…jag vägrar OS!

 

De Olympiska spelen har blivit korruptionens globala hemadress och ”huset” är dessutom byggt på tortyr, förakt för de mänskliga rättigheterna och homofobi.

Idrott av denna typ är bara ett bedövningsmedel som makten använder för att dämpa folkets intresse för demokrati och positiv utveckling. Principen om ”bröd och skådespel till folket” som en medvetenhetsdämpande drog är i högsta grad livskraftig. De idrottsmän och kvinnor som deltar är köpta och prioriterar endast sitt ego och girighet.

Långt innan idrottsmännen anlänt till Sotji för OS har kritik riktats mot det ryska arrangemanget. Byggbolags utnyttjande av gästarbetare har lagts till landets syn på mänskliga rättigheter, inte minst när det gäller homosexuellas rättigheter.

SVT:s Uppdrag granskning ägnade onsdagens program åt Sotji-arrangemanget. Samma ämne togs upp vid en öppen debatt i Kulturhuset i Stockholm tidigare på kvällen. Bland deltagarna fanns SOK:s ordförande Stefan Lindeberg tillsammans med bland andra idrottsministern Lena Adelsohn Liljeroth.”

 
…jag tänker inte lägga en minut på att konsumera den hycklande tittytainment-skiten.

 

os-ringarna-21

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till …jag vägrar OS!

  1. Svante skriver:

    Delar din åsikt till 100%, och kommer inte heller att se något därifrån. Detta av tre anledningar den första är samma anledning som din, den andra är att jag inte längre har TV, och den tredje, jag är inte idrottsintresserad.
    Svante

  2. arrami54 skriver:

    Mitt idrottsintresse har tonat bort…det är inget kul med denna typ av hycklande affärsverksamhet som så totalt hycklar, fuskar och ställer upp på det korrupta och omänskliga spelet kring OS.

  3. Ping: Vi borde ha bojkottat OS i Sotji | Bilderblogg.se

  4. Tugga skriver:

    OS i den form det var tänkt är helt underbar. Jag anser att alla länders idrottsministerium skall ha en röst i den olympiska rörelsen och inte ett gäng självbelåtna inröstade personer som idag.

    För övrigt älskar jag sport så det blir nog kanske lite höjdpunkter för mig iaf. Vi får se.

    : )

  5. arrami54 skriver:

    …kärleken till sporten har försvunnit i en dimma av korruption, tortyr, materialutveckling, doping, ekonomism och lätt allmänt storhetsvansinne bland ”idolerna”.
    Ett renodlat demokratiskt OS är tyvärr en utopi.

  6. anders skriver:

    Då vi tittar på os stödjer vi våld, tortyr, miljöförstörelse, korruptism etc etc och även de som deltar stödjer detta, men förstår att idrottarna deltar för det är ju kul och egot behöver det och så är det förstås mycket pengar att tjäna på att synas. Nä det är inga hjältar där. Vår tids hjältar är de hemlösa och annat pack.

  7. arrami54 skriver:

    Håller med , men ställer mig tveksam till din människosyn i sista raden …du tycks se hemlösa som ”pack” och det ordet är väl om något bevis för fördomar och en sned människosyn.
    Att det OS som närmar sig omgärdas av kriminell och korrupt verksamhet är klarlagt, det som främst får mig att avstå denna underhållningskonsumtion är det att huvudsyftet är det klassiska och bedövande ”bröd och skådespel till folket”. Mest bröd till de redan rika i och för sig, men underhållningens syfte är främst att ta blicken från viktigare frågor…

Kommentarsfältet är stängt.