Det är hög tid att förklara krig…

 

…mot den allmänna fördumningspandemi som drabbat våra folkvalda, höga jurister och SBS-drabbade myndighetsbyråkrater (SBS = Slow Brain Syndrom).

Vi ser alla vad som sker ”därute”, men vi sitter på våra breda rumpor och nöjer oss med lite underhållande kvitter Twitter, hänvisar till vår högresta utrikesminister…ja, ni vet en liten vovve som trots sin mediokra utstrålning tror sig vara världens centrum (enligt USA: ”A medium sized dog with a big dog attitude”).

Nåja…han är nog inte ensam. Studera bara de svenska ”sättpotatisarna” i SD, de som tror att svensken, ”hen” sköter sig bäst själv, ”hen” är ju lite överlägsen! Det vi ser är en unken gammal reprissändning.

 

Det ser lite sjukt ut därute och personligen har jag tröttnat på att vara ”snäll” (tränar jag intensivt blir jag nog så cynisk, iskall och fullblodsegoistisk att jag kan söka medlemskap i de ”Nya” Moderaterna?). Laglig lär jag alltid vara men man kan ju låta ”hornen växa” lite ändå… 😉

För att hålla sig till ”femtonrades-lagen”: så kan man hävda att alla de som talar om ”Gud” glömt det viktigaste, nämligen bokstaven ”l” rätt placerad i ordet…

…jag behöver förhoppningsvis inte förklara vad som är mänsklighetens största ”herre”, inte fan är det ”Gud”.

 

Vad sysslar folk med? Är det intensiv skattesänkningsmasturbation (tror fan demokratin släpar sig utmattad ”framåt”), eller vilken är den sanna diagnosen?

Ärligt talat börjar jag bli lite trött på alla ”välordnade” SBS-miffon jag möter, det har ingen betydelse om det är ”vardagsfolk” eller kända politiker…de flesta tycks mig drabbade av fördumningspandemins kortsiktiga enstegstänkande: ” – Gynnar detta mig och min grupp?”

…vad hände med ”etiken”?

 

Låter jag ”folkilsken” som en gammal bitvarg, jo men ursäkta…hade du gått hand i hand med alla mina sjukdomar så hade du nog också gnällt lite, speciellt om du mött Försäkrings-/”Förnedringskassan AB” och deras medvetet självorsakade SBS-diagnos. Jag fick ett brev idag, inte från F-kassan (de hörde av sig skriftligen i fredags, dags för ytterligare överklagande!)…brevet var en lättnad, nu vet jag vad det är som smärtar i nacke, huvud, armar, händer och ett kraftigt diskbråck i nacken läker på sikt om jag tränar rätt. Problemet är att jag förutom diskbråck i nacken även har ett i ryggen…och ytterligare åtta diagnoser, varav två, som rör mag-/tarmsystemet, gör det omöjligt för mig att äta de flesta värktabletter om jag inte vill ha tarmblödningar och påföljande smärta…

Men visst kan jag jobba enligt Förnedringskassan (kanske hos dem, där tycks inga krav finnas?) och i enlighet med Alliansens SBS-politiker som talar om arbetslinjen men knappt ens anar vad jobb är eller hur de skapas.

…men, hehe…jag vet hur man ”djävlas” via överklaganden och krav på att allt skall vara skriftligt. (Inga okunniga troll-ord i slutna rum tolereras, skriv ner ditt beslut, ”sötnos”!) Du anar inte vad jag kommer att kosta samhället bara igenom det att jag utnyttjar min självklara rätt…gör detsamma vet jag!

Det är så vi ”knäcker” trollen till slut…

 

Nu är det inte bara svenska myndigheter jag förklarar ”krig” mot, enligt och med ålderns och harmonins rätt (även en demokratisk grundprincip!(?)), så uttrycker jag min åsikt och utnyttjar principen: ” Land skall med lag byggas.”

Det finns gott om okunnigt folk även på lokalnivå, vinkar till herr ”God Smak”m.fl. De kräver lite allmänt Tvitter-kvitter och orkar inte läsa mer än femton rader. Tänk dig den ”Heliga Skrift” komprimerad till detta radantal eller som en maxgräns för alla övrigt publicerade faktaböcker, skönlitteratur, artiklar o.s.v.

