Det glimmar…

 

 ...till, här och var. Inte bara för att våren har kommit, utan för att det finns folk som tänker, känner in med sin empati och går sin väg. Som denna man som insett falskheten i den ”Moderata”retoriken.

Moderaterna har gjort sjukförsäkringssystemet med mera till sjuka varbölder i välfärdssamhället, blir du sjuk får du ingen rehabilitering, du jagas…som varande en tärande fuskare.

Jag upplever själv jakten och Försäkringskassan försöker med allt, fem läkarintyg är underkända och nu menar de att jag inte skött mig eftersom AF kategoriserat mig fel i sin statistik. Som sjuk får du inte stå som arbetssökande med förhinder på AF, sjukdom är inget hinder enligt FK. Kan du röra ett finger och inte har inkommit med intyg om att du avlidit, ja då kan du arbeta.

Överlever gör du som sjuk, men du får ingen chans att leva, ingen rehabilitering, bara billiga mediciner…

Jag njöt av våren igår, pysslade lite lätt i trädgården…det skulle jag inte gjort. Mina diskbråk i rygg/nacke har försökt ”dräpa mig” hela natten via intensiva smärtor och mina smärtstillande tar bort en del. Bieffekten är tyvärr den att jag sitter här drogad.

Drogad? Ja, min smärtstillande är tung och narkotikaklassad, bara en dåre vill ha mig på en arbetsplats i detta skick.

…jag tänker på Kristian Gidlund ibland, orden han gav oss innan han gick.

Det glimmar även av vackra själar därute (som hans!) och det finns stunder då jag undrar varför vi aldrig ger dem makten?

…för det är ett faktum att de som har makten i Sverige av idag, det är inga vackra själar!

Det som håller mig kvar här, jo, det finns dagar när jag vill”gå”, lämna er…er som njuter av min sjukdom via ”jobbskatteavdrag” som bestjäl mig på tillfrisknande/rehabilitering. Det som håller kvar mig här är konsten, musiken, litteraturen, de stunder då man möter vackra själar…

…och visst är vår planet en otroligt vacker plats. Det behövs inga gudar eller älvor, det är så otroligt vackert som det är, synd bara att de ”bekväma”, de som inte bryr sig ett skit om andra, styr och girigt plundrar allt de ser, även vår vackra planet.

Bilden överst (nedan): Cristian Fanea övriga undertecknad.

waterfall 2

blåsippa

Tayrona-National-Park-Santa-Marta-Colombia2

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.