…ynkliga nynazister i Ljungby.

 

De roar sig de små i Ljungby, de hissar ”nasseflaggansom en hyllning på psykopatens och massmördarens födelsedag den 20:e april. Vi har en hel del Sverigedemokrater, en del som sprider propaganda från Svenskarnas parti med flera ynkliga organisationer i staden…och sannolikt finner vi dem som hissade flaggan bland dessa gruppers mindre begåvade följare. Lokaltidningen Smålänningens insändarsida dränks av desinformation från SD:s ”propagandaminister” herr Nilsson (nej, inte den kända apan från sagans värld, även om den intellektuella nivån kanske är likartad?) och man skäms ofta över den retoriska hatnivå de främlingsfientliga och rasistiskt missfärgade små själarna bär och sprider

Personligen hoppas jag verkligen polisen hittar dem och att de fälls för hets mot folkgrupp…men det hoppet är litet. (Sök främst bland medlemmar i Svenskarnas parti!)

”Flagga med hakkors vajade över Ljungby

En flagga med hakkors vajade på kommunhuset flaggstång i centrala Ljungby under några tidiga lördagstimmar. Troligen hade den hängt där sedan nattens mörker när räddningstjänsten plockade ner den vid niotiden.

-Brottet rubriceras som hets mot folkgrupp och flaggan har tagits i beslag, säger Alexander Gustafsson, inre befäl på Kronobergspolisen.
– Men vi har inte så mycket att gå på i utredningen utan är beroende av tips från allmänheten, sådana mottas tacksamt, säger han på lördagseftermiddagen.”

 

Det finns både bra och mindre bra folk i Ljungby, men generellt är det ingen stad man kan rekommendera folk att flytta till…intellektuellt och kulturellt är det en håla där bland annat stadens främsta konstnär var en av dem som lyfte på locket till dagens utpräglat främlingsfientliga strömningar…

…det finns dagar då man skäms över en del medborgare i vår lilla stad, Lördagen den 20:e april var en dag i raden…

 

vemod sepia

 

 

Det här inlägget postades i Min syn på SD! och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till …ynkliga nynazister i Ljungby.

  1. Svante Svensson skriver:

    Det är nog likadant i Ljusdals kommun där jag bor, men idag mötte jag en kolsvart flicka i sällskap med en jättevit flicka, och de var kompisar visade det sig. De hälsade på min hund, uräkta min hund hälsade på dem. Jag tror att om vi låter det uppväxande släktet få skapa kontakter, utan att få del av främlingsfientligheten blir det bättre. När jag gick i försöksskola till enhetsskola hade vi en Italienare i klassen, och vi ville gärna veta hur han hade haft det innan han kom till Sverige. Han fick vara med i gänget, och blev senare ungdomsledare på den ungdomsgård vi hade i Mälarhöjden. Han måste numera vara pensionär, då vi var jämngamla. Skitstövlar finns både hos invandrare, och hos etniska Svenskar, antagligen i samma utsträckning. Det finns en sak jag inte finner mig i, och det är detta.
    Om jag blir illa behandlad av en Svensk, och opponerar är det godkänt, men om en invandrare behandlar mig på samma sätt, och jag opponerar, så kallas det rasism.
    Svante

  2. arrami54 skriver:

    Det är aldrig rasism att kritisera en handling, vad någon gör…rasism är att kritisera någon för vad de är.

    …och nej, Ljungby är inte unikt…idioti och rasism finns överallt, mer eller mindre.

  3. Svante Svensson skriver:

    Jag trodde förut att vi hade olika raser bland oss människor, men nu har forskarna konstaterat att vi alla har samma gener hos oss, som Kvastfeningen. Hur ska SD få till det nu?
    Svante

  4. arrami54 skriver:

    SD får liksom inte till det, de har alltid en extrem otur när de försöker tänka… …när de väl lyckas så inser de vad de gjort/gör och lämnar omedelbart organisationen.

Kommentarsfältet är stängt.