Han hade rätt, den gode Albert E: ”Kan du inte förklara det enkelt, har du inte förstått det själv” , men ibland kan det bli för enkelt, ”vi” går vilse i det förenklade…främst för att dölja att ”vi” inget förstått…

…och visst går mänskligheten ofta vilse! Jag har inga problem med att älska mänskliga individer, på den nivån är vi alla lika, med likartade ”ärr” av livet, med likartade förmågor, med samma fel och ”brister” o.s.v. …men när jag studerar mänskligt skapade system, ismer, ideologier, religioner,  …… ”vill jag”, i tanken, ofta ta en dans med Anna-Karin, 47-år. Hon är lite tjatig, jag vet, speciellt när hon går på automatik…men nog är ”hon” älskad av mänskligheten?!

 

Afghanistan-war-child-cryingJag stal din själ

 

– Det var vargen som anföll! sade jägaren och log, väl medveten om paragraf 28 (den juridiska utvägen för STG- buset).

 

Under detta mitt allvarliga brott mot ”femtonrades-lagen” har nog de flesta övergått till tittytainmentmedia´s underhållning och jag avslutar med ett exempel på vad jag menar vara ett typexempel på den eskalerande fördumningspandemin:

100_5756

Insändarskribenten går inte på mig, eller signaturen ”Humanist” i sak, han stannar vid att påpeka att han inte orkar läsa…och jag undrar, är det ”vårt” problem? Jag vill påpeka att det ”Humanist” och jag har gemensamt är ett ytterst kritiskt öga till religionerna, antar det är där skon klämmer för ”herr T.E. i Markaryd”, inte i läs-orken och läs-förståelsen? (Om ”Humanist” mot förmodan läser detta, hör gärna av dig till mig!)

Här följer mitt svar till herr T. Evaldsson från Markaryd. Publicerat i Smålänningen 13-09-26:

Kort angående ”femtonraders-lagen”.

Här och där hör man och läser parollen: ”Ropen skallar, max femton rader åt alla!” Det är kanske i denna form av informations-lättja man bland annat hittar källan till skolans problem? Den bristande läs-orken och ovan nämnda lättja är nog också modern till den växande främlingsfientligheten/rasismen och allmänna fördumningspandemi vi ser eskalera i vårt samhälle.

Jag förstår att synen av en lite tjockare faktabok eller artikel/insändare kan leda till ångest och nervöst sammanbrott. Därutöver gissar undertecknad att inavelsproblematiken vida överstiger den hos vargstammen om man studerar en annan art!

Avslutningsvis och för att jag bara måste skriva lite längre, så vill jag förtydliga att mina ord ovan är en medveten ironisk sarkasm. Ni vet att ordet sarkasm ursprungligen betyder ungefär ”slita sönder kött” , idag används ”taktiken” främst för att slita sönder argumentation eller för att påpeka att ord, eller en handling kanske inte var helt genomtänkt.

I ett samhälle som blir alltmer kommersiellt och ”privatiserat” förstår jag att inövade slogans och korta informations-/åsikts-snuttar är livskraftiga, men intelligens och kunskap byggs nog klokast via källkritisk och massiv läsning/kunskapsinhämtning. Den hävdade ”femtonraders-lagen” bygger inte visdom, utan får snarare motsatt effekt.

Vilket är tämligen uppenbart!

 

Det ÄR synd om mänskligheten!

…och hur är det? ”Är det verkligen fred vi vill ha, till varje tänkbart pris?”

 

Jag återkommer! 😉

 

 

Det här inlägget postades i ...det är om hösten drömmar dör..., Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Det är hög tid att förklara krig…

  1. Tack för ännu en mycket välskriven artikel. Din blogg är en av de mest intressanta och din kamp mot rasism och för vargen förtjänar all uppmärksamhet den kan få. /Fredrik (frekar06)

  2. arrami54 skriver:

    …oj, tack! 😉

    Må bättre än gott!

