensamt? Ett träd och ett djur ser inte en LB något sammanhang i. Bara det direkta potentiella hotet att ett rovdjur tar en Älg, ser en LB. Viljan till självbildning existerar inte. Att en monokulturell granplantering skadar hela kedjan av liv i det som älgen lever i, det ser inte LB:n. Det är för många tanke och observationssteg. Ordet ”Dum” gillar jag inte. Det är för oskarpt, trubbigt och allmänt använt.

  8. pybusa skriver:

    ”Enkla fiender är lättast att hata”

  9. pybusa skriver:

    Har den som hatar en lätt fiende mod och kurage, ryggrad och det som kan kallas ”Cojones” ?

  10. arrami54 skriver:

    …exakt, det handlar om ett val, att utnyttja den ”gode fienden” och om att dölja sin girighet bakom spelad rädsla. Sant att ordet ”dum” bör undvikas, men ibland ligger folk så långt ifrån kunskap och förnuft att inget annat ord beskriver deras totalt ”oskarpa” själar bättre.

  11. arrami54 skriver:

    …nej, de tillhör gruppen evertebrater! 😉

  12. Kicki skriver:

    Gott att de fick tag i SGT-gänget i Norge. 🙂 Det ju där de faktiskt ratar varg mest..norrmännen är snäppet mer maniska i jakten. De vill ju ha nollvision till varje pris.

    Blev full i skratt när jag läste länken: Kan det vara fysiskt farligt att läsa för mycket? Ja…jag såg mig själv sitta på en klippa o ruttna, efter jag läst en speciell bok. Det är väl där min fobi för trista slut kommer in i bilden… 😉

  13. pybusa skriver:

    Dom döljer inte sin girighet bakom rädsla. Dom vet troligen inte att dom är giriga och rädda. Det är dit jag vill komma med hela min blogg. Att avslöja en ohygglig verklighet. Ord vi använder i vårt dagliga tal för oss själva in i en begränsad liten loop. Den onde ser inte sig själv som ond! Den snåle ser inte sin snålhet. Andra ser den. Den begränsade minicirkulära värld som en exempelvis drogmissbrukare lever i, ser inte den som snurrar runt däri. Som är den själv. Det är hit jag vill komma med begreppet ”Utan begränsningar”. Låter det storvulet? Men jag kan se skillnaden mellan LB och motsatsen. Troligen är det extremt få som tar sig ur sjukdomen. Där ligger motivet för mig att testa teorin. bara se hur reaktionen blir. Ingen är dum. Bara mer eller mindre degenererad. Här kommer det Du kallar ”Fördumningspandemin”.

  14. pybusa skriver:

    Idag slog det igenom! På arbetet! Nu jävlar har ledningen vaknat och åtgärder satts in. Sån energi som det var idag har jag inte sett sen jag började där. Åter till LB. Först när inkomsten hotas så sker det förändringar. Hos både ledning och anställda!

  15. arrami54 skriver:

    …jo, man blir nöjd när polisen gör sitt jobb och inte tystnar för att de själva jagar och ser vargen (rovdjuren) som konkurrenter. Varför tror du så få tjuvjägare tas i Sverige…jo, polisen ids inte! 😉

    Läsa är farligt! 🙂

  16. arrami54 skriver:

    …sant, men en fördumningspandemi utan växande dumhet går liksom inte ihop. För mig är ordet dum mer synonymt med okunnig och inte med termen ”medicinsk idiot”. 😉

  17. arrami54 skriver:

    …grattis, träget arbete/”tjat” lönar sig! 🙂

  18. Kicki skriver:

    Jo, så är det väl med vargen. Men man kan ju vara lite mer skeptisk till andra saker. Jag kan ha svårt att veta vem man kan lita på. Sånt kan ju bero på annat. Tror alla har ngt de bär med sig i ryggsäcken. Varghatet tror jag enbart kommer sig av att tamdjursägarna inte vill hägna in sina djur pga. kostnader. Detsamma gäller ju jägarna. De vill ju ha allt kött själva. Inte dela med sig.

