Landet du lämnade…

 

…lär minnas dig länge. Tack och vila i frid Kristian Gidlund.

Jag satt och målade i natt, lyssnade på ditt Sommarprogram och läste några av dina texter igen. Det finns en aura av tröstande visdom i dina nakna ord, jag mötte dig aldrig, kände dig inte, men känner att jag gjorde så ändå via dina texter och inspelade ord.

Det finns nyheter man inte vill få…

100_5389”Så föll ett långsamt regn genom trädgården.

 Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst.”


                                                   Kristian Gidlund

Din resa är slut, vår fortgår och jag kan bara lova att med respekt och glöd vårda dina ord…som dessa!

och vila fridfullt i evigheten nu, min okända kända vän.

 

 

 

Det här inlägget postades i ...det är om hösten drömmar dör... och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Landet du lämnade…

  1. Kicki skriver:

    Delar dina ord.
    R.I.P Kristian..

Kommentarsfältet är stängt.