Daniel dagdrömmer…

 

Daniel acvDet tänkte jag också göra ett tag, så den mossiga gubben försvinner in i penslarnas och färgernas meditativa ”flow” en tid. Jag är konst-period-missbrukare! ”Periodare” kallas ju en ”alkis” med samma frekvensdrift ;-)…men egentligen handlar det om att händerna inte värker lika mycket just nu, så då passar jag på! Bloggandets ”pekfingervals” är inte lika smärtberoende…

mossa tal bc

Och alla passioner skall odlas, inte bara bloggen…så vi blogg-ses om ett tag, om inte himlen faller ner och vi får en plötslig solnatt, för då lär jag gå ut och pyssla med trädgården. Men solnatten kommer nog inte förrän till midsommar och jag är nog klar med porträttet jag jobbar med långt innan dess…

SunNight

…vi läses senare. Må bättre än bra nu där ute, alla läsare!

 

 

Det här inlägget postades i Min konst! och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Daniel dagdrömmer…

  1. Iréne skriver:

    Njut i ditt skapande och en liten frist av det onda. Kanske får vi se mer av ditt skapande på målarduken också? 🙂
    Vi ”ses” snart igen,och lova att du vaktar våra vargar ändå under bloggvilan! 🙂

  2. arrami54 skriver:

    …jo, tar man inte en reflekterande paus från ”världen” en tid då och då, drabbas man av svårt fatigue och ”varats olidliga lätthet” blir endast olidligt. 😉

    En målning kommer garanterat upp på bloggen, när den väl blir klar. Den heter ”guld och döda skogar” och lär användas som bloggtext-illustration av mig. Det är ju valår också…så jag är garanterat tillbaka här om några veckor.

    Må bättre än gott!

  3. linda skriver:

    Hej Thomas! Hur mår du? Hoppas allt är bra! Bloggar inte längre så jag glömmer att kika in här. Hur går det med försäkringskassan och din värk? Har det blivit något bättre med nåt av dem? Ägnar dig en tanke då och då. Speciellt när jag deltar på forum på fb och önskar att alla vore lika kloka som du!

  4. arrami54 skriver:

    Tack för dina värmande ord! 😉

    Det händer ingenting visavi F-kassan, jo…deras juridiska specialförband/Piketenheten (Processjuridiska enheten i Malmö) kämpar intensivt och prestigebundet för att jag inte skall få sjukskrivning. Ärendet ligger hos Förvaltningsrätten och lär vandra vidare i det juridiska systemet tills jag avlidit och samhället sparat en slant (sparat gäller inte, om man räknar på vad F-kassans jurister m.m. kostar!)
    Jag har fem läkarintyg, olika läkare som bedömer mig stå utanför arbetsmarknaden på grund av smärtorna från rygg/nacke, KOL, Diabetes, IBS, Divertikulit. kraftig Hypertoni, + sju-åtta andra diagnoser m.m. Med tanke på att jag går på kraftiga narkotikaklassade smärtstillande mediciner tycker jag att jag, läkarna, AF m.fl. har fog i att gå emot F-kassan. …men F-kassans prestige är enorm och politiskt styrd.
    Vad gör man när samhället och myndigheter medvetet vill en illa?

    När man blir betraktad som tärande ”ohyra” har man inte mycket att sätta emot, mer än envishet, kontakter och kunskap. Vi får se hur det går…

    Ärligt talat har jag slutat bry mig, kan mänskligheten för väl för det (det finns gott om ”Slow Brain Syndrome” därute) och tar en dag i sänder. Det är bara att ”droga” ner sig när smärtorna är ”för-djävliga”, le och träna efter sjukgymnastens (fysioterapeutens) riktlinjer, läsa, måla och försöka härda ut…

    och jag hoppas du mår bättre än bra!

    Jag har sett att din blogg ”ligger nere”, är därinne då och då, läser det gamla och ler förtjust över dina kloka ord. Det finns hopp för mänskligheten! 😉

Kommentarsfältet är stängt.