Centerpartiet, demokratins verkliga ”sopor”?

 

Det är svårt att se dagens Centerparti som någonting annat än demokratins ”sopor”, några större medvetna lögnare är svårt att finna inom politiken och deras hat mot rovdjuren är generellt att likställa med landets mest utpräglade rasister och de drivs av samma typ av lögner, fördomar, okunnighet

och liksom en del av de unkna rasisterna förespråkar C vapen och våld som ”arbetsmetod”.

”Det sprids en myt om att det är rovdjurens fel att företag och människor tvingas flytta från landsbygden och att fårnäringen går på knäna. Och enligt Centerpartiets proposition om en ”hållbar rovdjurspolitik”, som i allt väsentligt är inspirerad av jägarkåren, finns det en enkel lösning för att vända den utvecklingen – att möjliggöra jakt på tusentals vargar, björnar, lodjur, järvar och kungsörnar.”

Det är en saga konstruerad av personer med ett utpräglat ”Slow Brain Syndrom” (nej, sjukdomen drabbar inte bara fundamentalistiska religiösa individer!) …detta att rovdjuren skulle vara ett hot mot landsbygden. Partiet tycks mest bestå av individer som medvetet lagt in ”reverse gear” när bilen rullar i maxfart, man blir medvetet fullblodsidioter bara för att lägga sig platt för ett särintresse (läs Jägarförbunden).

Att de, C,  dessutom vill framstå som ett miljöparti gör lögnerna och hyckleriet totalt.

Någon klok individ hävdade i dåtid att ”Demokratin är det goda argumentets styrelseform”, och trots många kloka individers ansträngningar tyder mycket i nutid på att utvecklingen går mot ordens motsats…den populistiska ekonomismen pressar fram en demokrati styrd av ogenomtänkta, okunniga, kortsiktiga, cyniska och mycket dåliga argument. Förklaringarna är många, det kryllar av vinklad desinformation, betingad av särintressens ihärdiga och puerila revirhävdande, skolan blir allt sämre och det ser ut som om den allmänna fördumningspandemin (sortin från kunskap) får alltför mycket näring. En trist utveckling som ökar polariseringen, konfrontationerna och klyftorna i samhället och det finns få tecken på att motsättningarna kommer att minska.

Det borde vara ett etiskt ”renlighetskrav” att Centerpartiet betalar alla eventuella böter när Sverige förhoppningsvis fälls i EU-domstolen för medvetet brott mot habitatsreglerna.

Det är juletid och traditionen bjuder att man skall vara ”snäll”, men personligen saknar jag all vilja att vara retoriskt ”snäll” när man läser om hur Centerpartiets ”miljöminister” pumpar upp sig med lögner och falska siffror. Vill ni få en bild av den ”själen” så blås upp en ballong och släpp den sen (utan att knyta om!)

…bara ljudbilden ger en antydan om hur mycket reell kunskap det finns hos den ”ministern”.

Det är kanske kontroversiellt att så öppet visa sitt förakt, sin vrede…ni får ursäkta, men orden ovan är milda i jämförelse med vad jag hade velat skriva. Är det politiskt okej att medvetet hata rovdjur, så borde det vara korrekt att avsky det värsta rovdjuret av alla, nämligen individer av typen ”Homo Infantilus” och ”Homo Homini Lupus” (?).

…och min önskan om en God Jul gäller inte alla, jag hoppas en del sätter hela isterbandet i halsen och att de misslyckas med att harkla upp det.

 

God Jul vargen jag 2

 

Det här inlägget postades i Natur och miljö., Vargdebatten: och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Centerpartiet, demokratins verkliga ”sopor”?

  1. anita skriver:

    Jag går fri – jag gillar vargar och jag äter inte isterband – ingen annan korv heller! 🙂

    God jul på dig!

  2. arrami54 skriver:

    Det glädjer mig…att du går fri!
    Önskar dig detsamma. Ha en riktigt skön Jul och ett Gott Nytt År!

