”Wish You Were Here.”

 

Det var en skön dag, fina möten och en vandring i ”värme”.

Tranorna trumpetade, de tycktes diskutera färdriktningen där de gled på uppvindarna etthundraåttiotvå meter ovanför våra huvuden.

Min vita varg satte sig och lyssnade, när Hackspetten drog sitt trumsolo mot tallens stam reste hon sina öron än mer, i ett intensivt lyssnande.

Nötväckan föll in med sitt visslande…skogen var fylld av ljud, färger, dofter och form.

Det var en vandring på mjuka mossklädda stigar och min själ bara njöt denna sensommardag.

Min vita vän likaså, hon dansade, lekte vilt med en ”yster-kvist”. Fridfull harmoni och smekande sol, det var inte mycket som saknades…

…kanske hennes hand i min.

 

I tallens bark

Såg när jag läste ”admin” att detta var inlägg nr 499 på bloggen Varghjärta, nästa måste jag jobba lite extra med då, det blir lite av ett jubileum. Det kommer mycket vetenskaplig information kring vår klimatpåverkan under kommande vecka, mycket intressant information och läsning förväntas. Vi vet vad som sker, frågan är hur fort och hur intensivt det sker och vad vi kan göra för att motverka en kommande katastrof.

 

 

 

Det här inlägget postades i ...det är om hösten drömmar dör... och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ”Wish You Were Here.”

  1. Kicki skriver:

    Blir glad av din text -så fint du beskriver dagen.. vackra bilder och sist men inte minst avslutas inlägget med den absolut finaste biten som finns. 😀 ”Lilla vita vargen” anammar inte dysterkvist, he he.. (de är underbara djuren) hon tar ”ysterkvisten”!!! 😀 😀 (precis som min lilla ”fido”) och vips blir man på gott och ystert humör själv! Ha en fin söndag. 😀

  2. arrami54 skriver:

    …ja, exakt så är det ”yster-kvisten” smittar av sig. Jag tog själv ett bett om en björkkvist och studsade runt på alla fyra en stund (men berätta inte det för någon!) 😉

  3. Kicki skriver:

    😉 Härligt…jag lovar att knipa igen! 😉

Kommentarsfältet är stängt.