”Guld” och döda skogar..

 

Situationen är akut, läs här!

Sign the petition to save Aceh

1,500,000 signatures are needed.

1,337,662 people have already signed.  Please help and add yours.  This is an incredibly important issue for all of us.”

Skriv på uppropet och hjälp till!

 

Snälla, undvik dessutom att köpa produkter som innehåller palmolja!Det handlar inte bara om Orangutangen och andra vilda djur, i slutändan handlar det om oss, våra barn och planetens överlevnad som en plats av vild natur, biodiversitet och skönhet…

Se filmerna nedan!

 

 

 

File:OrangutanP1.jpg

 

 

Det här inlägget postades i Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till ”Guld” och döda skogar..

  1. Thank you for the link back ~ Amelia 🙂

  2. arrami54 skriver:

    …thanks for you being out-there! 😉

  3. Wolf is my Soul skriver:

    Reblogga detta på Wolf Is My Soul and commented:
    Glöm ej skriva på petition! Välj dessutom bort palmolja ur de produkter du handlar!!

  4. arrami54 skriver:

    Tack…och ja, jag har skrivit under och köper ingenting som innehåller palmolja! 😉
    Må bättre än gott!

  5. Wolf is my Soul skriver:

    Tack och tack detsamma!! =)

  6. pybusa skriver:

    ……….Blev till öken och skuld……….

  7. arrami54 skriver:

    …en gigantisk skuld vi lagt på framtidens alla barn och deras barnbarn.

  8. pybusa skriver:

    Du hade rätt med att bloggandet tar tid. Det är mycket fängslande och tidsförbrukande. Men jag litar på att det hela sköter sig själv om man int rot i ett fö mycke. Om jag inte lyckas med att få till en revolution eller bara ett helvelusiskt kaos, så tröttnar jag ganska fort och vi kan börja diskutera vad som gick fel.

  9. arrami54 skriver:

    …vi får hjälpas åt med revolutionen och ha lite tålamod…det är bara ca fem procent som inser sanningen i det vi/du skriver…så det lär ta lite tid! 😉

  10. pybusa skriver:

    Om vi inte är rädda för att döden dö? Hur kan vi få uppmärksamhet och spela på folkets vilja att följa? Skådespel och retorik är ett förslag. Studera historiskt de som fått folket med sig och fått mätbara resultat. Insikten kan till en början ge hårresningar. Men jag gillar att frysa.

  11. pybusa skriver:

    Min nya storhetsvannsinesidetotalstolleprylgrej är att kunde så många som kan fort räknas på ena handens fingrar lyckas med att förändra tillståndet i världen.
    Sant?
    Varför skulle inte vi kunna göra det?
    Är vi dummare än Gandi?
    Mer handlingsförlamade än Lenin?
    Näää!!
    Vi är låsta i en totalkultur av jantelag och försiktighet.

  12. arrami54 skriver:

    …jo, tanken ger ”frossa”, men du har rätt! 😉

  13. arrami54 skriver:

    …men, nog måste man väl följa ”jantelagen”? Speciellt där vi bor!! 🙂

  14. pybusa skriver:

    Att vi bara talar och inte agerar beror nog på att vi inte svälter och tvingas till revolution bara för att överleva. Än så länge fungerar vårt sociala skyddsnät och vi har mat och skådespel. Om? och när det det slutar fungera så garanterar jag att jag är förste man på listan för att bli bödel. En snäll, sant human och pedagogisk bödel som förklarar att de platsar inte i en långtidsfungerande värld, förklarar också varför det gick så här tokigt. Jag kan lokalisera och spåra upp dom. Ett helt liv har jag studerat parian, ohyran som förstör vår allas värld. De som utsätter allt liv för ohygglig smärta nu och i framtiden. Få se om vi blir kollade? HAHAHA!

  15. pybusa skriver:

    Om vi är rädda för att sluta existera? JA!
    Är vi inte rädda om vår försörjning och är beredda att gå in i en period av totaladrenalinberoende tillvaro där Kling jagar oss och Klang aldrig tar oss?
    Nej!

  16. pybusa skriver:

    Nu får du tamesatanshelvetesdjävlars ta och läsa min nya dikt som förhoppningsvis ger bara negativa omdömmen. Ett ”Fuckoff” ser jag som en komplimang. Ett ord som kränker mig ser jag som en framgång.

  17. pybusa skriver:

    Motsats och ordlek

  18. arrami54 skriver:

    …haha…lyder! 🙂

  19. arrami54 skriver:

    …ordlekar och motsatser styrker den första satsens sälta och sanning!

  20. arrami54 skriver:

    …är ärligt talat benägen att svara nej på båda dina frågeställningar, varken ”Kling och Klang” eller döden skrämmer/oroar mig längre.

  21. arrami54 skriver:

    …”Säk” sitter säkert och läser, skriver jag ordet ”brandbomber” omringar de stugan! 🙂 hahaha…

  22. pybusa skriver:

    Då drar vi på nästa gång vi ses och drar igång en plan där vi planerar ett nytt ”Parti” där ärligheten tar oss till helt nya oanade nivåer. Jag testar mina teorier i vardagen och ser nya sätt att få människor med dig. Det är enklare att få bort enstaka dårar än det är att få majoritetsdårarna på din sida. Satansskitochhelvete vad det fungerar! Varför skulle inte vi få människor med oss? Kolla din egen blogg! En samlingspunkt! Jag ställer upp till hundra procent.

  23. arrami54 skriver:

    …värt att tänka på. 😉 Problemet är att vi får jobba extremt intensivt och långsiktigt…och frågan är hur mycket tid jag har kvar?

Kommentarsfältet är stängt.