Svenska tjänstemän helt utan empati?

 

Varför ställer jag ens frågan i rubriken, verkligheten ger oss ju svaret! Ett talande exempel ur mängden är detta.

”– Vilken ordning ska vi ha annars? ” frågar socialchefen i Haninge och skyddar lite besvärat systemet. Han nämner ordet medmänsklighet som om det skulle vara något som innebär tjänstefel?

Men det är nog så att medmänsklighet i dagens Sverige likställs med tjänstefel och givetvis går politikerna tysta i tjänstemännens koppel, det är ju ”rättspraxis” och tjänstemän som styr Sverige.

En del hävdar att Sverige är byggt på kristen grund, ni vet det här med att älska sin nästa såsom sig själv. Men kärlek till sin nästa i det moderna Sverige, det är att tjänstemän klockar hur långt tid handikappade sitter på toa, tvättar och torkar håret med mera.

(Så många ”kristna” finns det nog inte, om det någonsin funnits(?), utan de flesta vill lite ängsligt värna sin narcissistiskt ”våta” dröm, polera sin ”egoboost” och få sin vackra själ genom pärleporten…alla vill till himmelen!(…och åka limousine förstås!) Då hinner man inte bry sig om medmänsklighet och dylikt trams!).

 

Nu finns inte tjänstefel i praktiken, om det inte handlar om grova brott…men egentligen knappt då heller. Sverige börjar bli ett tragiskt litet land och det är snarast så att man spyr av vämjelse när man läser den hycklande retoriken från socialchefen:

”– Det är klart att jag som medmänniska tycker att det är bedrövligt att vi ska behöva klocka hur länge en person ska få vara på toaletten. Men det är så rättspraxisen ser ut”, säger han. Tjänstemannen som klockade ville inte tala med media utan sprang och gömde sig i den skyddande tystnaden…så typiskt!

Nåja, kommunen sparar pengar under det att ”rättspraxisen” mal vidare under några månader, kanske år…och ingenting är viktigare än att spara in pengar på de ”tärande fuskarna” som leker sjuka/handikappade i dagens höger-tykna lilla Sverige.

Vad var det den vise mannen sade?: Det värsta är inte de onda människornas ondska, utan de goda människornas tystnad.

(…orden var Martin Luther Kings, men få minns visdom idag).

Jag har bara en sak att tillägga: Tror fan att djävulen dog av tristess inför människors ondska, han var bara en nybörjare, en ren amatör och kunde inte tävla med djuret homo sapiens!

 

200px-FSM_Logo.svgDet var det flygande spaghettimonstret som skapade mänskligheten till sin avbild under en rejäl fylla…och det märks!

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Svenska tjänstemän helt utan empati?

  1. Svante skriver:

    http://karbole.wordpress.com/2013/09/12/populism/
    Inte bara Tjänstemän/kvinnor, även politiker.
    Svante

  2. arrami54 skriver:

    Jo, jag såg Lena Eks presskonferens jag kan, för att uttrycka mig milt, hävda att jag blev fly förbannad. Vi är tillbaka på ruta ett och nu lär konflikterna bara öka mellan bevarandesidan och varghatets LRF, Centerparti, Jägarförbunden.
    Att C kallar sig ett miljöparti börjar bli ett unket skämt.

    Jag lär återkomma med ett inlägg i frågan, men vill tämja min ilska något innan jag skriver.

  3. Svante skriver:

    Här har vi ett parti, med ett riktigt rasistiskt förflutet, Bondeförbundet. Frågan är, om ens SD når upp till deras förflutna. T.O.M. Hitler var imponerad av deras rasbiologiska åsikter. Jag är rädd för att alla partier skulle försöka hitta en fråga, som skulle kunna få dem kvar, som Riksdagspartier. Tror inte heller att frågan behöver vara i linje med partiets grundåskådning inom politiken. Man måste för sin personliga ekonomi, vara nära syltburken, annars blir man arbetslös. Jag ser politiker, som de mest välbetalda FAS 3 arbetarna i vårt land. Du gör nog rätt när du varvar ner inför inlägget.
    Svante

  4. arrami54 skriver:

    …jo, många C-märkta är intellektuella ”sättpotatisar” och visst har rasbiologin sina rötter i svensk mylla, bara att läsa rasbiologisk historia för att inse att detta är fakta.
    Mitt inlägg ligger uppe nu, förbannad är jag fortfarande och jag lär skriva mer. Men först skall jag skriva ett brev till EU:s miljökommissionär.

  5. Svante skriver:

    Är det någon mening att skriva till EU:s miljökommissionär, Han får ju bara missionera för Kor 🙂
    Svante

  6. arrami54 skriver:

    Jag har skrivit till honom förr och fått svar. Så visst är det meningsfullt att skriva till honom! 🙂

  7. Ping: En bild av dagens Sverige. | Varghjärta

Kommentarsfältet är stängt.