  19. arrami54 skriver:

    …att vara skeptisk är mest sunt. Givetvis bär alla sin ”ryggsäck”, varje människa är unik samtidigt som vi är otroligt lika är vi olika!
    Vad det gäller varghatet träffar du exakt på ”spikens huvud”!

  20. pybusa skriver:

    Där ser Du! Vi måste hitta nya benämningar på ordet ”Dum”. Med Dum som plattform. Vi uppfattar ordet olika. Ta ordet ”Snål”. Det är spetsigare och mer exakt. Eller hur. Jag såg idag hur bara hårda tag får till en radikal förändring. Ledningen ändrade sina rutiner och observerade hur folk smet tidigare. Ringde upp dessa och kallade in dom till sitt arbete. HAHAHAHA! Spakare arbetare har jag inte sett. Att dessa inte kunde förutse detta bevisar vad?

  21. Kicki skriver:

    Både ja och nej. Lånade en bok en gång där sista sidan saknades. Jäklar vad arg jag blev!

    Men trista slut är inte heller kul. Sinhue är en sådan. Mycket bra bok, men himla sorgligt slut.
    Slutet gott allting gott sägs det ju. 😉

  22. arrami54 skriver:

    …jo, men även livet blir för en del ”en bok” där de sista sidorna saknas.

  23. pybusa skriver:

    Det är ju det jag beskriver. Rädslor för nukostnader som med tiden blir stora framtidskostnader. Vi kallar det för girighet. Jag betraktar det som en allvarlig sinnessjukdom. Det leder på längre sikt till enorma skador. De bryter mot hur hela livets utvecklingskedjor fungerar. Ett exempel. -Stora Älghorn vill jägaren ha. Dödar Älgar med stora horn. Egenskaperna för stora horn försvinner. Ett exempel till. – Ett sädesslag tål inte torka. 99,99% dör vid torka. Samla de sista överlevande kornen av miljoner. Så dessa. Vid nästa torka dör bara 99%. Vår utveckling låter giriga föröka sig. Därav sker att girigare tar mer och mer av resurserna. Pandemin fortsätter.

  24. arrami54 skriver:

    …sant, vi har olika betydelser i orden men eftersom språket ständigt förändras/utvecklas kan språklig kommunikation aldrig bli perfekt…det vi kan göra är att lyssna på varandra och samtala…då uppstår förståelse till slut.

    Inser att du hade en skön dag på jobbet. Önskar jag fått se detta och de spaka ”fågelholkar” som återvände till jobbet! 😉

  25. Kicki skriver:

    Vet inte om jag läste att du kör lastbil? Men det är en jäkla tuff branch för alla parter. Där är det definitivt bäddat för (som jag brukar uttrycka det) moment 22. Det är så lätt att falla in i tokköret för att åkarn ska kunna överleva. Utan honom inget jobb. Alla behöver ju en försörjning. Men lika illa är det för de chaufförer som faktiskt VILL köra seriöst. De blir ju överkörda – i dubbel bemärkelse… Fan vilket dilemma…Önskar att det hade varit schyssta villkor överlag… men det räcker ju med några ”svartfötter” så är det snart klippt. Vilket ben jag än står på, så vinglar det.
    På ena åkeriet är det si, och på andra åkeriet är det så… sedan är det ju tidsandan?! ..som man själv varit med och skapat. RIDÅ!
    (…Dax för stödben…)

  26. arrami54 skriver:

    …och frågan är, hur stoppar vi de giriga?

  27. arrami54 skriver:

    …nu blandar du ihop oss bloggare ”pybusa” kör lastbil, jag går sjuk med en mängd åkommor och orkar i princip bara läsa och skriva lite, några tiotal minuter i taget.
    Py kan säkert svara…. 🙂

  28. Kicki skriver:

    Thihi…morr

  29. Kicki skriver:

    jag svarade ju för fan under hans inlägg

  30. pybusa skriver:

    Jag avskyr människor som försöker få andra att utföra deras arbete. Ser det som en form av girighet. Jag är en mardröm för sånt pack. De vet inte vem som raserat slappheten, HAHAHA! Jag bekämpar dom när jag kommer åt. Ge dom ett helvete. Och dom begriper inte var obehaget kommer ifrån. Med seriöst folk på alla plan vore livet ett paradis. Alltså! Bekämpa de oseriösa. Med lagliga medel såklart.

