Sommaren är kort…

 

…det mesta regnar bort, sjöng en känd svensk artist. Nog är det sant, liksom att livet är kort, lite ömtåligt.

Jag har “vaknat” upp från ytterligare en intensiv sjukdomsperiod, turligt nog hann det inte utvecklas till sepsis (blodförgiftning) denna gång. Så jag slapp ligga med en intravenös antibiotikakur på sjukhuset denna gång, men tro mig, det är lika otrevligt varje gång. Orsaken ligger i att jag lider av en mängd olika sjukdomar som ibland ger denna lilla bieffekt. Bland de lite allvarligare sjukdomsbilderna/diagnoserna är KOL, Diabetes, Divertikulit, IBS, Diskbråck i halsrygg och ländrygg, Hypertoni plus ytterligare nio till.

Trots fem tydliga läkarintyg (olika läkare), sjukgymnast och arbetsteurapeut (AF) m.fl. som säger att min arbetsförmåga är helt nedsatt…så hävdar Försäkringskassan att jag är helt arbetsför (och alltså bluffar!)

Varför tror ni det är så, att vissa drabbas av F-kassans psykopatiska cynism? Ja, givetvis! De “Nya” Moderaternas intensiva “skattesänkaronani” leder till förslitningsskador på välfärden…skador somliga av oss får betala med än sämre hälsa.

Nu är inte cynismen mindre hos övriga “Allians”-partier, Centerpartiet och de så kallade Kristdemokraterna har svansat med i den ny moderata leken lika intensivt. Förhoppningsvis får C och KD lite skamset krypa ut ur riksdagen i höst, för att förhoppningsvis aldrig återkomma.

Kristian Gidlund beskrev dagens Sverige så bra, synd att han tvingades lämna oss…hans röst hade behövts i kommande valrörelse.

 

Summer is short … it mostly rains away.

(Oil on canvas, 61 x 46 cm).

sommar b

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Min konst! och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Sommaren är kort…

  1. narhvalur skriver:

    Det är absolut vidrigt med F-kassans beslut att man är arbetsför när man är sjuk. Såg en ljuspunkt i SvD, där över 100 läkare protesterade på F-kassan pga detta! Har också läst Läkartidningen och jättemånga läkare är jätteupprörda på F-kassan. Stödjer din synpunkt till 100 %.
    Har själv drabbats av djupa depressioner så vet hur det känns!
    Krya på dig!

  2. arrami54 skriver:

    Tack. Jag vet att många läkare är förbannade och protesterar, men mot prestigefull cynism och byråkratiskt högmod biter varken logik, förnuft eller protester.

  3. pybusa skriver:

    Tack för ett nytt ord. ”Skattesänkaronani”. HAHA! Jag kan se dom framför mig, hopplöst, slitande framför sina uträkningar och försöker få till någon form av tillfredsställelse.

  4. arrami54 skriver:

    ..jo, jag tyckte bilden orden skapar är tydlig och träffsäker! 😉

  5. Svante skriver:

    Ska krångla till det för dig, du får gå från min blogg, till en annan för att se ett bra inlägg, om SD.
    http://karbole.wordpress.com/2014/03/02/maste-bara-lata-andra-se-detta/
    Svante

  6. arrami54 skriver:

    Bra och värt en omväg! 😉

  7. Svante skriver:

    Tack.
    Svante

  8. arrami54 skriver:

    Varsågod. Det var en höjdare och den lär jag sprida vidare! 😉

  9. tengileye skriver:

    jomen…. ”de onda” behövs de med.- om inte för annat för att visa att det faktiskt finns sämre alternativ än det rådande. Även om jag förstår att alliansens ”arbetslinje” inte direkt imponerar. Även nazisterna hade ju arbetslinje…

  10. arrami54 skriver:

    …jo, det finns paralleller även om Alliansens linje är fredligare…men att skicka mentalt halvdöda byråkrater på sjuka är en form av ren ondska. Förhoppningsvis har Sveriges folk insett sitt misstag och att tro att F-kassans byråkrater, som de inom Processjuridiska Enheten I Malmö, har förmågan att lyssna på logik, läkares medicinska kunskap m.m. …är lite som att tro att du kan få en 1600 ton tung sten att flytta sig…bara du be den!

    Att läsa F-kassans byråkratiska svammel är ren komik! Tragisk komik!

  11. arrami54 skriver:

    …jo, man förstår nivån på många av F-kassans handläggare!

Kommentarsfältet är stängt.