Försäkringskassan: Människor som vill andra människor illa!

 

Jag har sedan sommaren 2013 varit allvarligt sjuk och har en mängd diagnoser som bl.a. ger svåra smärtor, sömnproblem m.m.

Ett antal läkare har sjukskrivit mig och Arbetsförmedlingen vägrar acceptera att jag är frisk nog för att stå till arbetsmarknadens förfogande. De menar att eftersom jag går på starka narkotiska preparat för att dämpa smärtorna, drabbas av blodtrycksfall, vilka ofta får mig att svimma, få kraftiga yrselanfall m.m….så är jag en fara på en arbetsplats.

En del av mina sjukdomar är kroniska, andra kanske läker på sikt. Men jag får ingen chans till rehabilitering, läkning, eftersom jag ständigt får kämpa mot en myndighet som vägrar acceptera läkarintygen/sjukskrivning.

Försäkringskassan förhalar också processen med överklagan genom att sända mina överklaganden mellan sina olika enheter och behandlingen i Länsrätten tar sen givetvis åratal.

Allt syftar till att spara in pengar och komplicera livet för sjuka, bara för att ”De Nya Moderaterna” i sin fullblodsegoism beslutat att alla kan jobba, oavsett sjukdomsbild.

Försäkringskassan förnekar inte att jag är sjuk, men kringgår min rätt till sjukskrivning/sjukpenning genom att medvetet hävda att läkarna, trots förtydligande av diagnoserna, både skriftligt och muntligt till F-kassans handläggare, inte tydligt nog beskrivit varför jag inte kan stå till arbetsmarknadens förfogande.

Den svenska läkarkåren har accepterat att de står under byråkraternas förmyndarskap och tvingas lägga alltmer tid på byråkratisk administration. Läkarna lägger idag mellan femtio till arton procent av sin tid på patienterna, resterande tid går åt för administrativa uppgifter. ( ”Tidsstudier under de senaste åren har visat att endast ungefär en tredjedel av läkares arbete är direkt patientarbete. Resterande arbetstid går till administration, varav ungefär hälften är patientrelaterad”). När vården styrs av sjuka byråkrater och lika empatiskt och förnufts-störda ekonomer, ja då blir vården sjuk och de sjuka sjukare…

Försäkringskassans handläggare har tvingats bli iskalla och omänskliga byråkrater av gammalt sovjetiskt snitt, läkarna tvingas till alltmer administration. Varför?

Jo, sjukvården i Sverige styrs av en cynisk inkompetens, en moderatstyrd ”jagets” skattesänkaronani, vars syfte är att till varje pris försvåra livet för sjuka bara för att kortsiktigt spara en slant. (Du reagerar kanske negativt inför ordet ”skattesänkaronani”? Men ordet är valt med omsorg även om det säkert uppfattas som vulgärt och provokativt. De ”ledande” moderata själar jag mött under min livsvandring har avgivit en odör av narcissism och jag är övertygad om att få dansar så intensivt inför den heliga och avreglerade ”guldkalven” som dem).

Mitt fall, mina upplevelser av försäkringskassan är inte på något vis unika, vi är många som drabbats av en alltmer kall och psykopatisk myndighet, benämnd ”Försäkringskassan”. Denna ”sjuka myndighet” har som slogan: ”Hos oss är alla försäkrade!”, men i realiteten handlar dagens sjukvård/sjukförsäkringssystem om ett cyniskt ”lotteri”, en del får adekvat vård, är försäkrade, andra nekas sina rättigheter till läkning/rehabilitering.

De som styr över sjukvården/sjukförsäkringssystemet idag (Moderat-/”Allians”-stämplade politiker) är iskalla psykopatiska själar, så uppblåsta av egoismens skattesänkaronani, en omänsklig syn på sjuka som fuskare och tarvlig byråkratisk prestige m.m. att de borde klassas som farliga för andra. De ÄR nämligen individer som vill andra människor illa.

 

Dagens svenska ”sjukvård” och sjukförsäkringssystem är skäl nog att radera bort Alliansen från den svenska politiska kartan.

 

försäkringskassan-Auschwitz

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Försäkringskassan: Människor som vill andra människor illa!

  1. Calin Grig skriver:

    är redan rutin för försäkringskassa ren corruption

  2. arrami54 skriver:

    Jo, det har spridit sig en korrupt och cynisk människosyn via denna typ av individer som helst ser att andra far illa, bara de får lite mer ”guld” i fickan via skattesänkningar…

  3. Calin Grig skriver:

    Peter Eriksson offentlighetsprincipen !

