Auri sacra fames.

 

TV 3 förvandlar en döende till underhållning och landstingens/sjukvårdens sekretess omvandlas till ”yttrandefrihet” av ett korrupt rättssystem…Sverige av idag, landet som enbart hungrar efter guld.

Bryter du sekretessen är du alltid friad, förutsatt att du är LAS:ad och t.ex. jobbar nära en polischefs hustru…(så ser det ut här hemma och med säkerhet i landet i övrigt).

Samlar du in pengar till Europas fattigaste och stoppar dem i egen ficka, ja då ringer Kling och Klang-myndigheten till den som anmälde dig och undrar vad han tycker om monarkin och ber om inlämnade faktauppgifter igen, då de slarvats bort,… för att sedan genast lägga ner fallet.

Det går att dra hur många exempel som helst på att Sverige etiskt havererat och på hur myndigheter har fått frikort för alla sina misstag ( ”-Ni gör lite som ni vill och helst ingenting!”). Kling och Klang-myndigheten leker broöppnare och dödar folk för snatteri, registrerar Romer och uppfinner massmördare.

Försäkringskassan nekar sjuka sjukpenning bara för att läkarkåren inte klarat byråkratins krav på tydlighet i beskrivningen på varför sjukdomen hindrar arbete. …och guldkåta ”Jag”- moderater applåderar. ”- Alla sjuka fuskar!” är ursäkten för de blås skattesänkningsonani.

Makt och guldkåthet går hand i hand, liksom makt och korruption…och maktens verktyg är religion, juridik och falsk retorik (lögn). Det är så man grundlurar de ”små”, de som är mindre värda.

…som man, som människa, skäms jag över dagens Sverige. Jag skäms över de falskt hycklande Allianspolitiker ni valde, jag skäms över våra myndigheterjag skäms som en hund

!cid_inlineImage5vc…och önskar att likt en aggressiv hund få gå mot ”strupen”.

 

Fred till varje pris” skriker alla och motarbetar fysiskt våld (med all rätt), men njuter hejdlöst över/av det psykiska våld många utsätts för och bryr sig inte det minsta om att döende förvandlas till underhållning på bästa sändningstid.

Migranter är vi alla, inte minst över tid (men även i ”rummet”) och ynkligast av alla svenskar är de som skyller allt på flyktingar/invandrare.

Avslutar med en förhoppning att alla TV 3:s medarbetare, liksom sjukvårdens hycklare,  sakta kvävs av skam och av guldet ni vann…(under det att ni filmas!)…

…mumlar ett tyst: – Fy fan!

…och går en runda med hunden.

innanpromenaden

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Auri sacra fames.

  1. Tugga skriver:

    Öööh, den där sista meningen förstod jag inte. Är det inte vovven som tar ut husse på en liten runda, eller?

    ; )

  2. arrami54 skriver:

    …jo, så sant! Det är hunden som tar mig på promenad, får han upp en intressant doft så går han dit, jag följer liksom med varesig jag vill eller inte. 😉

  3. Svante skriver:

    http://helahalsingland.se/halsingland/1.6637900-forening-med-nollvision-for-varg
    Inte roligt att skicka detta men viktigt. Själv vågar jag inte ta en dust med dessa då de finns i byn, och har vapen.
    Svante

  4. arrami54 skriver:

    Jo, jag känner till gruppen och funderar faktiskt på att bli medlem! 🙂
    https://varghjarta.wordpress.com/2013/03/20/vaga-vagra-varg/

  5. Svante skriver:

    Sveriges befolkning uppgick till 9573 466 personer vid 2013 års uppskattning, dessa personer anser att de är många, c:a 30 000 stycken. Jag är inget bra på att räkna, men de borde väl bara vara promille av befolkningen som helhet. Vilken annan grupp på 30 000 personer kan få samma genomslag i pressen? Jag har aldrig varit motståndare till jakt, men efter att ha bott i Nordingrå i 10 år, och sett hur en brödraskara och deras polare jagade, blev jag tveksam till jakt. De fick filmen Jägarna att framstå, som en snäll dokumentär.
    Svante

  6. arrami54 skriver:

    😉 …du träffar rätt, de bygger sin retorik på storvulen okunnighet och rädsla, därtill saknar de förmågan att räkna!

  7. Kicki skriver:

    det är svansen som styr…

  8. Kicki skriver:

    Reblogged this on Omställningens tid and commented:
    Visst är det konstigt..

  9. Ping: Det kom ett e-mail… | Varghjärta

Kommentarsfältet är stängt.