Olaglig polisregistrering av Romer i Sverige.

 

Jag är inte det minsta förvånad över uppgifterna att polisen registrerat Romer. Sverige har en tydlig rasistisk tradition som går längre tillbaka i tiden än t.ex. skapandet av det svenska rasbiologiska institutet 1921.

Sverige har en urgammal ingrodd struktur av rasism, vi är långt ifrån de mest antirasistiska nationerna och snarare i ett historiskt perspektiv världsledande inom rasismens exkluderande principer. Vi är egentligen ett tämligen ynkligt folk av förnekelse…

Att tänka bort 1930-tal och rasbiologi låter sig inte göras.”

…och att det finns tämligen gott om rasister inom poliskåren bör vara styrkt bortom allt rimligt tvivel. Mitt förtroende för svensk polis dog helt generellt sett idag!

Det som förvånar lite är polismyndighetens lögner och dementier, vem tror t.ex. att registret är upprättat av en enskild polisman och ingenting ”cheferna” känt till.

Personligen tycker jag hela historien är vidrig och ytterst osmaklig. På hatsajten Avpixlat kan man läsa långa debatt-trådar om hur Sverige skall ”städas”/etniskt rensas, och polismyndigheten har olagliga rasistiska register, uppbyggda för att de skall kunna vara behjälpliga med ”städningen”?…(och allt högre du tittar på/studerar polishierarkin, allt dummare blir det!)

Vi har en enormt osund utveckling och det verkar som om den rasistiska fördumningspandemin eskalerar i sin utveckling här i landet.

 

Ett sätt att registrera grupper är att tvinga dem att bära tydliga symboler…ja, du kan din historia (?)…och minns:

KS-rep-Ausch-4GLÖM ALDRIG VAD TYSTNADEN GÖR…

 

 

 

 

 

En annan historia är det kanske dags att ta i repris:

Minns du namnet Natalka Kudrikova? Hon har stora bruna ögon och ler ofta, trots att hon bara är tre år gammal har hon tillbringat nästan halva sitt liv på sjukhus. En kvart före midnatt den 20 april 2009 kastade någon in en brandbomb i familjens hem i den tjeckiska staden Vitkov. Attacken genomfördes på minnesdagen av nazistledaren Adolf Hitlers 120-års dag. Fyra unga nazister greps och anhölls misstänkta för försök till mord. Männen förnekar brott men erkänner att de har deltagit i anti-romska demonstrationer arrangerade av högerextremister.

Natalka överlevde hat-attacken, men priset var högt. 80 procent av flickans hud brändes upp, hon förlorade tre fingrar och låg i respirator i flera månader innan hon vaknade upp. Natalka blir aldrig helt återställd, hon har redan genomgått fjorton plastikoperationer…

 

380830_natalka-crop

Jag hoppas verkligen att Sveriges poliser skäms över det avslöjade registret!

Svensk grundlag gäller även polismyndigheten och är någonting som ”svennedemokrater” och andra bör ta i beaktande:

Den offentliga makten skall utövas med respekt för alla människors lika värde och för den enskilda människans frihet och värdighet.

Den enskildes personliga, ekonomiska och kulturella välfärd skall vara grundläggande mål för den offentliga verksamheten. Det skall särskilt åligga det allmänna att trygga rätten till hälsa, arbete, bostad och utbildning samt att verka för social omsorg och trygghet.

Det allmänna skall främja en hållbar utveckling som leder till en god miljö för nuvarande och kommande generationer.

Det allmänna skall verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden samt värna den enskildes privatliv och familjeliv. Det allmänna skall verka för att alla människor skall kunna uppnå delaktighet och jämlikhet i samhället. Det allmänna skall motverka diskriminering av människor på grund av kön, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, språklig eller religiös tillhörighet, funktionshinder, sexuell läggning, ålder eller annan omständighet som gäller den enskilde som person.

Etniska, språkliga och religiösa minoriteters möjligheter att behålla och utveckla ett eget kultur- och samfundsliv bör främjas.” (Regeringsformen. Lag (2002-903)).

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Min syn på SD! och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Olaglig polisregistrering av Romer i Sverige.

  1. Kicki skriver:

    Även här i Västra Götaland finns registret läste jag nyss. Jag blir uppriktigt sagt förbannad! Känner själv en kvinna som är zigenerska. Vi träffas ibland och hon är helt fantastiskt rar. Jag börjar undra vart vi är på väg. Visste inte att det var så här allvarligt. För det är verkligen allvarligt när polisen sysslar med sådant här. Måtte de stå dem dyrt där nere i skåne! Ska bli intressant att se hur Beatrice Ask följer upp detta lagbrott!!!

  2. arrami54 skriver:

    …ja du, mitt förtroende generellt för polismyndigheten försvann idag. Man undrar vilka register/åsiktsregister man själv är med i? 😉
    Det lär inte hända speciellt mycket, inga polischefer lär få avsked och fru Ask lär bara mumla några ursäkter. Ett tips: vill du söka utpräglade ”psykopater”, sök i toppen på svensk myndighetshierarki…de samlas kring ”köttgrytorna” och makten där!

  3. Kicki skriver:

    Jo du, bara på ett par veckor, när jag nu började sätta mig in i politiken lite mer på allvar, börjat läsa på, så har jag häpnats över hur lite jag egentligen vetat i sak.