  3. Pelle the Punisher skriver:

    In Sweden a 15 year old girl was locked into a room by 6 males, they kept her locked up and stripped her of her clothes stole her mobile and repeatedly raped her against her despite her saying no and protesting. In Sweden this was not concidered rape…really? What is rape in Sweden then? If a guy was locked in and raped several times by a gang is that not rape?
    Justice is no longer served in Court, no wonder justice is served in the streets of Sweden..

  4. arrami54 skriver:

    …nja, ”Pelle”, klarar du engelskan så klarar du att skriva på svenska…”Pelle” är ett svenskt uttryck för ”utvecklingsstörd griskulting” (de växer inte!) och inte sker svensk rättsskipning på gatan, du blandar ihop kriminella med SBS-drabbade jurister…tror jag! 😉
    Jag håller med dig i sak, det ÄR upprörande att våldtäktsmännen gick fria…men uttryck dig lite mer nyanserat tack och var inte så bunden till ”femtonrads-regeln” är du snäll.

    Jag erhöll en bön från en SD-sympatisör som tyckte jag skulle bli gängvåldtagen av en grupp kulturberikare tills mitt anus sprack och jag förvandlades till en vattenkanna…du menar att den sortens juridik tagit över?
    Jo, kanske hos den lilla Avpixlade gruppen…vi andra är nog lite mer nyanserade även om vi lider av ”diagnosen”: Fylld av ironisk sarkasm! 😉

  5. Pelle skriver:

    Tack för förolämpningen och påhoppet, Pelle är även ett vanligt namn på Svenska, utöver att det tydligen är en utvecklingstörd griskulting. Du är fylld av kunskap, tack för att du även upplyste mig ”femtonrads-regeln”, aldrig hört talas om men jag missade väl det på SFIn. Tråkigt att höra att någon ville att din rektala region skulle användas som trädgårdsredskap, sånt är ju aldrig kul att höra.

  6. arrami54 skriver:

    :lol:…varsågod! Förstod att du kunde svenska, vilket du nu avslöjat. Du tycks även bytt nicknamn, vart tog ”Pelle the Punisher” vägen? Var det för mycket av SD över retoriken och namnet?
    Jo ”Pelle” är ett svenskt namn, men främst ett smeknamn på dem som döpts till ”Per”. Pelle är ett mansnamn, och kommer från Per som i sin tur kommer från namnet Pedrus. Pedrus är ett gammalt grekiskt namn och betyder ”klippa”. Ca 1850 svenska ”män” bär namnet och någon enstaka kvinna…

    Vad du tycker om mig ”Pelle”, skiter jag i, fullt medveten om att du varken känner mig eller bär kunskap på min nivå.
    Det fanns ingen som helst anledning för dig att ”lysa” med dina kunskaper i engelska på en sida skriven på svenska, ville du framstå som global och kunnig skulle du uttryckt dig bättre (oavsett språk).
    Jag ogillar, likt dig, den våldtäktsdom inlägget retoriskt länkar till, juridik är närbesläktat med retorik och det finns exempel på laglig verksamhet som helt saknar etik, känsla för vad som är rätt/fel. Jag borde inte behöva påpeka så triviala ting…men för folk som sitter fast i sitt puerila engelska Twitter-kvitter behöver man kanske börja om på noll? Du vet att massmorden i 1940-talets Tyskland av Judar, Romer m.fl. var lagliga då och där (Jag kan ta fler exempel ur historien).

    Retorik och juridik är två bröder, det jag vill debattera är någonting som ligger på ett högre plan, bortom orden retorik och juridik, …nämligen etik och kunskap. Det bl.a. våldtäktsdomen missade var juridikens etiska grund.
    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/hovratten-blundar-for-sammanhanget_8571246.svd

    Tyvärr kan jag inte hävda att jag är förvånad, utvecklingen i dagens Sverige tyder på en fördumningspandemi som kastar bort etiken till förmån för ”dumhet” och kortsiktighet…och det på alla nivåer!

