Det här är min bild av Lars Vilks!

 

Jo, porträttet är perfekt passande och mycket likt denna konstens rasistclown, …och nog är han lika torr och ointressant som en gammal skosula?

( Vadå kränker herr Vilks ?, …detta är konst och oavsett verkshöjd grundlagsskyddad yttrandefrihet! 😉 ).

Vilks eller Gud

 

Håller helt med den gode ”jinge”,  utom i en detalj, varför skymfa grisarna genom att likna dem vid herr Vilks?

 

Så djävliga är inte våra grisar att de förtjänar detta!

agriculture-swine-griskultingar

 

 

Det här inlägget postades i Allmänt om politik., Min konst!, Min syn på SD! och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det här är min bild av Lars Vilks!

  1. Leon skriver:

    Jag kan bara hålla med om att det intelligenta och trevliga djuret som grisen är i detta fall skymfas å det grövsta. Vilket tyvärr inte alls är ovanljgt överhuvudtaget, då det ofta får stå som beteckning på det allra lägsta hos vår art…alltså för beteenden och åsikter som snarast är att betrakta som ”mänskliga” dessvärre.

  2. arrami54 skriver:

    Exakt, att vi slaktar och äter dessa djur gör dem inte medskyldiga till alla våra dumheter. Grisen är helt oskyldig i sammanhanget och skall inte smutsas ner för att arten homo sapiens ofta är korkad och ondsint.

    Ha en bra dag!

  3. F.ö. är det ju inte underteckad som liknar ”konstnären” vid en gris, det är en riktig konstnär som gör det.. :-I

  4. arrami54 skriver:

    …jo, jag vet! Var bara tvungen att hitta någon liten detalj att ”kritisera”, kan ju inte låta dig tro du verkligen är så perfekt som du är! 😉

    Ha en skön och go dag!

Kommentarsfältet är stängt.