…som vatten på en gås!

 

Läser att den ”hotade” , demokratiskt ansvarstagande och järnrörsviftande pojken Kent Ekeroth lämnar sitt uppdrag som rättspolitisk talesman i ”blatte lover”-partiet, men sitter kvar som riksdagsman. Jag är inte förvånad att han får sitta kvar i riksdagen, Sverigedemokraterna vågar inte utmana herr Avpixlad allt för mycket, han har lite för stor makt bland alla de trogna rasisterna ”med taggarna utåt”…

Nåja, SD-gate fortsätter och vi får se vad som händer, det vi alla lärt oss är att det är omöjligt att argumentera med dylika, det är lika meningsfullt som att ”hälla vatten på en gås” och i dessa fall finns det ju risk att gässen nyper tillbaka…med ett järnrör! Det hände sig i min lilla hemstad att dylika rasister sparkade sönder huvudet på en ung man, vilken får leva sitt liv med ständig smärta och implantat. Sparkarna grundade sig på exakt samma hat och tanken på att detta är inte ”blattarnas” land, det är svenskarnas. Det finns ingen anledning att ”gulla” med eller acceptera rasisterna i SD!

Det finns många vinklingar av SD-gate, viktigast är att vi stärker vår gemenskap och fokuserar mer på det som förenar oss än det som skiljer oss åt. Om vi sållar bort det olustiga bruset kan vi höra att vi egentligen tycker samma sak i de grundläggande frågorna. Det här är vårt gemensamma land – mitt och ditt!

Antar att herr Ekeroth och pojkarna sitter och filar på sin julsång med melodin: ”Det är bögarnas fel” (Grotesko), men texten ändrad till ”Det är babbarnas fel!” De lär sjunga högt, och beväpnade med järnrör med mera, tåga mot den gyllene gryningen. ( = inbördeskriget mot ”babbar” och landsförrädare!) I förlängningen slutar alltid idén om ”vi mot dem” på samma sätt och de mentalt fattiga små har aldrig lärt av mänsklighetens mörka historia.

…jag kan egentligen inte påstå att jag är speciellt oroad, snarare road av SD:s mentala och mediala spel, det handlar ju bara om att ”kejsaren har nya kläder”…han går där naken med järnröret som evig accessoar!

Sverigedemokraterna som parti är lika nakna som kejsaren, de har kopierat lite från Kristdemokraterna, vill ändra lite i abortlagstiftningen, bevara Sverige svenskt och slå lite hårdare (med järnrören) på brottslingarna. Men få vill egentligen se ”kaiser” Jimmie Åkesson styra landet, han duger som missnöjesyttring för de inte helt politiskt medvetna, mer än så blir det aldrig. Det är lika solklart som att dagen är gråmulen…

…det tycks mig som om det regnar alltmer, någon som förstår varför? Njaa, jag ställer inte frågan till er som sympatiserar med SD, ingen av er har något intresse för miljö- och klimatfrågorna…ni tror väl allt ordnar sig bara ”blattarna” försvinner ur landet!

Personligen har jag inget emot vatten, ser bara ingen anledning att hälla det över en gås eller njuter av tanken att klimatförändringarna ger mer av den varan via regn, översvämningar och förvandlar Sverige till framtidens evigt regndränkta England…men måla vatten, det gillar jag! Utmaningen ligger i att fånga ljuset och närmare Gud kommer vi nog inte om man ser till livsnödvändighet, både vad det gäller skapandet och behovet av livgivande dricksvatten. Men det förstår nog ingen Sverigedemokrat och hur är det, en kulturpolitik, har de en sådan?

Avslutar, vänd mot SD, med den klassiska frågan: ”Which is the Guilty Dog?” (Likheten med tre av SD:s ”valpar” är uppenbar!)

 

 

Det här inlägget postades i Min syn på SD!, Natur och miljö.. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till …som vatten på en gås!

  1. Ping: Ekeroth lämnar allt utom lönen… « PEPPRAT RÖDGRÖNT

  2. Britta skriver:

    Du målar så vackert. De blå färgerna…Vi har en konstklubb på jobbet och i år vann jag 21:a pris av 37. Av dem som återstod valde jag en lito av Lone Recht – det är också blått i den och motivet – ja, jag blir inte klok på det. Huvudsaken är att jag gillar tavlan. Hoppas allt är bra med dig! Britta

  3. arrami54 skriver:

    Tack! Tror jag känner till Lone Recht, hon brukar måla abstrakt med lite realistiska ”nycklar” in i bilderna (jag får googla!) 😉
    Jo, jag mår hyfsat och kan inte avhålla mig från att blogga som du ser!

    Hoppas du mår bättre än bra!

  4. Britta skriver:

    Inte jag heller, som synes:-) Fint att du mår hyfsat. Det gläder mig!

  5. arrami54 skriver:

    🙂 …jo, bloggen har en lite speciell dragningskraft, tror ”sjukdomen” heter skrivklåda!

Kommentarsfältet är stängt.