Sverige i utförsbacke?

 

Jag vill börja med att varna för det ”puerilt tydliga språket” i detta inlägg, men skall ” IQ svensk ”sättpotatis” ( = svensk ”medel”-klass) förstå mig, så bör jag nog lägga mig på deras språkliga och generellt egoistiska gnällnivå (?)…

…och med tanke på att ca 10-15 % är så pass ”hjärndöda” att de kan tänka sig att rösta på SD, så är språkbruket relevant om man vill nå någon form av ”läsförståelse”. (…och snälla, läs länkarna och informationen de ger!).

Idag styrs Sverige av individer som liknar de tecknade gamarna i Djungelboken, det enda förutom skattesänkningar (jobbskatteavdrag) de kan tänka ut är kravet: ”– Hitt på något!

Vem som är vem av Alliansledarna i filmen nedan får du själv tänka ut!

 

…vem det var som skuttade fram i djungeln och fångade gamarnas nyfikenhet?

Jo, de så kallade socialdemokraternas ledare, som leker ”Sänka Skepp” med centerpartiets fru Lööf. (Hon sänker sig själv, Stefan!).

Han, S-gubben, kan en lek till! Han leker ”Följa John” med de Nya Moderaterna, kopierar dem och kräver tre terminer för alla i skolan som variation.

 

Framförallt vänder sig ”gamarna” till arbetslösa och sjuka med detta krav: ”- Hitta på något!”, ” Sluta sova(/fuska) och hitta på något! Skapa ett företag och anställ er själva!” Deras ursäkt är att alla kan jobba enligt arbetsförmedlingens och försäkringskassans grundkrav, ett fungerande långfinger och tankeförmåga nog att följa en färdig och mycket enkel regel-mall. ( En vältränad schimpans klarar detta, liksom den som går på Moderat-speed!)

Nu vill gamarna också ha billig arbetskraft som sköter om barnen, trädgården, husrenovering med mera under det att de ”onanerar” till skatteavdragen som gör att de kan konsumera mer klimat-/miljö-/natur-belastande prylar…

…jo, ni vet, den som har flest prylar när han dör vinner, ropar den frälsta kören!

(” – Jag har fyra bilar och tretton hammare (m.m.)…vad äger du?”…flinar den tanklöse! ).

…de som gnäller värst är den brännmärkande och ”ubåts”-torterande överklassen som vill att deras barn skall tränas i pennalism och översitteri!

Sverige är på väg att bli ett visionärt, kreativt, etiskt, humanitärt tämligen tomt och fantasilöst samhälle…

 

…som enbart styrs av principen: ” – Var och en för sig själv!

Svensken i gemen är nog lite smådum (som en sättpotatis?), det skall bli intressant att se reaktionerna inför kommande katastrofer när insikten om att vi inte är ”världsmästare” slår till…men då lär det vara några tiotal år försent!

Ärligt talat svenska folk, ser ni inte kopplingen mellan politisk idioti och en raserad välfärd? Ni vill ha bra skolor, bra sjukvård, åldringsvård med mera… och vill samtidigt med skattesänkningarna ha mer av allt? Förklara gärna hur ni tänker…om ni nu tänker?

En ärligt menad fråga: ” – Hur djävla trötta är ni?”

Ni menar att det är ”blattarnas”/bögarnas fel?

 

Svaret är obehagligt, men tyvärr, det är vi vanliga ”svennar” som är orsaken och de som oftast är lite ”småkorkade”!

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Sverige i utförsbacke?

  1. Tugga skriver:

    Svenskarna är inte korkade. Det är våra politiska ledare som är jävligt smarta för de ger oss inget alternativ till dem. Antingen röstar du på ett skitblock eller eller ett sketblock eller så proteströstar du.

    Grattis, du är svensk arrami54.

    : )

  2. arrami54 skriver:

    …”de ger oss inget alternativ”…verkligen? I en ”demokrati” är det väl ”vi” som ger dem uppdraget att styra i en viss riktning?

    Ja, jag är svensk medborgare och skrev ödmjukt ”vi” i inlägget Tugga och huvudansvaret för den skit vi röstat fram till makten ligger hos oss medborgare. Vi tillåter dem att ”lappa, laga och trixa” med ohållbara och dåliga system på alla samhällets områden…och att ”proteströsta” på t.ex. SD, är väl om något ett riktigt korkat alternativ?

    😉

  3. Tugga skriver:

    Nix arrami54. Vi tillåter dem inte till att lappa och laga. De har tagit sig den friheten själva. Vi märkte aldrig att makten förflyttades från folket till de frälses stånd.

    Vi är körda om inte t ex partiet De Fria lyckas få massor av röster. Missnöjesyttringarna FI och SD är ett resultat av politikernas smarta ”kupp”.

