Min nomad-gen är vild!

 

Det är typiskt så här års, jag vill bort…finns inget tristare än en gråmulen februari och man längtar till sol, daggvåt mossa mot fotsulorna och fågelsång. Min nomad-gen skriker av flyktvilja: ” – Ge dig iväg!”

Men jag har gjort mina val, är bunden av katter och hund m.m.och bundna fåglar flyger inte, de längtar! Men det finns alternativ, man sluter ögonen och minns, t.ex. denna morgon.

Solen har precis gått upp, klockan är ca 05:47 och du sitter här:

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFoto: Undertecknad.

 

Det du ser är tusentals blommor och bland dem flyger mängder av kolibri (Hummingbirds). Små utsökta smaragdgröna ”juveler” av liv.

 

Thalurania_glaucopis-5b

Foto: Dario Sanches.

Blixtsnabba och oerhört svåra att fånga med kameran, men det gör inget…det enda du känner är en enorm harmoni.

 

Den här världen är så oerhört vacker…varför vårdar vi den inte bättre ?

SÅNGFÅGEL(Akvarell av undertecknad).

 

 

Det här inlägget postades i Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Min nomad-gen är vild!

  1. I find hummingbirds very beautiful, but sadly I have never seen one in real life. I hope to one day. Your art is wonderful, and I love the painting above 🙂

  2. narhvalur skriver:

    Fina bilder, är det en sävsångare som du tecknat?

  3. arrami54 skriver:

    Thank you! …and I hope your dream comes true! 😉

  4. arrami54 skriver:

    Korrekt, det är en Sävsångare, men jag slarvar lite med färgerna för att få fram ljus/skugga. Fåglar har svåra färgtoner, gråtons-variablerna är oändliga.

  5. WolfEye skriver:

    Hej Thomas vart har du tagit vägen på Facebook , sercdig ej längre där ?

  6. arrami54 skriver:

    Har avslutat mitt konto där p.g.a. sjukdom och F-kassans sadistiska beteende.

Kommentarsfältet är stängt.