  31. pybusa skriver:

    HAHAHA! Vore jag och Varghjärta En person så skulle det nog hända saker. Fan va stark den skulle vara. Och tung! Matkontot skulle bli stort:-)

  32. arrami54 skriver:

    …sant, bekämpa de oseriösa, gör deras liv till ett stressat helvete! 😉

  33. arrami54 skriver:

    😉 …ja, men för fan inled med hans namn då! 🙂

  34. arrami54 skriver:

    …minst en ren och en halv älg dagligen, plus grönsaker, äkta lingonsylt, bra vin och whiskey…och lite till! 😉 Folk skulle skrika ”monster” och fly till Långtbortistan på direkten!

  35. pybusa skriver:

    Det finns metoder för detta. Egentligen är det nog så vi kan förändra. Jag inser att jag har nog en del bra metoder som fungerar. Vi kan ju inte omvända i en handvändning. Men att utveckla metoderna är ju inte fel? Samarbete och tips?

  36. Kicki skriver:

    Jäpp på alla plan! Far o flyg… till värmen. hehe (ironi?)

  37. pybusa skriver:

    Det är inte lätt att plita ner på rätt plats. Jag skrev själv på fel plats nyss. Spelar ingen roll om hela dialogen visas i ordning. Vi har väl redundans?

  38. Kicki skriver:

    Här får man banne mej tänka till innan man svarar! 😉 Ska man skratta HAHAHA eller gråta. (Du är vass du! 😉

  39. arrami54 skriver:

    …jag kan en del knep, men vi tar dem off-blogg vid tillfälle. 😉

  40. pybusa skriver:

    Värmen? Int fan! Värme gör en slö och får att vilja ta siesta mest hela dagen.

  41. arrami54 skriver:

    …sant, överskottsinformation förtydligar och vem bryr sig om kommentaren hamnar lite fel. Huvudsaken är att vi förstår varandra.

  42. pybusa skriver:

    Nåjo, Men ett snällt och klokt monster.

  43. arrami54 skriver:

    …skratta du och så vass är jag inte…bara skojar lite vid givet tillfälle.;-)

  44. arrami54 skriver:

    …sant, men syns det? 🙂

  45. arrami54 skriver:

    …man kan också bli hjärnkokt och religiös!

  46. Kicki skriver:

    Hahaha

  47. pybusa skriver:

    Håller med! HAHAHAHAHA! En van bloggare med två ovana ger en del komiska effekter.

  48. Kicki skriver:

    ..red-un-dans, ren-o-sans eller res-o- nans.. nånstans. Bara o välja. 😉

  49. pybusa skriver:

    Har Ni läst mitt nya inlägg? Garanterat lika rimmat som en översaltad fläskbit.

  50. Kicki skriver:

    Nja… lah oms ne lå…

  51. arrami54 skriver:

    …ingen ”krabbig” och romantiskt söt, bara en snabbis och blöt!

  52. arrami54 skriver:

    …och vilket språk är det nu? Tungomålstal? 😉

  53. Kicki skriver:

    Katten va gött! 😉

  54. pybusa skriver:

    Bara inte rentosams.

  55. pybusa skriver:

    Har du observerat hur värmezonerna på Tellus har ett samband med ordningen och organisationen på de samhällen som lever i kalla kontra varma zoner? Seriöst!

  56. Kicki skriver:

    Jojk heter det va?!
    Kanske är man lite av en renlevnadsmänniska i alla fall…vem vet?

  57. Kicki skriver:

    🙂

  58. Kicki skriver:

    Nope, Endast Jordens dragningskraft talar sitt tydliga språk. :-/

  59. Kicki skriver:

    …skämt ´å sido. Ja, de är gladare i de varma zonerna, och lite mer bistra och frusna i de kalla. En blandning hade varit perfekt!

