Be Omar Mustafa om ursäkt!

 

Det är oacceptabelt att en person som är vald av en S-kongress tvingas avgå på grund av mediedrev och osaklig kritik från partikamrater. Vi kräver att S partiledning uttalar sitt förtroende för Omar Mustafa”, skriver 29 socialdemokrater på SvD-opinion…och jag applåderar dem för att de vågar stå upp mot maktspelet inom socialdemokraternas partiledning (gör man det ostraffat?)

Det finns i dag en ung framtidsinriktad folkrörelse som engagerar tusentals muslimer i Sverige. Varför skulle de vilja stödja Socialdemokraterna efter det här? Som Ulf Bjereld skriver på sin blogg: ”Omar Mustafa är en muslimsk ledare som i en ofta konservativ kontext väljer att driva de frågor han som social-demokrat tror på, däribland homosexuellas rättigheter, kamp mot antisemitism och kamp för jämställdhet. Om han inte är välkommen i partiet, vem är då välkommen?” ”

Ledande socialdemokrater har betett sig lika ynkligt som gänget inom SD:s hatsajt Avpixlat och fallit till föga för en unken rasism, olika måttstockar och puerilt mediadrev.

Be Omar Mustafa om ursäkt och skäms ta mig fan! Sluta ljuga er blå för att skydda falskt skvaller!

 

Röd droppe

Den socialdemokratiska själen har förblött via de sår vandringen högerut och omfamningen av rasismen innebär…och varje återstående äkta socialdemokrat med ryggrad borde gå över till det enda återstående röda partivalet, nämligen Vänsterpartiet.

Se så,… gå över nu, eller stanna skamset i den ohållbara hierarkiska tystnadssörja av lögner/konformitet S partistyrelse kräver.

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik. och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Be Omar Mustafa om ursäkt!

  1. Arman skriver:

    Vet inte vem som ska ha en ursäkt, men inte är det Omar i alla fall…

  2. arrami54 skriver:

    …okej, du tycker så du.
    Jag ställer samma fråga till dig som andra ställt: ”Omar Mustafa är en muslimsk ledare som i en ofta konservativ kontext väljer att driva de frågor han som social-demokrat tror på, däribland homosexuellas rättigheter, kamp mot antisemitism och kamp för jämställdhet. Om han inte är välkommen i partiet, vem är då välkommen?”
    …betänk, innan du svarar att det finns gott om kristna som faktiskt till skillnad mot Omar Mustafa är homofober, mot jämställdhet mellan könen (se motståndet mot kvinnliga präster m.m.) och antisemiter.
    Vi har en demokrati som bygger bland annat på religionsfrihet…du vill ta bort den friheten, eller bara exkludera muslimer?

  3. Svante Svensson skriver:

    Jag kommer inte att finna mig i att jag som man ska sitta och kissa som feministerna kräver. Jag kommer heller aldrig att finna mig i att kvinnor har annat värde än jag, varken ekonomiskt, eller i andra situationer. Jag är för ett lika värde. Om nu Muslimska företrädare vill annat är jag glad att detta motar Olle i grind. Jag har jobbat hos SL, och där hade alla samma lön för samma arbete, och det kändes bra för mig. Jag kommer aldrig att bli feminist, detta p.g.a. att jag är man.
    Svante

  4. arrami54 skriver:

    😉 Jag sitter helst, delvis för att jag har en oerhört nyfiken katt som alltid skall leka med ”vattenstrålen” och därför vill jag undvika att behöva bada henne…men också för att jag är lite lat.
    Feminist är jag givetvis i meningen att kvinnor är värda lika lön och exakt lika behandling, makt med mera.
    Motar man muslimer bör man mota bort alla övriga religioner, främst de abrahamitiska eftersom de följer samma grundtext och värdegrund. Det har till exempel aldrig varit de kristna som stått främst i ledet för jämlikhet och en positiv demokratiutveckling.
    Omar Mustafa blev bedömd på hysteriska antaganden med en uppenbart rasistisk grund…och socialdemokratin gjorde bort sig rejält!

  5. Svante Svensson skriver:

    Jag har så länge jag kan minnas varit för Social Demokrati, men har inte funnit den hos de etablerade partierna. Alla partier har någon fråga som jag kan tycka är riktig, men hittar inget parti jag kan stödja hela vägen. De etablerade partierna i vårt land får mig att tro att deras personliga påfyllning av plånböcker är den viktigaste agendan för dagen. Att jag aldrig kommer att sitta, och kissa beror på att jag inte kan tömma blåsan sittande, detta är vidimerat av Urolog, och jag är inte ensam om denna åkomma. En sak till som förvånar mig, är att kvinnor som blir slagna, av sin partner, är att när de hittar en ny, blir de slagna av den nya partnern också. Kvällens sista promenad med hunden hittade vi en liten klump, som rörde sig på riksväg 296. Vovve skulle naturligt vis kolla upp vad det var, jag gick i däck när jag inte hade full koll. Grodan blev inte skadad av hunden, då han var rädd för den, så jag kunde flytta den till vägrenen. Apropå vägren, i Norrland finns två sorters vägrenar, den ena kör man i, den andra kör man på-
    Svante

  6. arrami54 skriver:

    Att hitta ett parti som är en exakt kopia av ens egna åsikter i alla frågor är omöjligt, kanske därför många utvecklats till gnälliga ”en-person-partiet” (Epp!) som vet bäst? 😉
    Personligen har jag vandrat från Socialdemokrat, via Miljöpartiet till Vänsterpartiet.

    Varför kvinnor stannar eller går till nya män som slår, handlar om psykologi och förstört självförtroende, de tror de får vad de förtjänar… Alltid tragiskt och män som slår är inte värda någon vän.

    Kul att grodan klarade sig och full koll får man ha! 🙂

Kommentarsfältet är stängt.