    Jag har inget emot ”Pellar”, känner och har känt en hel del…och du vet, en del vänder man ryggen, hur söta de än är (http://sv.wikipedia.org/wiki/Pelle_Svansl%C3%B6s (ironivarning!))… så inser man när de väl öppnar ”käften” att här vill man INTE vara alltför nära! 😉

    Adjö!
    😉

  7. Tugga skriver:

    Bibeln på färre än 15 rader:

    Jag kallar mig Gud och kirrar lite molekyler och sånt.
    Det är klart att molekylerna skall reagera med varandra. Elektroner, jäss … sicken lösning.
    Fy Fabian, vad har jag gjort? Käka äpplen, va? Dumma, dumma!!

    Döda alla dina fiender. Även de du tror är dina fiender.
    Döda, döööööda. Döda. Döda talar inte.
    Oj översvämning. Okej, vi lägger till vid berget här.

    Puckade människor som tror på en flygande dimma.
    Näää, jag smäller av. Pratar han om mig??
    Och människan går på skiten. Stackars människor.

    Skriv brev om dina hallucinationer.
    Allt blir nog bra till slut – kanske.

    ; )

  8. arrami54 skriver:

    Tack och Amen! 🙂

  9. linda skriver:

    Du fick mig att småle lite nu. Älskar dina kommentarer. Så klockrena!

  10. arrami54 skriver:

    Tack, men ibland lyser nog ”bitvargen” igenom. Ibland bör jag kanske tona ner min bitska sarkasm och ironiska drift med folk. (?) …men jag är i grunden ganska snäll! 😉

  11. Linda skriver:

    Det tror jag absolut du är! Inga onda människor driver bloggar som dessa 😉

  12. Kicki skriver:

    Va? vaddå bör tona ner..?!
    – Ändra dig aldrig!

    Det finns en anledning till att ”man” lusläser dina texter… fundera på varför, du bitska sarkastiska bitvarg!!!
    (finns för få av din sort. 😉 även om jag funnit några till, via länkar härifrån…) 😀 😀

  13. arrami54 skriver:

    …tiden/utvecklingen går framåt, vi förändras allihop…tiden får oss att ”oxidera”, du kan kalla det ”patina”…och jag lär nog bli både vänligare och än mer bitsk! 😉

  14. arrami54 skriver:

    …jo, men jag ÄR ond! Fråga vilken konservativ nationalist, religiös fundamentalist, rasist, ”svennedemokrat”, Centerpartist, Varghatare, …som helst! 😉

    Klart jag är ond, jag biter oavsett ”etikett” om riktningen är fel och jag ser minsta tecken på SBS. …och du anar inte hur mycket jag ”biter” mig själv! 🙂

  15. Kicki skriver:

    ja,ja..än har du inte ”oxiderat” i varje fall. (beundrar den knivskarpa känsla du besitter genom att ”nosa upp” dem direkt!! De fulingarna som utger sig för att vara någon annan än de i själva verket är…
    Där går jag bet.. tyvärr. Hjälper inte ens att slå in det i skallen..det är jag ett levande bevis på. Tror begreppet kallas:
    Naiv..eller nåt…
    Gokväll.

  16. arrami54 skriver:

    …nog oxiderar jag, precis som sommaren oxiderat och tonats i varma och även småkalla hösttoner. Men likt fint silver ger oxidens mörka toner bara mer skönhet även åt mänskliga själar! 😉
    Nog kan jag ”nosa upp” dem direkt, du vet jag besitter vargens extrema känsla för ”dofter”.
    😉

    Må bättre än gott!

  17. Kicki skriver:

    Imponerande, då kan de jä_larna aldrig någonsin döda din själ genom att hugga dig i ryggen. 😉
    Respekt!

  18. arrami54 skriver:

    …nja, människor kan såra en djupt även om man vet att hugget kommer. Däremot är det svårt att döda min ”själ”, den dör med mig…och det är ytterst få som kommer mig så nära att de kan ”hugga”! Du vet, den ”vilda” vargen vaktar sitt ”revir” noga. 😉

  19. Kicki skriver:

    Gott o höra (i dessa varghatartider) Stå på dig! 😀

  20. arrami54 skriver:

    ..jo, jag brukar ”stå på mig”. Tack. 😉

Kommentarsfältet är stängt.