…vintern ger sig inte.

 

Våren tycks få vänta och vi på den. Men tålamod lönar sig, hon kommer…om någon vecka eller två. Under tiden får jag roa mig med vinterns pyssla, måla, lyssna på musik och vänta. Min yngsta son introducerade mig för Gazpacho i helgen, ja Norges bäst bevarade hemlighet, inte den kalla spanska tomatsoppan!

 

…skön musik är det och den lindrar vår-abstinensen lite.

Perfekt bakgrundsmusik till den meditation jag helst sysslar med och ett tag framöver tänker jag möta Marc Chagall, njuta av hans färger och bildpoesi.

chagall-amoureuxdevence

 

Men helst vill jag möta vårsolen nu, den skönhet vi kallar Motacilla alba och få utlopp för mina gröna fingrars behov av att pyssla i trädgården…

IMG_2687_filtered(Foto: Andreas Nilsson )

 

Visst, vintern har sin skönhet…

snowflake22

…men våren är bäst!

 

 

Det här inlägget postades i Natur och miljö. och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till …vintern ger sig inte.

  1. Marcus andersson skriver:

    Global uppvärmning var det ja, med lokala inslag av kyla
    Men va faan
    Jag vill ha ut Cabben
    Nu
    ”glor surt på kyla o snö ett tag till”

  2. arrami54 skriver:

    …som vindarna jobbar här nere nu så skulle de slita taket av cabben direkt…men en snögubbe i cabbe skulle kanske vara en skön syn? 😉

  3. Marcus andersson skriver:

    Haha- Där sa du faktiskt något, men det är nog lite jobb att få ur den ur garaget och sen lassa snön ur bilen. Att Få in den och ta bilder skullle bara vara kul, men det där med att städa ur den… Usch.
    Dock så startade den på första försöket när jag provade för nån vecka sen

  4. arrami54 skriver:

    …jo, lite jobb är det nog, men du kanske kan få rejält med reklamintäkter på youtube efteråt, till en ny cabbe, av arten Ferrari! 😉

  5. Marcus andersson skriver:

    haha- Jo det förstås, behöver ju iof en ny sufflett så…

  6. arrami54 skriver:

    …du ser, bara ut och kör i snöstormen! Se till att många filmar så du kan redigera fram en riktigt läcker film…”Snögubbens flykt från vintertristessen!”
    😆

Kommentarsfältet är stängt.