    Röstboskapens polarisering fortsätter och det kan gå så långt att ett annat nytt parti än FI/SD kan bli lite tungan på vågen vilket kan innebära en skärpning av de etablerade partiernas program. Inget klippa och klistra längre.

    Nu pratar vi om långt in i framtiden.

    Suck …

    För övrigt anser jag att ingen person skall kunna sitta i riksdagen längre än tre valperioder plus eventuell fyllnadstid.

  4. Kicki skriver:

    Ja, det är ett helt idiotiskt, det kan jag skriva under på som gjorde det fatala misstaget i förra valet. Jag missnöjesröstade, utan att vara påläst överhuvudtaget. Jag såg dem som ett alternativ för att röra om i grytan för S, som jag röstat på i alla år. SD var nytt och jag tyckte då som ”många andra” att invandringen bara blev för mycket. Mina egna söner som båda hamnade snett i tidiga tonåren dras med skulder sedan den tiden, och har därför aldrig kunnat få en egen lägenhet… de har heller aldrig fått ett arbete… Inga CV inget jobb.. Så såg jag på det DÅ, men inser ju att det inte är INVANDRARNAS FEL!!!
    Jag kan bara beklaga mitt misstag och har efterhand insett vad det partiet har ställt till med under denna period. Jag missnöjesröstade precis som du skrev utan att se konsekvenserna. Men under tiden som gått har jag insett vilket fatalt misstag det var och dessutom har jag istället – börjat koppla in hjärnan och ta reda på FAKTA!! – innan jag handlöst bara gör ett val. I många år har jag bara röstat som jag brukat…för jag har inte haft TID att engagera mig. Jag har istället JOBBAT häcken av mig…för att på bästa sett kunnat hjälpa – dem och andra… idag frågar jag mig..till vilken nytta… *Tittar skamset ner i golvet..* Som tur är kan man ju förändra sig och lära av sina misstag… jag skulle med facit i hand aldrig ha röstat på dem om jag tagit mig TID att läsa på… det är ju deras politik som stämmer absolut sämst överens med vem jag är och mina värderingar.

  5. arrami54 skriver:

    …nja, tycker nog svensken tillåter det som sker via ett totalt bristande engagemang generellt och en tystnad inför det som sker. Vi vet alla att nuvarande system inte är hållbara i längden, en oreglerad finansmarknad, en oreglerad plundring av naturresurser (se gruvorna t.ex.), en ökande klimatpåverkan, ökande ekonomiska och sociala klyftor o.s.v.
    Vår passivitet har skapat ett politiskt ”frälse” som kör på av egennytta, kortsiktig makthunger, girighet m.m.

    De Fria kände jag inte till…och skall läsa på om vad de vill.
    Helt rätt, ingen skall bli sittande för länge (ett gammalt krav inom Miljöpartiet). 😉

  6. arrami54 skriver:

    …misstag kan alla göra och gör, vad som är viktigt är att man drar lärdom av sina misstag och ändrar sig. Att man läser på, tänker efter och engagerar sig lite mer.

    Du inger bara respekt när du erkänner ditt misstag!

    Må bättre än bra!

  7. Svante skriver:

    Jag kunde inte låta bli att använda, videon, om det är bögarnas fel, i ett inlägg hos mig. Jag hade följdinlägget redan klart. http://karbole.wordpress.com/
    Svante

  8. arrami54 skriver:

    …jo, Hasse & Tage är lika aktuella idag! Tack för ett gott skratt! 😉

  9. Tugga skriver:

    arrami54, du låter som en FI-anhängare, Piratpartist, Junilistasympatisör, sverigedemokrat, aktivdemokrat, Svenskpartist eller De Fria-anhängare när du skriver att vi tillåter något via ett bristande engagemang.

    Är du verkligen Miljöpartist/Vänsterpartist innerst inne? Det låter som om du sitter fast i någon slags ungdomlig dröm att utmana etablissemanget. Miljöpartiet och Vänsterpartiet m fl är etablissemanget. De vill inte ändra någonting. De vill bara ha makten.

  10. arrami54 skriver:

    …nja, jag kanske bara inser att en levande demokrati kräver folkets engagemang baserat på samarbete, kunskap m.m. Hur många svenskar är idag aktivt engagerade i demokratiutveckling, mindre än 2% skulle jag tippa.
    Jag skiter i etablissemanget, de är bara egennyttans egoister och vi har i grunden aldrig frigjort oss från den primitiva och djuriska hierarki som bygger på revir.
    Många styrs än idag av religiösa sagor nedtecknade för ca två tusen år sedan och grundade helt på än äldre religioner. Evolutionen pågår och på sikt finns det kanske hopp om att mänskligheten skall utvecklas, men varken du eller jag lär få uppleva detta…då denna etiska och kunskapsbaserade evolution ligger många tusen år fram i tiden.
    Mänskligheten lär överleva kommande ekonomiska, sociala och ekologiska katastrofer, många lär överleva kommande krig om sinande resurser…men de överlevande lär räknas i tiotals miljoner.
    Innerst inne är jag ”röd och grön”, vilket inte innebär att jag helt köper den politik dagens vänsterparti och miljöparti för (men de är trots detta dagens bästa politiska alternativ), men jag har ytterst lite sympati med de ”partier” du räknade upp, lika lite som jag ser någonting positivt med dagens socialdemokrati, höger (moderaterna), folkpartiet, centerpartiet, kristdemokraterna. Men även ”blinda hönor” finner ett och annat korn och Centerpartiets förslag om att kriminalisera mobbning borde varit genomfört igår!

    Jag vill se en långt djupare förändring, att vi återtar respekten för vår planet och upphör med pågående plundring och totalt vanvettiga ekonomiska, sociala och militära hierarki.
    Du tror kanske mänskligheten utvecklats nämnvärt de senaste tiotusen åren, det vet jag att vi inte har. Vi har bara utvecklat vår teknologi, i grunden är vi samma outvecklade däggdjur.
    Det är högst intressant att du tror dig veta vem jag är och vad jag i grunden är för en snubbe…?…egentligen har du inte en aning och även om du läser alla mina inlägg och alla länkar jag lagt upp i bloggen så ser du bara några få reaktioner på det jag läser, ser och upplever som varande en individ som fötts här och nu, bland ca sju miljarder andra. Jag kan ingenting påverka, bara iaktta, registrera och tänka kring det jag upplever/känner.
    Ingen av oss vet var världen står om femtio år, vi kan gissa på mer eller mindre kunnig grund, mer är det inte. Jag vet att det kommer nya globala ekonomiska kollapser, nya ”bubblor” som spricker, jag vet att vi får se allvarlig social oro igen, nya krig och ekologiska katastrofer….jag vet att framtiden för världens barn inte är speciellt ljus och jag vet att mänskligheten är totalt oförmögen att vända sin negativa väg…vi springer alla mot stupet, oavsett om vi vill eller inte och inte ens de få som inser allt det sjuka i vårt beteende kan påverka utvecklingen.

    Vi kan bara avvakta och hoppas att kommande katastrofer får mänskligheten att vakna upp…men även jag inser det befängda i detta hopp! 😉

    Du vet, jag har överhuvudtaget inga illusioner kring ”homo sapiens” kvar. Jag har gjort min demokratiska värnplikt, på heltid under sju år och det jag lärde mig då var avskräckande…jag känner det etablissemang du omnämner väl, för väl och kanske, en dag, hittar jag ett politiskt forum/grupp jag kan ställa mig bredvid…men idag finns det inget jag skulle offra ytterligare sju år på att arbeta med.

    Jag står bara vid sidan om, iakttar, läser, målar, njuter av livets små goda ting, som naturen, alla vackra djur, goda vänner, bra mat och dryck och inväntar dagen då jag får somna in…lycklig över att jag fick ett bra, spännande och annorlunda liv.

    Men jag oroar mig för mina barns barn och deras barn, barnbarn …de lär inte få det speciellt bra.

  11. Tugga skriver:

    Du är politikernas våta dröm. Rösta på etablissemanget, låt dem få dina skattepengar, njut av det som blir över och spara en slant till barnbarnen.

    Politikerna är smartare än vi. De fick som de ville. Hänsynslösheten och egoismen håller oss i ett fast grepp som vi vill lösgöra.

    Människans historik visar att vi inte har utvecklats speciellt mycket under 10000 års tid. Du har helt rätt i detta. Hoppet ligger i att kvinnans egenskaper är modernare än mannens.

    Det finns så mycket mer att skriva men då tror jag att vi kommer att fastna i diskussioner om allting.

    Ha en bra dag

  12. arrami54 skriver:

    😆 …jo, jag nämner väl den våta drömmen i inlägget, de som onanerar av förtjusning när de får sin skattesänkning…en stund senare gnäller de över att skolan och vården m.m. fungerar dåligt.
    Vi har de ledare vi förtjänar!
    …och jag är nog mest en torr sur gubbe som vänt etablissemanget och konsumtionskulturen ryggen, men det är intressant och högst roande att jag ses av dig som politikernas ”våta dröm”.

  13. linda skriver:

    Ja du Thomas. Går precis som du och undrar när den där illusionen om att vi är världsbäst ska spricka! Tror tyvärr att den dagen vi inser det kommer vara en dag då det är försent!

  14. arrami54 skriver:

    …insikten slår oss förhoppningsvis bara sent, inte för sent…jag bara måste vara lite positiv ibland förstår du Linda! 😉

Kommentarsfältet är stängt.