  60. pybusa skriver:

    Titta på organisation. Hur kvinnor behandlas, mängden religiös fanatism. Halten av det vi kallar demokrati. Yttrandefrihet och humorfrihet? En kall kvinna skaffar inte barn under brinnande krig. I varma områden gör dom det. Bara som några exempel. Glömde nämna graden av offentliga avrättningar. Bombdåd mot vem som helst. Att bara föra statistik på rapporter om antalet döda. Visar ett klart mönster. Mot sydligare områden där värmen avtar minskar tokerierna. Lokalt i Europa. Titta på kartan vilka länder som har djupa ekonomiska kriser. Dra med linjal på en Europakarta. Asien följer samma mönster. Detta är inte åsikter, bara fakta. Observerbara och bevisbara.

  61. Kicki skriver:

    Låter som – man vart ute och ”dratt kapell” i ösregn! Hahaha

  62. arrami54 skriver:

    …allt sant, med en liten invändning. Jag tror inte kvinnan väljer, mannen väljer att skaffa barn under brinnande krig…kvinna har liten eller ingen talan i sak, hon är en ”ägodel” där ”i solen”.

  63. arrami54 skriver:

    …ungefär så ja! 😉 Först tömmer man båten sen drar man kapellet över…

  64. Kicki skriver:

    Jojomän, ditt inlägg ovan: ”Titta på organisation”…

    måste ses ur ”olika vinklar” då den är skriven i dubbel bemärkelse. Jag står nog med ett ben i varje läger och däremellan använder jag skallen!

  65. pybusa skriver:

    Om Du säger det offentligt så blir du föremål för kränkeutredning. Att kvinnor inte vågar säga nej! Det räknas som medhåll av ”Värmens Söner”.

  66. arrami54 skriver:

    …”Värmens söner”, alla Allah snackbar tuggarna kan dra åt helvete om de inte respekterar sina kvinnor och låter dem gå fria jämlika bredvid…var det offentligt nog? 🙂

  67. Kicki skriver:

    Nope, en varm kvinna skaffar naturligtvis inte barn under ”kalla kriget”. Naturligtvis måste det finnas värme med i bilden.

    Offentliga avrättningar…Jo, ibland så är de tamejfan befogade! Öppnas inte ”truten” när man pratar på tu man hand…så kokar det till slut över på någon av parterna!

    -@”Mot sydligare breddgrader”…

    – Ok… det säger du… Men de kan också öka.
    (Meningen som börjar ”Lokalt i Europa… drar jag ”slutsatsen

    Du tänker helt i rätt riktningar!
    Grattis.

  68. Kicki skriver:

    Nix, inte båten! Jag drog trailerkapell i ösregn! 🙂

  69. Kicki skriver:

    Eller så drog jag kapelltrailers med dragbil… i ösregn

  70. arrami54 skriver:

    …oavsett, något drar.

  71. arrami54 skriver:

    …som sagt, oavsett…folk drar i både det ena och det andra…och det kvittar liksom, huvudsaken är att det är drag i det!

  72. Kicki skriver:

    snarare:
    Jag drar i kapellet, (utan draghjälp i ösregn)
    eller så drar jag kapelltrailern MED draghjälp. Dvs.min dragbil.

  73. Kicki skriver:

    typ dragspel då… 😉

  74. arrami54 skriver:

    …spel som spel, liksom, drag bör det va!

  75. Kicki skriver:

    – liksom… vad är du för en filur?
    Varghjärta använder sig inte av de uttrycken. Vem är du som ”lurar i östersjövassen”. 😉

  76. Kicki skriver:

    Gillar du Rammstein?

  77. Kicki skriver:

    Du är också dubbel..vad betyder Allah snackbar tuggarna?
    ”tugga” kan ju va´ samma som att ”gaffla”, men Allah snackbar har jag aldrig hört? Betyder det moské kanske?

    Att de ”tuggar på” i moskén?

  78. arrami54 skriver:

    …exakt, de tuggar på i moskén och tror att den världsskapande vätten lyssnar, stackars stollar! 😉 Precis som tungomålstalande kristna, mumlande hinduer och annat smått och gott på den religiösa himlen.