  4. arrami54 skriver:

    ?
    Jag förstår nog inte din kommentar. Men generellt är även offentlighetsprincipen (den demokratiska transparensen) hotad av ”De Nya Moderaterna”, det är ett av privatiseringsiverns syfte att minimera insyn och offentlighetsprincipen.
    http://www.dn.se/ekonomi/avregleringarna-har-kostat-staten-miljarder/
    Konservativa grupper, som nämnda moderater, har alltid hyllat framtvingad tystnad som ett av maktens bästa verktyg. (Kvinnor, drängar (egendomslösa) tiger i församlingen!)
    😉

  5. arrami54 skriver:

    Har gjort så nu, ytterligare ett bevis för att Alliansens politik har fått personalen på F-kassan att förvandlas till: Människor som vill andra människor illa!

    http://www.metro.se/skane/multisjuka-ulrika-forlorar-all-hjalp-efter-nyar/EVHmlz!VVBteItAMrTQ/

  6. Calin Grig skriver:

    I Sverige finns inte korruption bara maktmissbruk

  7. Svante skriver:

    Vad jag är rädd för är, att det inte räcker med att rösta bort Alliansen, för de andra i Riksdagen har samma agenda. Vi ska ha våra förmåner kvar på befolkningens bekostnad. Någon kosmetisk fint kanske de kommer med.
    Svante

  8. Calin Grig skriver:

    Om man blir diskriminerad pga grund av sjukdom ska göra en anmälan till DO

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5526320

  9. arrami54 skriver:

    Korrekt och DO kommer att få ett brev, en anmälan mot F-kassan.
    Men du skall ha klart för dig att DO är en ”tandlös tiger”, de är bara ett bra alibi för den politiska retorikens skull och saknar i princip både viljan och makten att gå emot F-kassan.

  10. arrami54 skriver:

    Jodå, det finns tämligen gott om korruption och korrupta människor i Sverige.

    http://www.bra.se/bra/publikationer/arkiv/publikationer/2013-07-02-den-anmalda-korruptionen-i-sverige.html

  11. arrami54 skriver:

    Nja, när det gäller S (högerfalangen) så håller jag med dig. SD skall vi överhuvudtaget inte ha i riksdagen, de är en nationell skam så länge de är kvar där. MP har jag fortfarande lite hopp om och V tror jag gott om, men de är för små. Synd att folk inte förstår hur bra idéer de har och att de idag för den politik S gjorde förr…innan mordet på Olof Palme.

  12. Svante skriver:

    Jag växte upp i Stockholm under ungefär samma förhållanden som mannen på videon jag skickar med. Jag var 5 år yngre än han, men vi träffades i alla fall när jag började köra hoj. Birger Jarlsgatan var ett sådant ställe, där hojåkare träffades. Jerry var en trevlig hojåkare. Min erfarenhet av Socialdemokratin är att den förlorade hela sin trovärdighet i, och med Saltsjöbadsavtalet.

    Svante

  13. arrami54 skriver:

    Saltsjöbadsavtalet stör mig inte, S har gjort verklig misstag senare, men det avtalet räknar jag inte till misstagen…snarare så grundlade det en tydlig och jämn maktfördelning på arbetsmarknaden utan att vi behövde upprepa kommunismens misstag. Kommunismen är en lika dålig utopi som en fri marknadskapitalism, vad som alltid behövs är en balans mellan ”egoismen och altruismens” ideologier. Precis som inom religionerna, har fel sorts människor tagit hand om makten i kapitalismen, liksom i kommunismen.

  14. Svante skriver:

    Du är inne på att det är fel människor, som hamnar i toppen, inom politik, och religion. Där är jag böjd att hålla med dig. Det är så gott som alltid fel människor som hamnar i toppen, denna insändare visar hur det kommer sig.
    http://helahalsingland.se/insant/insandare/1.6659499-soker-enbart-egen-vinning
    Svante

  15. arrami54 skriver:

    …jo, det där vet vi, men eftersom de ofta styr så döljer de givetvis detta faktum…att de lider av en allvarlig emptibrist! 😉

  16. arrami54 skriver:

    Tror nog inte svensken i allmänhet har så låg moral och så starka empatistörningar som ledningen för F-kassan. Denna typ av egoister och mer eller mindre tydliga psykopater finner du världen över.
    Jag har hört och läst ett antal anställda på F-kassan berätta samma sak och en av mina handläggare grät under vårt samtal och berättade att hon lyckats hitta ett annat jobb…hon grät av befrielse!

  17. Anemone Nemorosa skriver:

    Håller med dig i det du skriver. jag skäms över att vara människa ibland. Jag förstår inte hur man kan bli så kall och cynisk. En sak är mycket märklig, varför protesterar inte läkarkåren mot att de blir totalt sågade jäms med fotknölarna av FKs personal? Vem är det som är läkare och vem är lekman?
    Detta ordvrängeri och dessa ”fylleriövningar” av diverse dokument och intyg, är kvalificerat resursslöseri och bara ett sätt att förhala en beslutsprocess

    . Achtung!!!! Det fattas ett kommatecken här!!! Skriv om allt!!
    Det är bara pinsamt att se dessa nickedockor upprepa vad de blivit ålagda att tänka.
    Jag brukar undra vad de skulle säga om de själva blev behandlade på det sätt som de behandlar andra. Suck..

  18. arrami54 skriver:

    Många läkare protesterar mot byråkratin, men är liksom patienterna ”rättslösa” visavi ekonomer och politiskt styrda byråkrater. Systemet med sjukförsäkringen är också så uppbyggt att försäkringskassans handläggare sitter många mil ifrån patienten och saknar all mänsklig kontakt med denne. De tvingas följa absurda ”mallar” och svarar efterhand som ”ärendet” ramlar in i deras dator. Handläggarna är ålagda att INTE tänka och tvingas koppla bort allt sitt förnuft och sin empati.

    God fortsättning på 2014! 😉

Kommentarsfältet är stängt.