De ”Nya” Moderaternas kampsång inför valet 2014?

 

Det kom ett mysigt ironiskt e-mail från min dotter, hon hade hitta de Nya Moderaternas valsång på Youtube. Ironin är träffande, detta nya M-parti är fortfarande egoistiskt mörkblått och bryr sig mest om de som har det bäst och står fortfarande för en enda politisk tanke, nämligen ”skattesänkning” oavsett samhälles-konsekvens.

De hälsar som vanligt folkmajoriteten med orden: ” – Du är ingenting för oss!

 

Lena Ek och Centerpartiet, LRF och tant-gubbarna med bössa sjunger sin variant riktad mot våra vackra rovdjur: ” – Ni är ingenting för oss!

Förhoppningsvis reser sig en folkmajoritet och bildar en kör som sjunger samma sång till Alliansens lilla fyrklöver av inkompetent ledarskap:

 ”Ni är ingenting för oss!”

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till De ”Nya” Moderaternas kampsång inför valet 2014?

  1. Ping: Mycket intressant. | Kårbölebloggen

  2. Svante skriver:

    Länkat ditt inlägg vidare hos mig.
    Svante

  3. arrami54 skriver:

    …bra, sprid sången…det är en liten pärla.;-)

  4. Svante skriver:

    En pärla är det kunde inte komma på ett bättre sätt att sprida den.
    Svante

  5. Kicki skriver:

    Gör samma. 😀

  6. arrami54 skriver:

    Bra, sprid sången… 😉

  7. kao skriver:

    Jättebra! Har inte hört låten förut.
    Jag blev chockad när jag igår läste hur många rovdjur Lena Ek, med ett pennstreck och naturligtvis starkt påverkad av jägarna och vapenlobbyn, ville ta livet av. Helt makalöst! Fruktansvärt! 😦

  8. arrami54 skriver:

    Exakt!
    …vad det gäller Centerpartiet (fru Ek och herr Erlandsson m.fl) är de förhoppningsvis slutligt exkluderade efter nästa års val och klassade som så korkade, underutvecklade att deras bevarandenivå bör ligga på noll!

  9. kao skriver:

    Någonting ditåt.

    Det är ju uppenbart vilken sida de stödjer.

  10. kao skriver:

    ….nu hoppas jag att (C) och (KD) hamnar nedanför 4%-spärren. De behövs verkligen inte. De övriga blå får man väl fajtas mot.
    ————-
    I morgon är det kyrkoval och det är viktigare än man kanske tror. Det gäller att få bort de gamla stofilerna från bestämmanderätt och göra kyrkan till en plats man kan samlas. Utan att för den skull vara religiös.

    Jag kommer att stå och dela ut valsedlar för mitt parti på en plats i morgon söndag. Dessutom gäller det just nu att tränga bort (SD) som har sina tentakler ute överallt och nu vill vara med och bestämma vart kyrkans pengar ska gå.

    I mitt parti värnar vi bl.a ungdomsverksamhet för dem som är svåra att nå: främst högstadieeleverna. Det är ju ofta i den åldern många börjar strula och kanske lägga grunden för en hopplös framtid. Det vet ju både du och jag.

    Kao

  11. arrami54 skriver:

    …jo, men de stödjer också okunnigt hat och man inser varför den svenska skolan är i kris när ledande politiker medvetet hyllar rena lögner, okunnighet och vetenskapsförakt.

  12. arrami54 skriver:

    Delar din syn! 😉
    Därtill vill jag givetvis ha bort SD ur riksdagen.

    Jag varken kan eller vill rösta i kyrkovalet…som ateist och icke medlem är jag inte ens välkommen (inte här i Ljungby). 😉

  13. kao skriver:

    Klart du inte kan påverka politiskt om du gått ur svenska kyrkan. Synd.

  14. kao skriver:

    Just så.

    De är just okunniga om verkligheten och ratar vetenskapliga rön.

    Det är endast dollartecknen framför ögonen som existerar för regeringen.

  15. arrami54 skriver:

    …nja, jag skapar debatt i lokaltidningen. Du anar inte hur jag kan trigga igång även en religiös debatt…som tidigare kristen och bibelkunnig (kan även Koranen) så vet jag exakt vilka punkter som ”berör”. 😉

  16. arrami54 skriver:

    Det enda som kan rädda Euron och det finansiella systemet nu…är ”Jesus”. 😉
    http://www.svd.se/naringsliv/andreas-cervenkas-kronikor-samlade_8437534.svd?sidan=14

  17. kao skriver:

    Jo. Jag anar.

  18. kao skriver:

    Man får ju tro vad man vill. Men varför skulle Jesus bry sej om såna futaliteter?

  19. arrami54 skriver:

    Exakt. ”Rebellen” skulle nog mest skrattat åt girighetens konsekvenser och sagt: ” – Skyll er själva!”

Kommentarsfältet är stängt.