  79. arrami54 skriver:

    …i vassen lurar många små och stora filurer…och jo, ”Varghjärta” använder mängder av uttryck, han gillar ord…liksom! 🙂

  80. Kicki skriver:

    Nu får du väl ändå ge dig! Det betyder lite olika, förstår du väl? Man kan ju inte bara säga som du antyder nedan, i svaret till mig
    ——————–Citat/
    …”som sagt, oavsett…folk drar i både det ena och det andra…och det kvittar liksom, huvudsaken är att det är drag i det!”
    ————————– /slut citat

    ”Det DRAR vi på din lön” är knappast detsamma som:
    ”Jag DRAR till skogs” eller:
    – DRA en gång till i armen, så ska du få se på f_n!

  81. Kicki skriver:

    Ja, och det tuggas på i Maranata, sion, Jehovas, o fan och hans mormor…
    Frid vare med dem Alla!

    Faktum är att jag tyckte det var intressanta sagor när jag gick i skolan, åtminstone ”Moses i Vassen”. Och när Jesus gick på vattnet.
    – Hade han inga hockey eller bandyrör att tillgå på den tiden tro?
    (Så tänkte jag då,.. på kristendomskunskapen i skolan.)

  82. Kicki skriver:

    Haha, Det gör jag med. Ordvitsar, Korsord mm.
    🙂

  83. arrami54 skriver:

    …hahaha…jo,men vad handlade ”pybusas” lilla dikt om? Knappas om lönesättning eller att dra till skogs…även om det går att njuta av leken även i myggfri skog! 😉

  84. arrami54 skriver:

    …visst kan sagor vara intressanta och underhållande, man bör däremot aldrig glömma att det är sagor det vi kallar religion och ”Gud”.

  85. arrami54 skriver:

    …likt majoriteten av folk. 😉

  86. Kicki skriver:

    Jäpp. åtminstone tills motsatsen bevisats 🙂

  87. arrami54 skriver:

    De har försökt bevisa sin Gud via mil av svamlande text under mer än femtonhundra år…frågan är främst när de stackars stollarna ger upp, de kommer nämligen aldrig att lyckas! 😉

  88. Kicki skriver:

    Lustigkurre

  89. Kicki skriver:

    Säg inte det… det sista som överger människan är just hoppet. Även jag hoppas att han dyker upp, inte förrän då så kan jag tro på religionen. Fram tills dess så fortsätter jag att hoppa över stock och sten med hunden. 😀

  90. arrami54 skriver:

    …vem dyker upp, den vidriga diktator som beskrivs i gamla testamentet och benämns ”Gud”?
    Den kristna religionen bär inget hopp, det är bara en samlingsplats för egoistiska och narcissistiska själar som hoppas på en plats i paradiset, där skall de ligga i gräset och mysa i evighet. Det handlar om att bli lurad eftersom rädslan går hand i hand med majoritetens dödsångest. Religiösa människor är inte godare än andra, de är bara lite mer förtjusta i teaterspelet …att visa sig som någonting finare. 😉
    ”Gud” kan du glömma, ge fan i, där finns ingenting…och en människa som verkligen levt lägger sig mätt ner och ler när hon somnar…

  91. Kicki skriver:

    OK. Då lägger jag mig mätt ner och ler och somnar.

  92. arrami54 skriver:

    …sov gott! 😉

  93. Kicki skriver:

    Förresten, junselevargen är nog med all säkerhet död.

  94. arrami54 skriver:

    …troligtvis.

  95. Kicki skriver:

    Jäpp, med hög sannolikhet. SGT vann. Tystnad byggde uppenbarligen den ”bästa demokratin”…

    För den som öppnar munnen för att ”sätta emot” dessa grisar anses vara en förrädare och där ska truten täppas igen så snart det går… med alla medel… det är enligt deras mening det rätta!
    (Pack säger jag då)

  96. arrami54 skriver:

    …vi vet inte det än, vad som hänt tiken och hennes hanne. Vi får se och STG-gängen kommer inte att vinna…på lite sikt skall de utplånas.

  97. Kicki skriver:

    😀 Ditt svar inger hopp. Stor kram

  98. Seija Bildängen skriver:

    Det bästa jag läst på LÄNGE !!!!

Kommentarsfältet är stängt.