  3. Jan- Erik Modign skriver:

    Är du avlad ute i skogen i bæsta Djungelsagostil? Har du samtalat med berörda svenskar eller gillar du bara att skriva vidrigheter. Fy f-n och glad att jag inte har någon som du i bekantskapen med garanterad julofrid.

  4. arrami54 skriver:

    Exakt var och hur jag avlades har jag ingen aning om och känner inget behov av att veta…men ibland önskar jag att somligas fäder hade skjutit bredvid!
    Vad det gäller bekantskap så är glädjen ömsesidig och jag förstår att du är en av dem…de berörda. Antar att en lupus lupus snott någon älg för herrn, eller kanske ett får ni glömde stängsla in…?

    Jag tackar för en intelligent och givande kommentar.. 😉 …och hoppas vi kan undvika framtida samtal, för mig är det inte utvecklande att föra ett dylikt med en C-taggad och av tomten OK-stämplad liten skinka…

    …men God Jul på er och ett hyfsat 2014.

  5. Svante skriver:

    Bra skrivet, vi får hoppas att undersökningarna om hur folk skulle rösta står sig till valet. Då slipper vi se Bondeförbundet, förlåt Centerpartiet i Riksdagen mer.
    Svante

  6. arrami54 skriver:

    …exakt! Men jag är lite rädd att de tigger till sig många stödröster från höger.

    Må gott och ha en riktigt skön Jul Svante.

  7. Svante skriver:

    En kanske lite hovsammare kritik, men kritik är det, skrivet av en liberal ledarskribent.
    http://helahalsingland.se/ledare/1.6628463-c-spricka-graver-djupt-i-myllan
    Firar inte jul, bara genomlider helgdagarna, men det behöver inte innebära att jag missunnar andra att ha en trevlig helg.
    Svante

  8. arrami54 skriver:

    …sant, kritiken var lite ”hovsammare” och jag hade med säkerhet uttryckt mig annorlunda om jag talat bortom det personliga. Jag representerar mig själv i min blogg, inget parti, grupp eller media.
    Jag ogillar lögnen, speciellt när den används som ett politiskt och korrupt vapen…och det är exakt vad C gör mot våra rovdjur. Lögn är det när man förvränger fakta för att gynna ett särintresse och det är exakt vad C gör idag, extremt tydligt i deras s.k. ”rovdjurspolitik”.

    Inte heller jag firar Jul i religiös eller kommersiell mening, jag firar att det är en helg då alla barnen samlas, jag firar dem…och äter, dricker lite extra gott och bara är…och njuter av det.
    Jag önskar verkligen att du inte bara genomlider utan att du verkligen får några fina stunder…

    Må bättre än gott Svante!

  9. Svante skriver:

    Jag skulle nog se julen på ett annat sätt om jag haft barn, och barnbarn, Julen är barnens högtid. Tyvärr är det idag svårt även för släkt att träffas då de flesta inte bor kvar inom rimligt avstånd, för att träffas. Har fått för mig att bristerna i åldringsvården många gånger beror på att barn aldrig får träffa sina mor, och farföräldrar, och lära sig tycka om dem. Man behandlar inte åldringar illa om man lärt sig från unga år att tycka om de äldre i släkten. Den äldre man vårdar kunde ju vara ens egen mormor t.ex.
    Svante

  10. arrami54 skriver:

    …jo, kan bara hålla med. Julen är tindrande barnaögons tid, sagornas tid…

    Må gott! 😉

  11. Tugga skriver:

    Det är tur att vi har julen. Barn, julklappar, Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson hör ihop.

    God Jul till dig arrami54

    Tugga

  12. arrami54 skriver:

    …jo, det kan jag hålla med om…och om ett par veckor längtar man till midsommar! 😉

    Må bättre än bra, ha en God Jul och ett riktigt bra 2014!

Kommentarsfältet är stängt.