    Det skrämmer lite. Jag har nöjt mig med att läsa lite i tidningar och kikat på nyheterna. Jo, det är väl dit jag sträckt mig. ”Kaffesnackat” med andra i jobbet om händelser som berört, utan att själv ta reda på fakta och använda mig av ett kritiskt tänkande.

    Det är lite skrämmande faktiskt att inse hur lätt det är att bara ”följa med strömmen” i vissa frågor. Tror lätt det kan bli så när man inte har haft tid eller ens intresse av att granska politiken lite djupare tidigare.

    Att läsa på har givit mig en annan syn på vissa saker som tidigare känts rätt och självklart, men som i grunden inte alls varit som man ”trott”.

    Vad ska man säga om detta då?! Har alltid trott att Sverige är ett demokratiskt land…

    http://www.expressen.se/debatt/ingrid-carlqvist-jag-fick-sparken-for-mina-asikter/

    Tack för tipset! Har förstått att det är där psykopaterna samlas! 😉 Viltkött i grytorna tro?

    Apropå åsiktregistrering…
    Jodå, du är säkert redan ”reggad”

    – Kennelklubben tro?
    – Avd 5, spetsar?
    De bästa 😉 och envetna, som inte heller böjer sig för överheten o tiger.. 😉
    Kram

  4. arrami54 skriver:

    …samma ”Ingrid Carlqvist”?: http://interasistmen.se/dumheter/ingrid-carlqvist-liknar-svenska-kommitten-mot-antisemitism-med-judar-som-stottade-nazister/

    Jo, att läsa mycket ger insikter man inte haft förut. Tyvärr förlorar man också ofta sina illusioner och idag står jag mycket tvivlande inför min art. Är vi verkligen värda epitetet den ”visa” människan, eller bör vi inse att vi i grunden är otroligt lika präriesorken som varande en kemiskt/biologisk varelse.
    Visst vi skapar skön konst, men också vidriga vapen, vi tycks trivas i långa lömska kiv och med tanken på att dem, de andra, skall exkluderas…samtidigt som vi mer och mer framstår som ett hot mot vår planet. Sagan om mänskligheten lär bli allt utom främst vacker!

    Kram.

  5. Kicki skriver:

    Beträffande din länk…vilket sammanträffande.
    (Ett strålande exempel på dumhet och om det jag skrev här ovan – om ”icke påläst”)
    Blir bestört över det jag nu läser. Där får du också svar på varför jag valt att lita till djuren. Människor för mig, är komplicerade, har alltför många olika ”ansikten”. Hur ska man veta om man inte kritiskt granskar och ifrågasätter varenda individ? – På ALLA områden?

    Jag brukar säga att jag stödjer den demokratiska rätten till yttrandefrihet.. om den nu är så demokratisk… vilket jag mer och mer börjar tvivla på.

    Handen på hjärtat.. Jag skäms som en hund. Jag tillhör kategorin ”gatans folk” med knappt någon utbildning i bagagen. För mig har det handlat om att hålla näsan ovanför vattenytan, att överleva.
    Har därför alltid dragit mig för att debattera och lägga näsan i blöt i olika frågor, innan jag vet vad jag pratar om. Man ska tiga om man inte har tillräckligt med ”kött på benen” anser jag. Resultatet av att bryta mot den regeln ser du ju ovan…
    Sorry.

  6. arrami54 skriver:

    …nja, du har INTE någon anledning att be om ursäkt, (stryk ditt ”Sorry”!)det är inte du som sprider rasism och sagan om ”Eurabia” (att muslimerna tar över medvetet).
    Även jag brister i källkritisk granskning, ibland grovt. Vi är bara människor och fel har/gör alla ibland…och du har inget fel gjort. Dumhet och ”icke påläst” är inte synonymt, medvetet vald okunnighet är kanske synonymt med dumhet däremot.

    Tyvärr har alltför många idag hamnat i situationen ”överlevnad” i Sverige…och vi vet nog alla vad det beror på.

  7. Ping: Cheferna visste allt om Romregistret | Röda Berget

  8. Tugga skriver:

    Hej arrami54.

    Jag kände på mig att du skulle hänga på i de pressade journalisternas drev.
    De arbetar i en pressad bransch så allt de skriver är sant.

    ; )

    Med detta vill jag ge DN en spark därbak för att inte komma med bevis.
    DN å andra sidan ger polisen en bra spark därbak för om registret är upplagt med endast etnisk bakgrund tycker jag att tidningen har agerat korrekt om än en aning överambitiöst.

    Vad kommer härnäst? Bonnier saknar inte förmågan att förstora negativa nyheter om t ex Volvo, IKEA, börs-VD:ar, SD, riskkapitalister, TPB, Fredrk Reinfeldt och Putins anhang.

    Är det inte lite enahanda så säg? Du älskar ju livet liksom jag. Jag tänker fortsätta njuta av mina dagar på jorden.

  9. arrami54 skriver:

    Ingen av oss kräver bevis för solens existens, du vet…det är uppenbart och när Skånepolisen registrerar ca tusen barn, ett femtiotal två år eller yngre så handlar det inte om ett register över kriminella.
    Att njuta av livet bör inte innebära tystnad inför uppenbar rasism och orättvisor! 😉

Kommentarsfältet är stängt.